خبرنگاران نقش مدیران برای محافظت از کارمندان در مقابل کرونا

به گزارش وبلاگ لاوان، تهران - خبرنگاران - شرکت های عظیم در سراسر دنیا راهکارهای موثری را برای محافظت از کارمندان درمقابل ویروس کرونا و جلوگیری از گسترش بیماری اتخاذ نموده اند. این روش های عملی و ساده در سراسر دنیا در حال انجام هستند.

خبرنگاران نقش مدیران برای محافظت از کارمندان در مقابل کرونا

به گزارش پایگاه خبری فوربز، یک روز قبل از اینکه سازمان دنیای بهداشت کویید19 را به عنوان یک همه گیری دنیای (pandemic) اعلام کند، هلدینگ آلفابت که شرکت مادر گوگل است، از تمام کارمندان آمریکای شمالی خواست دورکاری نمایند. شرکت های عظیم دیگری نیز راهکارهای متفاوتی برای جلوگیری از گسترش ارائه کردند.

در ادامه به راهکارهای متفاوت مدیران برای محافظت از کارمندان در مقابل ویروس و جلوگیری از گسترش آن اشاره می گردد. گفتنی است این روش های عملی و ساده در سراسر دنیا در حال انجام هستند.

ضد عفونی کردن محل کار

اولین اقدامی که بیشتر شرکت ها در سراسر دنیا به کار بسته اند، ضدعفونی کردن محل کار است. ضدعفونی و میکروب زدایی تمام سطوح به ویژه سرویس های بهداشتی، شیرآلات، دستگیره، صفحه کلید، صندلی و تمام سطوح مشترک نقش مهمی در جلوگیری از انتشار ویروس دارد. علاوه بر آن فراهم کردن تجهیزات ضدعفونی از جمله ژل و الکل برای کارمندان و نصب آن در راهرو و آسانسور و توزیع دستورالعمل استفاده از این محصولات نیز نقش مهمی در آموزش همگانی و ارتقای سطح آگاهی افراد دارد.

درخواست از کارمندان بیمار برای استراحت در منزل

دومین قدم مدیران برای جلوگیری از گسترش ویروس، درخواست دورکاری از کارمندانی است که در معرض بیماری قرار دارند یا دارای بعضی نشانه ها مانند سرفه هستند. البته این درخواست باید به دور از پست، صندلی، قومیت یا نژاد کارمندان باشد تا منجر به ننگ اجتماعی نگردد.

تشویق کارمندان به دورکاری و تشکیل جلسات مجازی

دورکاری کارمندان مهمترین قدم برای جلوگیری از گسترش ویروس است. از طرفی باید تشکیل جلسات عمومی تا حد امکان لغو گردد و می توان جلسات را به صورت مجازی و با استفاده از ویدئو کنفرانس برگزار کرد. مدیران می توانند به وسیله تماس تلفنی یا تصویری وظایف محوله به کارمندان را پیگیری نمایند.

برنامه ریزی برای کارمندان

مدیران موظف هستند در صورت دورکاری، برنامه کاری منسجمی در اختیار کارمندان قرار دهند تا از بی نظمی و سردرگمی آنان جلوگیری گردد. از طرفی با صدور اطلاعیه های جاری به صورت مجازی باید کارمندان از سیاست های مربوطه توسط کارفرمایان آگاه شوند.

ایجاد امنیت شغلی در صورت بسته شدن محل کار

در صورتی که شرکتی برای مدت موقت تعطیل شد، کارمندان باید تا حد امکان از حقوق و مزایای استحقاقی برخوردار باشند و امنیت شغلی داشته باشند. حفظ آرامش افراد در این شرایط بحرانی بسیار لازم است.

تجدیدنظر در برنامه سفرهای کاری و لغو سفرهای غیر ضروری

مدیران باید سفرهای غیر ضروری را تا حد امکان لغو نمایند و در صورت وجود سفر ضروری، دستورالعمل های بهداشتی لازم را به کارمندان گوشزد نمایند.

در دسترس بودن مدیران

در صورتی که در اداره ای سیاست دورکاری اتخاذ گردد، مدیران باید در ساعت اداری در دسترس باشند تا به سوالات کارمندان پاسخ دهند و از سردرگمی و بی نظمی کارمندان جلوگیری نمایند.

آنلاین بودن مدیران فنی

دورکاری کارمندان یا احتیاج به برگزاری ویدئوکنفرانس یا کار با نرم افزارهای خاص از منزل، احتیاجمند وجود مدیران فنی ماهر و آنلاینی است که در هر لحظه مسائل احتمالی را رفع نمایند.

ایجاد فضای مناسب و بهداشتی

در صورتی که امکان دورکاری وجود نداشته باشد، محیط کاری باید کاملا مناسب این شرایط باشد؛ برای مثال کارمندان با رعایت فاصله حداقل یک و نیم متری از هم نشسته باشند، دستورالعمل های لازم برای رعایت بهداشت به دیوار نصب شده باشد، حتی المقدور از غذاهای سرد استفاده گردد. بوفه یا رستوران تعطیل گردد و کارمندان به طور پیوسته از نظر تب و سایر علایم غربالگری شوند و در صورت امکان یک متخصص بهداشت در محل حاضر باشد.

به گزارش وبلاگ لاوان، ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر 2019 در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اظهار داشت.

این ویروس در دو ماه گذشته بیش از 100 کشور و منطقه را درگیر نموده است.

کیانوش دنیاپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین روز گذشته(یکشنبه) درباره آخرین آمار مبتلایان، درگذشتگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا اظهار داشت: تا به امروز 13 هزار و 938 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، 724 نفر فوت نموده و 4 هزار و 790 نفر نیز بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران نقش مدیران برای محافظت از کارمندان در مقابل کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نقش مدیران برای محافظت از کارمندان در مقابل کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید