75 درصد از دانشجویان علمی کاربردی به بازار کار ورود پیدا نموده اند

به گزارش وبلاگ لاوان، محمد حسین امید بعد از ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه در سنندج گفت: در سال 84 در کشور 312 مرکز علمی و کاربردی وجود داشت و در طی پنج سال سه برابر شد اما از سال 93 به بعد با کاهش جمعیت دانشجویان مراکز تعداد کافی دانشجو در اختیار ندارند.

75 درصد از دانشجویان علمی کاربردی به بازار کار ورود پیدا نموده اند

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مطرح کرد: از سال 95 تا 97 بیش از یک میلیون جایگاه وجود داشته که 66 هزار نفر دانشجو در مراکز علمی کاربردی ثبت نام نموده اند و به مرور تعداد دانشجو ها کاهش یافته است.

وی اضافه نمود: میزان ثبت نام دوره کاردانی و کارشناسی در سال تحصیلی جدید کمتر از 70 هزار نفر تا کنون ثبت نام نموده اند درحالیکه 400 هزار ظرفیت دانشجو وجود دارد.

امید گفت: آموزش های دانشگاه علمی کاربردی آموزش های خاص است و به مانند دانشگاه های دیگر به صورت عام آموزش نمی دهد.

وی گفت: سال جاری برای اولین بار سطح بندی مراکز انجام گرفت و در این سطح بندی مراکز در چهار سطح تقسیم بندی شدند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه رتبه بندی مراکز در کشور کیفیت کار دانشگاه ها را افزایش می دهد، گفت: در رتبه بندی مراکز علمی کاربردی هیچ مرکزی در سطح یک قرار نگرفتند و تنها یک واحد سنندج در میان 17 واحد حاضر در سطح دو هستند.

وی اضافه نمود: یکی از معیار های انتخاب مراکز خوب وجود زیر ساخت مناسب است و مراکز اگر بخواهند در این عرصه بمانند باید زیر ساخت های خود درست نمایند.

امید گفت: مراکز سطح چهار، دو سال و نیم فرصت دارند که سطح خود را افزایش دهند و در غیر این صورت از چرخه فعالیت حذف خواهند شد.

وی اضافه نمود: دانشگاه علمی کاربردی در سطح کلان برای مقطع کارشناسی ارشد برنامه ندارد اما در آینده برای پروژه های خیلی خاص در شاخه صنعت برنامه هایی وجود دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه 75 درصد دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی شاغل می شوند، گفت: 25 درصد آنها قبل از شروع تحصیل شاغل بوده و 50 درصد آنها بعد از اتمام دوره های آموزشی مشغول به کار گردیده اند.

وی در خاتمه گفت: مدرک مشکل جامعه را حل نخواهد کرد و باید مردم به این مهم توجه نمایند و به دنبال ارائه خدمات با کیفیت باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "75 درصد از دانشجویان علمی کاربردی به بازار کار ورود پیدا نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "75 درصد از دانشجویان علمی کاربردی به بازار کار ورود پیدا نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید