وزیر علوم: دلایل زیادی برای ماندن دانشجویان نخبه در کشور داریم

به گزارش وبلاگ لاوان، غلامی گفت: دلایل بسیاری برای ماندن دانشجویان نخبه داریم البته امیدواریم شرایط را برای آنها بهتر کنیم.

وزیر علوم: دلایل زیادی برای ماندن دانشجویان نخبه در کشور داریم

به گزارش ، منصور غلامی وزیر علوم در بیست و هفتمین جشنواره تجلیل از دانشجویان نمونه کشور که بعدازظهر امروز (دوشنبه) با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان و جمعی از استادان و دانشجویان نمونه کشور در نهاد ریاست جمهوری برگزار گردید، با بیان اینکه برگزاری هرساله این جشنواره نشانه توجه وزارت علوم و بهداشت به جامعه دانشگاهی است، اظهار کرد: دانشجویان کشور کوششگر و دارای استعداد های برجسته هستند و دستاورد های دانشگاهی مصداقی شاخص برای این امر محسوب می شوند.

وی اضافه نمود: وجود دانشجویان تحصیلات تکمیلی در کنار استادان، محرکی قوی برای پیگیری تحقیق و پژوهش ها در کشور است و این دانشجویان علاوه بر طی مراحل درسی خود، در فراوری علم هم موثر هستند.

دانش آموختگان بیش از پیش به کارآفرینی توجه می نمایند

وزیر علوم ادامه داد: علی رغم وجود بعضی از مسائل، امروزه دانش آموختگان بیش از پیش به کارآفرینی و به کارگیری فناوری ها توجه می نمایند و این امر سبب بروز تحولات بزرگی در آینده کشور خواهد شد.

غلامی با بیان اینکه کوشش می کنیم تا با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانشجویان بیشتری در پژوهشکده ها حضور داشته باشند، به میزان جذب اعضای هیئت علمی در هر سال اشاره نمود و اظهار کرد: هرساله حدود سه هزار نفر هیئت علمی در دانشگاه ها جذب می شوند و این در حالی است که میزان تقاضا بسیار بیشتر از ظرفیت جذب است به طوری که سال جاری حدود 10 هزار نفر متقاضی وجود داشت و تنها برای یک سوم این افراد ظرفیت بود.

وزیر علوم با اشاره به مهاجرت بعضی از دانشجویان نخبه کشور گفت: دلایل زیادی برای ماندن دانشجویان نخبه در کشور وجود دارد و آینده از آن جوانان است البته امیدواریم بتوانیم شرایط مناسب را بیش از پیش برای دانشجویان در کشور فراهم کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "وزیر علوم: دلایل زیادی برای ماندن دانشجویان نخبه در کشور داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر علوم: دلایل زیادی برای ماندن دانشجویان نخبه در کشور داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید