کرونا جشنواره کن 2020 را هم لغو کرد

به گزارش وبلاگ لاوان، دبیر جشنواره کن با اعلام این که این رویداد سینمایی قطعا در سال 2020 برگزار نخواهد شد، از نمایش آثار پذیرفته در این جشنواره در سایر رویداد های سینمایی اطلاع داد.

کرونا جشنواره کن 2020 را هم لغو کرد

به گزارش ایسنا به نقل از ایندی وایر، تیری فرمو دبیر جشنواره فیلم کن در جدیدترین مصاحبه خود به صورت رسمی گفت، هفتاد و سومین دوره جشنواره فیلم کن در سال 2020 قطعا برگزار نخواهد شد، اما فهرست آثار پذیرفته شده در این دوره از جشنواره، در ماه ژوئن اعلام خواهد شد.

او همچنین مطرح نمود: فهرست فیلم های جشنواره کن 2020 به صورت متداول سال های گذشته و در قالب بخش های رسمی رقابتی، نوعی نگاه، غیررقابتی و ... اعلام نخواهد شد. احمقانه است که تصور کنیم اتفاقی روی نداده، اما از صمیم قلب می خواهیم فیلم هایی که تماشا کردیم و دوست داشتیم را معرفی کنیم و این وظیفه ماست که به این فیلم ها یاری کنیم مخاطبان خود را پیدا نمایند. همچنین بعضی از فیلم های ارسالی به جشنواره کن 2020 برای دوره آینده جشنواره در سال 2021 دوباره مورد آنالیز قرار می گیرند.

دبیر باسابقه جشنواره کن همچنین گفت: فیلم های اعلام شده در فهرست رسمی جشنواره که در ماه ژوئن معرفی می شوند، می توانند با لِیبل کن 2020 در سینما ها و سایر جشنواره های سینمایی از جمله جشنواره ونیز، تورنتو، دوویل، سن سباستین، آنگولم، نیویورک، بوسان و جشنواره لومیر فرانسه به نمایش گذاشته شوند.

فرمو همچنین تاکید نمود، جشنواره سال جاری هیچ هیات داوران و جایزه ای نخواهد داشت و ابراز امیدواری کرد، اسپایک لی برای دوره آینده جشنواره در 2021 ریاست هیات داوران رقابتی کن را بر عهده بگیرد.

مسئولان جشنواره کن پیش از این تاریخ اصلی 12 تا 23 ماه می (23 اردیبهشت تا 3 خرداد) این رویداد مهم سینمایی را، به سبب شیوع ویروس کرونا به تعویق انداخته و اعلام نموده بودند، پایان ماه ژوئن و اوایل جولای گزینه اصلی را برای برگزاری جشنواره در نظر گرفته اند. اما امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه با تمدید شرایط قرنطینه در این کشور، گفت برگزاری هر جشنواره و رویدادی که مستلزم تجمع افراد می گردد حداقل تا اواسط ماه جولای (اواخر تیر) ممنوع است و در نتیجه این تصمیم، برگزاری جشنواره کن 2020 بار دیگر در هاله ای از ابهام نهاده شد. شلوغی فصل جشنواره ها در پائیز نیز پایان مسئولان کن را بر این داشت تا قید جشنواره 2020 را بزنند.

با این وجود بازار جشنواره فیلم کن سال جاری به صورت آن لاین و از تاریخ 22 تا 26 ژوئن (2 تا 6 تیر) برگزار خواهد شد.

منبع: فرارو

به "کرونا جشنواره کن 2020 را هم لغو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا جشنواره کن 2020 را هم لغو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید