زینی وند در مصاحبه با خبرنگاران بیان کرد؛ اعتبار 50 میلیارد تومانی برای صندوق حمایت از موسسان، مشخص شهریه متناسب با رعایت شرایط مالی مردم است

به گزارش وبلاگ لاوان، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی با اشاره به مسائل موسسان در تامین هزینه های مدرسه گفت: شهریه معین شده متناسب با رعایت شرایط مالی مردم است.

زینی وند در مصاحبه با خبرنگاران بیان کرد؛ اعتبار 50 میلیارد تومانی برای صندوق حمایت از موسسان، مشخص شهریه متناسب با رعایت شرایط مالی مردم است

مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی در گفت وگو با خبرنگار ، درباره سازوکارهای حمایتی این سازمان از مدارس غیردولتی که به دلیل شرایط مالی در فعالیت دچار اختلال شده اند، اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود و چند برابر شدن اجاره و هزینه های مدرسه موسسان در تامین هزینه ها به شدت مشکل دارند که البته این به جز تعداد معدودی از مدارس مطرح است که سال جاری قصد داریم مانند سال گذشته روی دریافت شهریه آنها هم جدیت داشته باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به پیگیری هایی که برای دریافت شهریه مدارس غیر دولتی داشتیم نسبت به سال های گذشته تخلفات کاهش پیدا نموده است و سعی داریم سال جاری جدیت بیشتری روی این موضوع داشته باشیم و سختگیرانه تر عمل کنیم چرا که باید وضعیت مردم را هم در نظر بگیریم تا آنچه را که به عنوان شهریه مشخص می گردد، الزام به پرداخت داشته باشد.

زینی وند با تاکید بر برخورد با مدارسی که شهریه مازاد دریافت می نمایند، گفت: در این مورد وزیر آموزش و پرورش هم تاکید جدی داشتند و علاوه بر آن جلسه ای با مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران برای تعریف فرآیند نظارت دقیق بر مدارس غیردولتی داشتیم تا تیمی مشترک با گفتمانی مشترک برای نظارت ها ایجاد گردد.

بدون مواد حمایتی قانونی مدارس غیردولتی دچار مشکل می شوند

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی توضیح داد: واقعیت این است چنانچه دولت مواد حمایتی که قانون گذار مصوب نموده است مانند مواد 10، 11، 12، 13 تبصره ذیل ماده 25، ماده 28 و ماده 29 قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیر دولتی اجرایی نگردد، مدارس غیر دولتی با مشکل روبرو خواهند شد و نمی توانیم متناسب با هزینه های تمام شده شهریه را مشخص کنیم و ملاحظات مردم را هم در مشخص شهریه مورد توجه قرار می دهیم.

وی با تاکید بر احیای تسهیلات حمایتی برای مدارس غیر دولتی اظهار کرد: هیچ موسس غیر دولتی یاری بلاعوض نمی خواهد فقط درخواست دارد تا طبق قانون تسهیلات در نظر گرفته شده ارائه گردد که در این راستا سازمان برنامه و بودجه تکالیف خود را برای ابلاغ اعتبار انجام داده است، اما از سوی خزانه مبلغی به ما داده نشده است.

زینی وند توضیح داد: در سال 98 مبلغ ناچیز که البته متناسب با مراحل پرداخت خود به عنوان مطالبات سال 97 پرداخت شده است، اما برای 98 ریالی تامین اعتبار نکردند.

اکثر مدارس غیردولتی در تامین هزینه ها مشکل دارند

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی اعلام کرد: مدارس غیر دولتی فقط معدود مدارس مطرح شمال پایتخت نیست، اکثر قریب به اتفاق مدارس ما در تامین هزینه احتیاج به حمایت دولت دارند.

وی با اشاره به اینکه سال جاری 50 میلیارد تومان برای حمایت از صندوق حمایت از موسسان در نظر گرفته شده است، گفت: امیدواریم سال جاری این مبلغ تامین اعتبار گردد و ابلاغ و تخصیص آن را داشته باشیم.

زینی وند درباره مشخص میزان شهریه اظهار کرد: هزینه تمام شده شهریه مشخص است و اعلام حداقل و حداکثر آن آخر اردیبهشت ما و بعد از جمع آوری اطلاعات اعلام می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "زینی وند در مصاحبه با خبرنگاران بیان کرد؛ اعتبار 50 میلیارد تومانی برای صندوق حمایت از موسسان، مشخص شهریه متناسب با رعایت شرایط مالی مردم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زینی وند در مصاحبه با خبرنگاران بیان کرد؛ اعتبار 50 میلیارد تومانی برای صندوق حمایت از موسسان، مشخص شهریه متناسب با رعایت شرایط مالی مردم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید