اردبیلی ها منتظر وقوع طوفان و تندباد با سرعت 100 کیلومتر باشند

به گزارش وبلاگ لاوان، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگاران به ورود دو سامانه جوی به استان طی روزهای آینده اشاره نمود و اضافه نمود: براین اساس از روز پنجشنبه وزش بادهای شدید استان را فراخواهد گرفت.

اردبیلی ها منتظر وقوع طوفان و تندباد با سرعت 100 کیلومتر باشند

علی دولتی مهر ادامه داد: براساس پیش بینی ها از بعد از ظهر فردا چهارشنبه تا ظهر روز جمعه بادهای تند تا شدید (بادهای گرمیج) گاهی توام گرد و خاک استان اردبیل را فرا خواهند گرفت.

وی بیان داشت: اوج شدت وزش باد روز پنجشنبه بویژه از ظهر تا شب با سرعت 60 تا 72 کیلومتربرساعت پیش بینی می گردد.

مدیرکل هواشناسی استان تاکید نمود که آنالیز ها نشان می دهد طی این روزها سرعت وزش باد در مناطق مرکزی این استان بویژه شهرستان های مشگین شهر، اردبیل، نیر، گرمی، سرعین، کوثر و نمین تا 100 کیلومتر برساعت و بیشتر نیز می تواند برسد.

وی با اشاره به افزایش دما طی فعالیت این سامانه جوی یادآور شد: در روز پنجشنبه افزایش دمای هوا و در مناطقی از استان اردبیل رگبار باران انتظار می رود.

دولتی مهر در عین حال با اشاره به آنالیز و تحلیل تصاویر نقشه های پیشیابی هواشناسی تاکید نمود که پس از فعالیت سامانه اول که تا روز جمعه تداوم خواهد دشت، سامانه دوم در قالب افت شدید دما و بارش برف و باران وارد استان خواهد شد.

وی در خصوص فعالیت وزش بادهای شدید و وقوع طوفان در استان، با ابراز توصیه های کارشناسی برای دستگاه های اجرایی بویژه مدیریت شهری و نیز شهروندان افزود: وزش بادهای شدید طی این مدت می تواند به مبلمان شهری و تاسیسات برون شهری و روستائی خسارت وارد کند، لذا توصیه می گردد تمهیدات لازم در این خصوص اتخاذ گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اردبیلی ها منتظر وقوع طوفان و تندباد با سرعت 100 کیلومتر باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردبیلی ها منتظر وقوع طوفان و تندباد با سرعت 100 کیلومتر باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید