توصیه های تغذیه ای به سالمندان در روزهای کرونایی

به گزارش وبلاگ لاوان، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تغذیه مناسب سالمندان می تواند بر افزایش مقاومت بدن آنان در برابر ویروس کووید 19 موثر باشد.

توصیه های تغذیه ای به سالمندان در روزهای کرونایی

به گزارش وبلاگ لاوان به نقل از خبرگزاری مهر، سیما سادات لاری، در انتها ارائه گزارش روزانه آمار کرونا در کشور، به موضوع تغذیه سالمندان در دوران کرونا اشاره نمود و با بیان اینکه انجام مراقبت های تغذیه ای در سالمندان به منظور افزایش مقاومت بدن در برابر ویروس کووید 19 از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اضافه نمود: به سالمندان توصیه می گردد طی روز آب فراوان بنوشند، از منابع ویتامین C شامل انواع میوه ها و سبزی ها در رژیم غذایی خود استفاده و از مصرف سوسیس، کالباس و سایر فست فودها اجتناب نمایند.

وی ادامه داد: به دلیل کاهش جذب کلسیم و ویتامین D در بدن سالمندان توصیه می گردد روزانه حداقل دو لیوان شیر و یا معادل آن لبنیات مصرف نمایند همچنین ضروری است که برای مصرف مکمل کلسیم و ویتامین D با پزشک خود مشورت نمایند.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه همزمان با افزایش سن، جذب ویتامین B6 و B12 در بدن کاهش پیدا می نماید، تاکید نمود: ضروری است این کمبود به وسیله مواد غذایی شامل گوشت، شیر، تخم مرغ، حبوبات و غلات سبوس دار جبران گردد تا سیستم ایمنی بدن تقویت گردد.

لاری اضافه نمود: سالمندان از نوشیدن چای یک ساعت قبل تا دو ساعت بعد از غذا به دلیل تاثیر آن در کاهش جذب آهن و از مصرف مواد قندی و شیرین، غذاهای چرب، سرخ شده و پرنمک که موجب تحریک سیستم ایمنی بدن می گردد، به طور جد خودداری نمایند.

منبع: جام جم آنلاین

به "توصیه های تغذیه ای به سالمندان در روزهای کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های تغذیه ای به سالمندان در روزهای کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید