خوشامدگویی آنتی فا به بایدن در روز تحلیف با سوزاندن پرچم آمریکا و شکستن شیشه ها

به گزارش وبلاگ لاوان، در حالی که هزاران نفر برای شرکت در تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن گرد آمدند، معترضان آنتی فا به مقر حزب دموکراتیک در شهر پورتلند آمریکا حمله و تظاهراتی نیز در دیگر شهرهای آمریکا برپا کردند.

خوشامدگویی آنتی فا به بایدن در روز تحلیف با سوزاندن پرچم آمریکا و شکستن شیشه ها

پلیس گفت گروهی متشکل از 200 معترض شیشه ها را خرد کردند و با نمادها و شعارهای آنارشیستی، جلوه دیگری به مقر حزب دموکرات در پورتلند دادند.

معترضان آنتی فا در پورتلند همچنین با بنرهای خود به راهپیمایی در شهر پرداختند. بر روی یکی از این بنرها نوشته شده بود: ما بایدن را نمی خواهیم- ما انتقام می خواهیم! برای قتل های پلیس، جنگ های امپریالیستی و قتل عام های فاشیستی.

به گفته پلیس محلی، آن ها یکی از دست کم 4 گروهی بودند که برنامه داشتند اعتراضاتی در پورتلند برپا نمایند. مأموران سعی کردند میله های وصل به بنرها را که معتقد بودند می تواند به عنوان سلاح استفاده گردد، بگیرند اما با پرتاب اجسام توسط معترضان به سمت آن ها، ناکام ماندند. نیروی انتظامی برای فراری دادن معترضان نیازمند استفاده از نارنجک دودزا بود.

تظاهرات در دیگر شهرهای آمریکا هم رخ داد. معترضان در کلمبوس، دنور، ساکرامنتو و سیاتل مقابل ساختمان ها با شعارهای ضدپلیس تجمع نموده و پرچم های آمریکا را سوزاندند.

رسانه محلی گزارش داد، در دنور نیز دو معترض حین سوزاندن پرچم آمریکا به خاطر نقض سلاح دستگیر شدند. تظاهرنمایندگان شعارهایی در محکومیت هم جمهوری خواستار و هم دموکرات ها سر دادند.

معترضان در ساکرامنتو، که بعضی از آن ها دارای سپر و چماق بودند، در شهر به راهپیمایی پرداختند و علیه اجرای مهاجرت و گمرک ایالات متحده شعار دادند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا می خواست آنتی فا را به عنوان یک گروه تروریستی مشخص کند. این جمهوری خواه قبل از ترک سِمت، فرمان اجرایی را امضا کرد که مایک پامپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا را ملزم می کرد اقدامات فعالان آنتی فا را ارزیابی کند و جلوی ورود اعضای آن به آمریکا را بگیرد. ترامپ آنتی فا را به خاطر اعتراضات خشونت آمیزی که در پی مرگ جورج فلوید- مرد آمریکایی آفریقایی تبار که 25 مارس 2020 در دستان یک افسر پلیس سفیدپوست جان داد- رخ داد، مقصر می دانست.

آنتی فا اگرچه اغلب به گروه های ضدفاشیسم اطلاق می گردد اما در آمریکا به گروه ضد نژادپرستی تبدیل شده است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "خوشامدگویی آنتی فا به بایدن در روز تحلیف با سوزاندن پرچم آمریکا و شکستن شیشه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشامدگویی آنتی فا به بایدن در روز تحلیف با سوزاندن پرچم آمریکا و شکستن شیشه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید