رونمایی از مانیفست طالبان در سفر به مسکو

به گزارش وبلاگ لاوان، خبرگزاری خبرنگاران- هیئت طالبان در مسکو اظهار داشت دستان خود را به سوی همه کشور ها می گشاییم و برای افزایش همکاری ها و شراکت بین المللی کوشش می کنیم.

رونمایی از مانیفست طالبان در سفر به مسکو

به گزارش وبلاگ لاوان و به نقل از تلویزیون الجزیره، هیئت طالبان در مسکو اظهار داشت دست خود را به سوی همه کشور ها دراز می کنیم و برای افزایش همکاری ها و شراکت بین المللی کوشش می کنیم.

این هیئت اضافه کرد به مسکو آمدیم تا همه اطلاعات را درباره امارت اسلامی ارائه کنیم؛ ملت ما در سایه امارت اسلامی در برترین شرایط خواهد بود و در برابر هر نوع اشغالگری بیگانگان مقاومت خواهد نمود.

هیئت طالبان در مسکو بعلاوه اظهار داشت طی 20 سال از اشغالگری های وحشیانه رنج بردیم. به مقاومت و مبارزه ادامه خواهیم داد تا آمریکا و دیگر کشور ها حق ما را برای معین سرنوشت به رسمیت بشناسند.

هیئت طالبان تاکید نمود همه نیرو های خارجی در افغانستان باید کشور ما را ترک نمایند و ما همه تدابیر را برای جلوگیری از فعالیت داعش در سرزمین افغانستان اتخاذ خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد هیچ گروهی برای تامین منافع دیگر کشورها از خاک افغانستان استفاده کند.

این هیئت اضافه کرد طالبان کوشش می نماید تا همه گروه های ملت افغانستان در حکومت در کشور مشارکت داشته باشند و آماده است به حقوق اقلیت های قومی احترام بگذارد.

هیئت طالبان در مسکو اظهار داشت 85 درصد از منطقه ها افغانستان تحت کنترل این جنبش است و مدارس و بیمارستان ها به طور عادی به کار خود ادامه خواهند داد؛ ما بر بیشتر منطقه ها افغانستان به جز کابل و منطقه ها اطراف آن، مسلط شده ایم و برای معین چارچوب کلی حکومت، با نمایندگان جامعه افغانستان در حال مذاکره هستیم.

مقام طالبان اظهار داشت معتقد است همه شهروندان افغانستان باید از حق تحصیل خوب و مناسب در چارچوب شریعت اسلامی و رسوم افغانستان برخوردار باشند.

به گفته محمد روحی کارشناس حوزه شرق آسیا، با حضور رسمی طالبان در عرصه سیاسی قدرت در پی امضای توافق نامه با آمریکا، شرایط شیعیان افغانستان دچار چالش اساسی خواهد شد. هر چند رهبران طالبان مطرح نموده اند که با شیعیان افغانستان برادر دینی هستند، اما زمانی که پای قدرت در میان باشد، طالبان صندلی چندانی برای شیعیان قائل نمی گردد، چنانچه طالبان در جلسات تبادل نظر های بین الافغانی در دوحه اظهار داشتند که چنانچه اختلافی میان طرفین مذاکره در مورد موضوعات مختلف پیش آید، ملاک، مذهب حنفی خواهد بود و نه فقه جعفری. پشتون ها که اکثرا سنی مذهب و دارای اکثریت جمعیتی در بین اقوام افغانستان هستند، حضور حداکثری شیعیان را در ساختار سیاسی و حاکمیت افغانستان که جمعیتی کمتر از سنی ها دارند، به سختی تحمل می نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "رونمایی از مانیفست طالبان در سفر به مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از مانیفست طالبان در سفر به مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید