سازمان جهانی بهداشت: تا زمان ساخت واکسن، کروناویروس خطری جدیست

به گزارش وبلاگ لاوان، در سطح دنیای شرایط هنوز بسیار بسیار جدی است اما الگوی بیماری و راستا ویروس در حال حاضر در مناطق مختلف دنیا بسیار متفاوت است.

سازمان جهانی بهداشت: تا زمان ساخت واکسن، کروناویروس خطری جدیست

متخصص ارشد فوریت های سازمان دنیای بهداشت اعلام نمود: بخش هایی از دنیا شروع به خروج از محدودیت های همه گیری کووید-19 نموده و زندگی عادی را به مرور از سر می گیرند اما تا زمان ساخت واکسن این بیماری، کروناویروس جدید خطر قابل توجهی به حساب می آید.

به گزارش ایسنا، مایک رایان، مدیر اجرایی برنامه فوریت های پزشکی سازمان دنیای بهداشت (WHO) با بیان اینکه در زمینه کنترل بیماری کووید-19 امید وجود دارد، گفت: در حالی که بسیاری از کشورها هنوز در معرض پیک شیوع هستند اما بعضی دیگر نشان داده اند که مهار این بیماری تا حدودی امکان پذیر است.

وی گفت: در سطح دنیای شرایط هنوز بسیار بسیار جدی است اما الگوی بیماری و جهت ویروس در حال حاضر در مناطق مختلف دنیا بسیار متفاوت است.

مایک رایان ادامه داد: آنچه ما می آموزیم این است که امکان کنترل این بیماری وجود دارد و می توان زندگی جدید مالی و اجتماعی را با یک روش جدید برای انجام این کار و با احتیاط و هوشیاری شدید از سر گرفت.

با این حال بعضی از کشورهای آفریقایی و آمریکای مرکزی و جنوبی هنوز شاهد فرایند صعودی در موارد ابتلا هستند و اگرچه ممکن است هنوز مشکل بزرگی به نظر نرسد اما دسترسی به تست های کرونا همچنان در این مناطق، مساله است.

تا به امروز ابتلای بیش از سه میلیون و 568 هزار نفر به بیماری کووید-19 در سراسر دنیا تایید شده که از این میان بیش از 248 هزار نفر جان خود را از دست داده اند. این موارد ابتلا که ابتدا در ماه دسامبر در چین شناسایی شد، اکنون در 212 کشور و منطقه دنیا به ثبت رسیده است.

مایک رایان با بیان اینکه همه ما در سراسر دنیا در حال نبرد برای حفظ جان خود هستیم، گفت: تا زمانی که یک واکسن ایمن و مؤثر برای همه در دسترس باشد، یک خطر اساسی و گسترده وجود خواهد داشت.

به گفته وی، بعضی از کشورها از جمله چین، کره جنوبی، سنگاپور، نیوزیلند و سایر کشورها به شرایط پایدار در شیوع کروناویروس رسیده اند.

در همین حال، اروپا و آمریکای شمالی در حال خروج از شرایط همه گیری شدید این بیماری هستند و اکنون در کوشش اند تا از محدودیت های شدید در فعالیت های مالی و اجتماعی تحمیل شده در چند ماه گذشته، خروجی امن داشته باشند.

پس از ماه ها محدودیت های شدید، مردم ایتالیا و اسپانیا روز یکشنبه آزادی کمی بیشتری را تجربه کردند. کره جنوبی نیز اعلام نموده که قوانین فاصله گذاری اجتماعی را از تاریخ 6 ماه مه کمتر نموده و این امکان را می دهد تا کسب وکارها به صورت مرحله ای مجدد باز شوند.

رایان نیز بیان داشت که این امر نشان می دهد نه اینکه ویروس کاملاً ریشه کن گردد، بلکه می توانیم به جایی برسیم که کنترل کافی بر ویروس داشته باشیم تا زندگی اجتماعی و مالی خود را دوباره شروع کنیم.

وی توضیح داد که البته هر دولتی که به دنبال برطرف و کاهش محدودیت ها است باید این کار را با احتیاط انجام دهد.

بنا بر گزارش رویترز، سازمان دنیای بهداشت روز آدینه اعلام نموده بود که کشورها باید محدودیت های قرنطینه را به صورت تدریجی برطرف نمایند و همچنان که در حال مراقبت از شرایط شیوع کروناویروس اند، برای اعمال مجدد این محدودیت ها در صورت بازگشت ویروس آمادگی داشته باشند.

منبع: عصر ایران

به "سازمان جهانی بهداشت: تا زمان ساخت واکسن، کروناویروس خطری جدیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان جهانی بهداشت: تا زمان ساخت واکسن، کروناویروس خطری جدیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید