خبر خوب برای خانواده های ایرانی ، بیگلری: واکسن ایرانی، کوبایی حتی برای بچه ها قابل استفاده است

به گزارش وبلاگ لاوان، رییس موسسه انستیتو پاستور ایران گفت: واکسن ایرانی-کوبایی در بچه ها و در رده سنی 2 تا 18 سال می تواند به عنوان یک واکسن کاملا موثر با عوارض کم مورد استفاده قرار بگیرد که خبر خوبی برای خانواده های ایرانی است.

خبر خوب برای خانواده های ایرانی ، بیگلری: واکسن ایرانی، کوبایی حتی برای بچه ها قابل استفاده است

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ لاوان علیرضا بیگلری، رییس موسسه انستیتو پاستور ایران در گفت و گو با رادیو پیام درباره واکسن کووید 19 گفت: انستیتو پاستور به عنوان قدیمی ترین موسسه تولید واکسن در کشور توانسته واکسن کووید 19 را با همکاری انستیتوی کوبایی تولید کند.

وی افزود: این واکسن کارازمایی فاز 3 را باشرکت 68 هزار نفر داوطلب در 2 کشور ایران و کوبا به اتمام رسانده و نتایج حاصله نشان می دهد که این واکسن می تواند کارایی و اثر بخشی بالا و عوارض پایین داشته باشد.

بیگلری در ادامه درباره ویژگی های این واکسن گفت: از ویژگی های این واکسن می توان گفت که تنها واکسن نوترکیب و پروتئینی در دنیاست که کارایی بالا دارد و تنها واکسن کووید 19 است که دوز یاداور یا بوستر آن هم تولید شده است.

وی توضیح داد: کارازمایی بالینی آن در 8 شهر و بر روی24 هزار داوطلب انجام شد و معین شد که این واکسن 99 درصد آنتی بادی در بدن تولید می کند و در 92 درصد از موارد از بستری شدن و بیماری شدید جلوگیری می کند. رییس انستیتو پاستور بیان نمود: همچنین در 70 درصد از موارد ، شاهد ابتلا به بیماری حتی از نوع خفیف آن نخواهیم بود.

بیگلری خاطر نشان کرد: این واکسن در بچه ها و در رده سنی 2 تا 18 سال می تواند به عنوان یک واکسن کاملا موثر با عوارض کم مورد استفاده قرار بگیرد که خبر خوبی برای خانواده های ایرانی است.

وی در خاتمه گفت: اعتماد خوبی به واکسن های ایرانی از جمله واکسن های ساخته انستیتو پاستور وجود دارد و بسیاری از نوزادان ایرانی پیش از آنکه طعم شیر مادر را بچشند، واکسن های این مرکز را دریافت کردند و حالا هم برای ریشه کنی این بیماری و جلوگیری از ابتلا به کرونا می توانند واکسنی از واکسن های این مرکز را برای بچه هاشان استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "خبر خوب برای خانواده های ایرانی ، بیگلری: واکسن ایرانی، کوبایی حتی برای بچه ها قابل استفاده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر خوب برای خانواده های ایرانی ، بیگلری: واکسن ایرانی، کوبایی حتی برای بچه ها قابل استفاده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید