عراق، تازه ترین تحرک آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد، انهدام دو مخفیگاه و دستگیری یک سرکرده داعشی

به گزارش وبلاگ لاوان، به صدا درآمدن آژیر خطر در پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد، معین شدن عامل جنایت کشتن هفت نفر در یک منطقه در جنوب تکریت و واکنش ها به آن و بازداشت یک سرکرده تروریست های تکفیری در غرب الانبار از مهمترین اخبار عراق است.

عراق، تازه ترین تحرک آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد، انهدام دو مخفیگاه و دستگیری یک سرکرده داعشی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ لاوان، صابرین نیوز اعلام نمود که داعش مسئولیت جنایت هولناکی که طی آن هفت نفر در روستای البوردور در جنوب تکریت در استان صلاح الدین کشته شده اند را برعهده گرفت.

این در حالی است که خمیس الخنجر و شبکه فلوجه و مدیر اخبار آن حشد شعبی را به ویژه تیپ 35 را مسئول قتل دانستند به این منظور که داعش را تبرئه نمایند و بهره برداری نمایند و خواهان خروج حشد شعبی از الانبار، صلاح الدین و دیالی و موصل شوند. حشد شعبی مانع عظیمی در برابر داعش در همه این استان هاست.

واکنش ها به جنایت هولناک داعش در جنوب تکریت

همزمان بشیر الحداد معاون رئیس مجلس عراق گفت: جنایت منطقه البودور در جنوب شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین محکوم است و باید اقدام عاجلی برای بازداشت عاملان و سپردن آنها به چنگال عدالت به عمل آید. باید اقدامات لازم برای حمایت از شهروندان به عمل آید و این جنایات شنیع تکرار نگردد.

قتیبه الجبوری نماینده مجلس عراق هم این جنایت را در ادام جنایت فرحاتیه دانست و گفت: دولت مسئول سلسله جنایاتی که انجام می گردد، است زیرا پس از کشتار فرحاتیهاقدامی به عمل نیاورد.

سلام الشمری از ائتلاف سائرون عراق هم خواهان برخورد کوبنده با این جنایت شد و اضافه کرد: تکرار حملات تروریستی در مناطق جنوبی صلاح الدین گواه بر واکنش امنیتی در این مناطق به منظور نابودی تحرکات تروریست هاست.

وی اضافه کرد: این یکی از مناطق حساس و شلوغ از نظر جمعیتی و نزدیک به مراقد دینی مقدس است که حمایت از آن ضروری است.

الشمری بر ضرورت تقویت هماهنگی میان نیروهای امنیتی برای درهم شکستن هر تحرک تروریست ها تاکید نمود.

از سوی دیگر فرماندهی عملیات مشترک عراق امروز آدینه اعلام نمود: مکان امنی برای داعش و بازمانده های آن وجود ندارد و بقیه داعشی در آینده نزدیک نابود خواهند شد.

تحسین الخفاجی سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک اعلام کرد: عملیات عظیم در نینوا یا شمال صلاح الدین به سمت دیالی سبب فشار زیاد علیه گروه های تروریستی شده است و سبب شده که از لانه های خود خارج شوند. مکان امنی برای این تروریست ها نیست.

وی گفت: کوشش های اطلاعاتی قوی از سوی اطلاعات برای هلاکت تروریست ها وجود دارد که در توقف اقدامات تروریستی موثر واقع شده است.

آژیر خطر در پایگاه نظامیان آمریکایی در بغداد به صدا درآمد

خبر دیگر اینکه صابرین نیوز از شنیده شدن صدای آژیر خطر در پایگاه آمریکایی ویکتوریا در نزدیکی فرودگاه بغداد اطلاع داد و اینکه یک منبع امنیتی عراقی آن را مربوط به اقدامات آزمایشی دانست.

انهدام دو مخفیگاه داعشی به دست حشد شعبی در جرف النصر

اداره اطلاع رسانی حشد شعبی عراق اعلام نمود: فرماندهی عملیات حشد شعبی پیروز به انهدام مخفیگاه های داعشی در جرف النصر در شمال استان بابل شد.

در این بیانیه آمده است: نیروهای فرماندهی عملیات حشد شعبی پس از دریافت اطلاعات به مخفیگاه های داعشی در مناطق الرویعیه و البویسات از توابع ناحیه جرف النصر رسیدند که در این مخفیگاه ها سلاح و مهمات و نیز بمب آماده انفجار کنترل از راه دور برای اهداف تروریستی و حمله به نیروهای امنیتی و غیرناظامیان کشف شد.

دستگیری سرکرده داعشی در غرب عراق

یک منبع امنیتی وابسته به حشد استان الانبار اعلام نمود: نیروهای امنیتی یکی از راه های منتهی به منطقه کوی النصر در منطقه عنه در استان الانبار را بستند و این به دنبال دریافت اطلاعاتی مبنی بر وجود مسئول آنچه عملیات ربودن و کوچاندن داعش در منطقه نامیده می شد، بود.

این منبع اعلام کرد: نیروهای امنیتی پیروز به دستگیری این سرکرده داعشی و عموی وی شدند. فرد دستگیر شده از سرکرده های شاخص داعشی است که اقدامات تروریستی متعددی را علیه نیروهای امنیتی و غیرنظامیان انجام داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "عراق، تازه ترین تحرک آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد، انهدام دو مخفیگاه و دستگیری یک سرکرده داعشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، تازه ترین تحرک آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد، انهدام دو مخفیگاه و دستگیری یک سرکرده داعشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید