دیدار موگرینی با رئیس جمهور قرقیزستان؛ همکاری استراتژیک محور رایزنی

به گزارش وبلاگ لاوان، رئیس جمهور قرقیزستان با مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در شهر بیشکک دیدار کرد.

دیدار موگرینی با رئیس جمهور قرقیزستان؛ همکاری استراتژیک محور رایزنی

به گزارش خبرنگار وبلاگ لاوان در بیشکک، سارانبای جین بیک اف رئیس جمهور قرقیزستان با فردریکا موگرینی مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در شهر بیشکک دیدار کرد.

رئیس جمهور قرقیزستان در این دیدار گفت: دولت قرقیزستان توسعه همکاری با اتحادیه اروپا را جزو اولویت های خود می داند و بروکسل شریک مهم بیشکک است.

وی با اشاره به تصویب توافقنامه همکاری استراتژیک توضیح داد: اعتقاد داریم توافقنامه جدید انگیزه ای قوی برای توسعه همکاری دوجانبه را می دهد.

جین بیک اف از یاری های اجتماعی- مالی اتحادیه اروپا به قرقیزستان تشکر کرد و گفت: بیشکک همچنان به سمت تقویت دموکراسی، ساختارهای دولتی پایدار و ثبات، رعایت حقوق بشر، عدالت اجتماعی، آزادی بیان، بالا بردن سطح زندگی مردم حرکت می نماید و تمام تصمیمات با تکیه به منافع اجتماع گرفته می شوند.

موگرینی نیز در ادامه از مقامات قرقیز تشکر کرد وگفت: اروپا بر توسعه روابط با قرقیزستان تأکید دارد و تعمیق مشارکت همه جانبه را هدفگذاری نموده است. تاکنون نیز همکاری های تجاری- مالی بین اروپا و قرقیزستان به سطح بالایی رسیده است.

در این دیدار مقامات ارشد اروپا و قرقیزستان درباره اصلاحات قضایی- حقوقی، استراتژی جدید روابط دوجانبه، توسعه استان ها، گسترش فناوری های دیجیتالی، آب رسانی، آموزش، اقتصاد و تجارت گفتگو کردند.

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا شب گذشته برای دیدار با وزیر امور خارجه قرقیزستان و آنالیز توافقنامه جدید همکاری استراتژیک وارد شهر بیشکک شد.

در چارچوب مذاکرات بین مسئولان سیاست خارجه اروپا و قرقیزستان توافقنامه مذکور تصویب شد.

این توافقنامه بخشی از برنامه جامع اتحادیه اروپا برای تقویت همکاری ها و کشورهای آسیای مرکزی است که کارشناسان کشورهای منطقه و اروپا در از سال 2017 بر آن کار می کردند.

ح

منبع: خبرگزاری فارس

به "دیدار موگرینی با رئیس جمهور قرقیزستان؛ همکاری استراتژیک محور رایزنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار موگرینی با رئیس جمهور قرقیزستان؛ همکاری استراتژیک محور رایزنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید