افزایش دمای سه استان به بیش از 50 درجه، فرایند کاهشی هوای تهران

به گزارش وبلاگ لاوان، سازمان هواشناسی با صدور هشداری از وجود موج گرما و رسیدن دمای هوای سه استان خوزستان، ایلام و کرمان به بیش از 50 درجه سانتیگراد اطلاع داد و نسبت به گرمازدگی و احتمال آتش سوزی در مراتع و جنگل ها هشدار داد.

افزایش دمای سه استان به بیش از 50 درجه، فرایند کاهشی هوای تهران

در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی آمده است: از فردا تا آدینه (17 تا 18 تیر) وقوع دمای 50 درجه سانتیگراد به بالاتر در خوزستان، جنوب ایلام و شرق کرمان و روز شنبه (19 تیر) در خوزستان و جنوب ایلام پیش بینی می گردد.

سازمان هواشناسی نسبت به گرمازدگی، افزایش مصرف حامل های انرژی و احتمال آتش سوزی در مراتع و جنگل ها هشدار داده و نسبت به مدیریت بهینه در مصرف انرژی به ویژه آب و برق، اجتناب از ترددهای غیر ضرور در ساعات گرم روز، آبیاری مزارع در شب و اوایل صبح توصیه نموده است (ایسنا).

دمای هوای تهران 2 درجه کاهش می یابد

اداره کل هواشناسی استان تهران اما گفت: از امروز (چهارشنبه، 16 تیرماه) دمای هوا، با روندی کاهشی تا اوایل هفته، از 40 به 38 درجه سانتی گراد می رسد.

طی پنج روز آینده آسمانی صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد در سطح استان پیش بینی می گردد.

بعلاوه از فردا تا یکشنبه هفته آینده در بعضی منطقه ها به ویژه نواحی غربی و جنوبی استان گاهی وزش باد نسبتا شدید تا شدید با احتمال گرد و خاک موقت انتظار می رود.

روزهای آدینه و شنبه در ارتفاعات و دامنه ها افزایش ابر گاهی رگبار پراکنده و رعد و برق و در سطح استان کاهش نسبی دما احتمال می رود.

بیشینه و کمینه دمای هوا برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 40 و 28، آدینه 39 و 27، شنبه 38 و 26 و یکشنبه 38 و 28 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ورامین با 45 درجه و فیروزکوه با 16 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم ترین و خنکترین نقاط استان تهران طی 24 ساعت گذشته بودند (ایرنا).

مهم ترین اخبار حوزه اجتماعی را در صفحه جامعه وبلاگ لاوان بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

به "افزایش دمای سه استان به بیش از 50 درجه، فرایند کاهشی هوای تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش دمای سه استان به بیش از 50 درجه، فرایند کاهشی هوای تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید