دمشق: اظهارات وزیر خارجه آمریکا نشان دهنده دورویی بی سابقه این کشور است

به گزارش وبلاگ لاوان، وزارت خارجه سوریه در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا در شورای امنیت درباره سوریه بیان کرد که این اظهارات نشان دهنده دورویی بی سابقه آمریکا و غرب در قبال سوریه است.

دمشق: اظهارات وزیر خارجه آمریکا نشان دهنده دورویی بی سابقه این کشور است

به گزارش وبلاگ لاوان، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، وزارت خارجه سوریه در بیانیه ای در واکنش به اظهارات آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در شورای امنیت درباره اوضاع انسانی سوریه گفت: آنچه در شورای امنیت رخ داد بیانگر نفاق و دورویی بی سابقه غرب و آمریکا علیه سوریه است. وزیر خارجه آمریکا کینه و دشمنی را نشان داد که دولت کنونی و دولت های سابق از آن رنج می برند. این اظهارات میزان نفاق و گمراهی و دروغ گویی آمریکا را نشان داد که حد و مرزی ندارد و شایسته سیاست های کشوری که نام ابرقدرت را بر خود نهاده و عضو دائم شورای امنیت است، نیست.

در این بیانیه آمده است: گزارش نمایندگان کشورهای غربی و در رأس آن وزیر خارجه آمریکا غیرانسانی و غیرسازنده است. اظهارات سیاسی غرب به اظهارات ایدئولوژیک تبدیل شده است. وزیر خارجه آمریکا ادعاهای پوچ و واهی ایراد می نماید و برای سوری ها اشک تمساح می ریزد و فراموش نموده که خود واشنگتن دلیل رنج و مسائل سوری هاست.

در این بیانیه تأکید شده است: دولت آمریکا حرف و عملش یکی نیست. آمریکا منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی را به وسیله اعمال تحریم های یکجانبه و سیاسی کردن اوضاع انسانی و اشغال اراضی و سرقت منابع طبیعی و مداخله در امور داخلی کشورهای عضو سازمان ملل را زیر پا می گذارد.

در این بیانیه آمده است: دولت کنونی آمریکا در سیاست و اخلاق سیاست یک بام و دو هوا را در پیش گرفته است. وزیر خارجه این کشور می گوید که هیچ راه چارهی برای بحران سوریه جز راه چاره سیاسی وجود ندارد اما در عمل مردم سوریه را تحریم می نماید، بی گناهان را می کشد و انواع ظلم و خشونت را روا می دارد. آیا راه چاره سیاسی که درباره آن صحبت می کنید از نظر اخلاقی با ادامه اشغال اراضی سوریه در منطقه جزیره و التنف همسو است؟ آیا این راه چاره با سرقت منابع طبیعی سوریه که موجب بحران بزرگی برای مردم شده است، همسو است؟ آیا این راه چاره با ادامه همکاری شما با داعش و دیگر تروریست ها در ادلب هماهنگ است؟ ما به وزیر خارجه آمریکا که اوایل فعالیت سیاسی اش است و دولت این کشور توصیه می کنیم که یاری های انسانی به سوریه را سیاسی نکند و در عمل با تروریسم مبارزه کند و حل سیاسی سوری-سوری را پیش ببرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دمشق: اظهارات وزیر خارجه آمریکا نشان دهنده دورویی بی سابقه این کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دمشق: اظهارات وزیر خارجه آمریکا نشان دهنده دورویی بی سابقه این کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید