رقم فرار مالیاتی پزشکان معادل با تامین یک سال از هزینه های بیماران خاص!

به گزارش وبلاگ لاوان، اخیرا رئیس سازمان مالیاتی از نصب کارتخوان در 50 صنف خبر داده است. چیزی که از همان ابتدا به فکر می رسد، ماجرای فرار مالیاتی پزشکان است. اگر حتی یک بار هم گذرتان به مطب پزشکان افتاده باشد، با این مساله برخورد نموده اید که بعضی شان اصرار دارند که پول ویزیت را به صورت نقدی دریافت نمایند.

رقم فرار مالیاتی پزشکان معادل با تامین یک سال از هزینه های بیماران خاص!

اما در این گزارش قصد داریم چند عدد را بازگو کنیم تا معین گردد اندازه فرار مالیاتی پزشکان چقدر است و با این عدد چه کارهایی می توان انجام داد:

1. بر اساس آمارهای رسمی 40 درصد اقتصاد ایران مالیات می دهند، 40 درصد از پرداخت مالیات معافند و 20 درصد هم از زیر بار مالیات شانه خالی می نمایند و مالیات نمی دهند. به عبارتی تنها 40 درصد اقتصاد ایران مالیات می دهند و 60 درصد دیگر یا هنوز در تور مالیاتی نیستند یا به دلایل متعدد معاف شده اند.

2. رئیس سازمان امور مالیاتی عنوان نموده که رقم مالیاتی قشر پزشکان غیردولتی حدود یک هزار و 200 میلیارد تومان است که حدود 200 میلیارد تومان از این رقم پرداخت می گردد و مابقی را می توان فرار مالیاتی محسوب کرد. یعنی معادل یک هزار میلیارد تومان.

منبع: روزنامه همشهری

3. عدد فرار مالیاتی پزشکان به این معناست که در صورت جلوگیری از فرار مالیاتی این قشر، حداقل یک هزار میلیارد تومان به درآمدهای کشور اضافه می گردد.

4. گفته شده که برای تغییر واحد پول ملی و حذف سه صفر رقمی در حدود 3 هزار میلیارد تومان احتیاج است. یعنی اگر جلوی فرار مالیاتی پزشکان گرفته می شد، یک سوم بودجه تغییر واحد پول ملی تامین شده بود.

5. حاج محمودی مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران پیش از این گفته بود که سازمان بیمه سلامت، سالانه بیش از هزار میلیارد تومان برای درمان بیماران خاص در کشور هزینه می نماید؛ رقمی درست معادل فرار مالیاتی پزشکان.

منابع آمارها: اقتصادآنلاین، اقتصاد24 و خبرگزاری صدا و سیما

منبع: ایرنا زندگی

به "رقم فرار مالیاتی پزشکان معادل با تامین یک سال از هزینه های بیماران خاص!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقم فرار مالیاتی پزشکان معادل با تامین یک سال از هزینه های بیماران خاص!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید