ظرفیت تخت های آی سی یو در قزوین پر شد

به گزارش وبلاگ لاوان، خبرنگاران/قزوین رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تعداد تخت های آی سی یو قبل از کرونا 50 تخت بود که برای کرونا آن را به 100 رساندیم ولی در حال حاضر ظرفیت تخت های آی سی یو در قزوین پر شده است، در حالی که طی 4 ماه گذشته بیماری در انتظار آی سی یو نداشتیم، اما در روزهای آینده با شرایطی روبرو می شویم که منجر به کمبود تخت آی سی یو خواهد شد.

ظرفیت تخت های آی سی یو در قزوین پر شد

پیمان نامدار در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که امروز 19 فروردین در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار گردید، توضیح داد: در حال حاضر کل استان قزوین در شرایط قرمز قرار گرفته است، طی دو هفته گذشته موارد مثبت به شدت بالا رفته است به طوری که تست بیماران سرپایی از 100 نفر، 40 نفر مثبت می گردد در واقع از هر دو تستی که به آزمایشگاه ارسال می گردد یک و نیم نفر به کرونا مبتلا هستند.

وی اضافه نمود: در شرایط فعلی روزانه بیش از صد نفر بر اثر کرونا در استان قزوین بستری می شوند در کنار آن نیز 70 بیمار غیر کووید داریم، در واقع روزانه 120 نفر به بار بیمارستان های استان اضافه می گردد، در حال حاضر 22 درصد بیماران کرونایی در تامین اجتماعی و 78 درصد در بیمارستان های دانشگاهی بستری می شوند همچنین بیمارستان های خصوصی نیز 15 درصد ظرفیت خود را به پذیرش بیماران کرونایی اختصاص داده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: با بیمه تکمیلی هماهنگی انجام شده است و بیماران بیمارستان های خصوصی می توانند از خدمات بیمه تکمیلی استفاده نمایند.

وی یادآور شد: تعداد تخت های آی سی یو قبل از کرونا 50 تخت بود که برای کرونا آن را به 100 رساندیم ولی در حال حاضر ظرفیت تخت های آی سی یو در قزوین پر شده است، در حالی که طی 4 ماه گذشته بیماری در انتظار آی سی یو نداشتیم، اما در روزهای آینده با شرایطی روبرو می شویم که منجر به کمبود تخت آی سی یو خواهد شد.

نامدار تاکید نمود: تعداد فوتی کرونا رو به افزایش است و امیدواریم که دو رقمی نگردد، امروز 4 فوتی ناشی از کرونا داشتیم که همه آنها مربوط به شهرستان قزوین است، در حال حاضر تعداد بیماران بستری شهرستان البرز از شهرستان تاکستان پیشی گرفته است و بعد از قزوین، البرز بیشتر از تاکستان بیمار بستری دارد.

وی تاکید نمود: در حال حاضر تست های ما به 1200 تست در روز رسیده است، یکی از دغدغه های مردم اعلام با تاخیر جواب آزمایش کرونا است باید توجه گردد که این آزمایش ها تخصصی و ویژه است و آزمایشگاه های دیگر نمی توانند انجام دهند، زمان جوابگویی 24 تا 72 ساعت در نظر گرفته شده است و کوشش می گردد کمتر از 72 ساعت اعلام نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: همه افرادی که تست مثبت یا علامت دارند و هنوز جواب آزمایش آن ها نیامده است باید توسط پزشک قرنطینه خانگی شوند، همچنین اگر فردی با فرد مبتلا در ارتباط بوده است حتی زمانی که علامت ندارد باید طی دو هفته قرنطینه گردد.

وی تاکید نمود: شرایط شهرستان ها رو به افزایش است و شهرستانی در حال سکون نداریم، فقط شهرستان آوج در محدوده اوج قرار نگرفته است، در کل استان علی رغم رشد تعداد بیماران بستری هنوز به اوج پیک نرسیدیم و به نظر می رسد روزهای سخت تری در پیش داریم و نتایج این محدودیت ها دو هفته بعد تعیین می گردد و در دو هفته آینده شرایط بهتری نخواهیم داشت.

نامدار تاکید نمود: تعداد تست های مثبت به 40 درصد رسید است، تعداد موارد مثبت رپید نیز افزایش پیدا نموده است این در حالی است که تعداد تست ها افزایش پیدا ننموده اما موارد مثبت افزایش پیدا نموده است.

علی رغم اینکه افزایش در بستری داریم اما میزان فوتی ها با کوشش های کادر درمان سعودی نشده است، امیدواریم این فرایند را ادامه دهیم، آبان ماه گذشته یکی از علل افزایش فوت قفل شدن سیستم درمان به دلیل تعداد بالای بیماران بود هرچه بیمار افزایش پیدا کند به میزان آن نیز کادر درمان درگیر می گردد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر بیشترین عامل ابتلا به کرونا در قزوین شرکت در مهمانی های بالای ده نفر است که نشان می دهد تعداد زیادی از این بیماران به دلیل شرکت در دید و بازدید عید مبتلا شدند و 75 درصد مبتلایان با موارد مثبت در تماس بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: سیستم درمان در صورت ادامه فرایند جوابگو نخواهد بود، شرایط استان های همجوار هم به گونه ای است که نمی توانیم از آنها نیز یاری بگیریم، از خیرین می خواهیم برای تقویت زیرساخت های حوزه سلامت به ما یاری نمایند.

وی تاکید نمود: تشکیل اجتماعات بیش از 15 نفر غیر ضروری ممنوع است، اما در ستاد کرونا به دلیل اهمیت در مدیریت کرونا احتیاج است که متولیان امر حضور پیدا نمایند و قابل قیاس با تجمعات دیگر نیست چرا که حضور مسئولان مرتبط در این جلسه لازم است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ظرفیت تخت های آی سی یو در قزوین پر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت تخت های آی سی یو در قزوین پر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید