رویکرد غالب وزارت خارجه مالی است

به گزارش وبلاگ لاوان، تهران (پانا) - وزیر امور خارجه در گردهمایی رؤسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در کشور های همسایه بر توسعه گردشگری با این کشور ها تاکید نمود.

رویکرد غالب وزارت خارجه مالی است

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، در دومین روز از گردهمایی رؤسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در کشور های همسایه، وزیر کشور به همراه 17 نفر از استانداران مرزی و بعلاوه دبیر شورای عالی منطقه ها آزاد مالی و رئیس کمیسیون شورا ها و امور داخلی مجلس دیدگاه و نظرات خود در زمینه ارتقای همکاری ها با کشور های همسایه را مطرح کردند.

در این نشست، احمد وحیدی، وزیر کشور، با اشاره به اهمیت توجه به کشور های همسایه، فرصت های فراوان موجود در منطقه را مورد اشاره قرار داد و با بیان منظره 1404 نگاه به منطقه را ضرورتی مهم دانست.

وزیر کشور ابراز امیدواری کرد روسای نمایندگی های کشورمان و استانداران مرزی از تمامی ظرفیت های موجود در منطقه بهره بگیرند و با طراحی مشترک برای همکاری همه جانبه با کشور های همسایه تحرک را افزایش دهند.

سعید محمد، دبیر شورای عالی منطقه ها آزاد مالی نیز در این نشست ظرفیت های موجود در منطقه ها آزاد و مزایای مغفول مانده در این بستر را برشمرد.

محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون شورا ها و امور داخلی مجلس نیز آمادگی مجلس شورای اسلامی برای همکاری با وزارت امور خارجه و وزارت کشور جهت ایجاد بستر های ارتقای همکاری ها در حوزه مناسبات با کشور های همسایه را مورد تاکید قرار داد.

در این نشست حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه نیز برنامه سیاست خارجی دولت سیزدهم برای فعال سازی رابطه با همسایگان و توسعه تجارت و گردشگری را مورد اشاره قرار داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی بیان داشت که وزارت امور خارجه در 29 استان از 31 استان کشور، دفتر دارد که در گذشته توضیح وظایف آن ها بیشتر به امور کنسولی اختصاص داشت، اما اکنون رویکرد غالب وزارت امور خارجه و دفاتر آن در استان ها مالی است؛ همانطور که بیش از 40 درصد موضوعات سمینار سفرا کشور های همسایه به مسائل مالی مربوط شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه متاسفانه هنوز تجارت خارجی به ویژه در نقاط مرزی، در طراز جمهوری اسلامی ایران و گام دوم انقلاب اسلامی نیست، خاطرنشان کرد وزارت امور خارجه در رویکرد دیپلماسی مالی، با تمام ظرفیت آمادگی دارد که به وزارت کشور و استانداران کمک دهد تا موانع را از سر راه بردارند.

در این نشست، روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در کشور های همسایه و استانداران مرزی، پیشنهادات و نکات مد نظر خود را به تفصیل بیان کردند و در انتها روسای نمایندگی ها در قالب گروه های کاری، به صورت جزئی و مصداقی، مسائل خود را با استان های هم جوار کشور محل ماموریت مطرح نمودند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "رویکرد غالب وزارت خارجه مالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویکرد غالب وزارت خارجه مالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید