افسوس بسکتبال در جاکارتا با تکرار نایب قهرمانی، تیم بی دفاع

به گزارش وبلاگ لاوان، تیم ملی بسکتبال برای دومین بار پیاپی قهرمانی بازی های آسیایی را از دست داد و با ناکامی در فینال به مدال نقره رسید.

افسوس بسکتبال در جاکارتا با تکرار نایب قهرمانی، تیم بی دفاع

به گزارش وبلاگ لاوان ،فینال بسکتبال بازی های آسیایی راس ساعت 16 به وقت تهران بین ایران و چین شروع شد؛ رقابتی حساس، حیثیتی و نزدیک که قرار بود قهرمان را تعیین کند.

بازی در شرایطی شروع شد که حساسیت بسیار در سه دقیقه انتهای اجازه امتیازگیری به هیچ یک از تیم ها را نداد. تا اینکه حدادی قفل سبدها را بازکرد و امتیازگیری دو تیم شروع شد. عملکرد فوق العاده ایران تا میانه های کوارتردوم اختلاف خوب 16 امتیازی را ایجاد کرد. شاگردان شاهین طبع 38 بر 22 از حریف قدرتمند خود پیش افتادند و خیلی ها امیدوار شدند به کسب اولین طلای تاریخ برای بستکبال.

بعید به نظر می رسید که تیم خوب چین با ستاره هایش به این سادگی طلا را به ایران بدهد. آن ها با فشار سنگین در دفاع در پنج دقیقه انتهای نیمه اول، اختلاف را به عدد 2 رساندند و نیمه اول 45 بر 43 به سود ایران به انتها رسید.

خسته شدن بازیکن های اصلی ایران از یک طرف و عملکرد نه چندان خوب بازیکن های جانشین تیم ایران هم در کاهش 14 امتیازی اختلاف دو تیم نقش پررنگی داشت.

در نیمه دوم همه چیز بدتر شد. چینی ها راه امتیاز گیری از ایران را پیدا نموده بودند. آن ها از یک طرف در زیر حلقه با دو سنتر خود حدادی را تحت فشار قرار می داد و از طرف دیگر امتیازهایش را با بازیکنان پیرامونی اش می گرفت. پرتاب سه امتیازی بود که یکی یکی وارد سبد ایران می شد و دفاع به هم ریخته ایران توان مقابله با پخش توپ فوق العاده چینی ها را نداشتند.

در این میان مهران شاهین طبع در مهار سیستم چینی ها و بازیکنان پیرامونی آن ها ناتوان ترین فرد زمین بود. پرس بازیکنان ایران در زمان های قابل توجهی از مسابقه، بازیکنان پیرامونی چینی ها را پشت خط سه امتیازی تنها می گذاشت و آن ها هم بدون دغدغه پرتاب های خود را وارد سبد می کردند.

دفاع ضعیف ایران و در مقابل مهار کامل بازیکنان ایران توسط چین، باعث شد تا چینی ها کوارتر سوم را 59 بر 56 به سود خود به انتها ببرند و در کوارتر چهارم هم تیر خلاص را بزنند. پرتاب های سه امتیازی آن ها به راحتی هرچه تمام تر وارد سبد ایران می شد و مهران شاهین طبع همچنان تنها نظاره گر بازی بود و با حرکات دستش دفاع تک به تک را یادآوری می کرد. دفاعی که هرگاه که ناقص انجام شد، یک چینی پشت خط سه امتیازی صاحب توپ شد و پرتابش را به سبد ایران رساند.

چینی ها در نهایت اختلاف 16 امتیازی در اواسط نیمه اول را تبدیل به برتری 12 امتیاز در انتها بازی کردند و 84 بر 72 پیروز میدان شدند.

به این ترتیب بسکتبال یک بار دیگر از یک قدمی طلا برگشتند و دومین نقره در بازی های آسیایی را به گردن انداختند.

1

منبع: ایران ورزشی

به "افسوس بسکتبال در جاکارتا با تکرار نایب قهرمانی، تیم بی دفاع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افسوس بسکتبال در جاکارتا با تکرار نایب قهرمانی، تیم بی دفاع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید