اولین عمل جراحی درمان سنگ کلیه با روش PCNL در اردبیل انجام شد

به گزارش وبلاگ لاوان، این عمل جراحی پیشرفته برای اولین بار در استان اردبیل، در بیمارستان امام رضا (ع) توسط علی اکبر مرادی جراح و متخصص اورولوژی و فلوشیپ انجام شد.

اولین عمل جراحی درمان سنگ کلیه با روش PCNL در اردبیل انجام شد

این جراح در خصوص این عمل در جمع وبلاگ لاوان توضیح داد: این روش بیشتر در مورد درمان سنگ های کلیه بزرگ تر از دو سانتی متر با ایجاد شکافی به اندازه یک سانتی متر برای عمل بکار می رود.

مرادی با تاکید برکاهش عوارض عمل و مدت زمان بستری بیمار پس از این عمل، اضافه کرد: سنگ های کلیه ای که در گذشته جهت درمان آن ها احتیاج به عمل جراحی و بستری شدن در بیمارستان به مدت طولانی بود با اجرای این روش مرخصی جراحی به دو الی چهار روز کاهش یافته است که مدت زمان آن نسبت به روش های قدیمی عمل باز بسیار کمتر است.

جراح و متخصص اورولوژی و فلوشیپ آندواورولوژی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: این روش در مقایسه با روش های جراحی قدیمی، در درمان سنگ های بزرگ کلیه موثرتر است و معایبی ندارد، ضمن اینکه تجهیزات پیشرفته این روش مستلزم دانش و تخصص است که موجب ایمنی بیمار می گردد.

مرادی با بیان اینکه این عمل جراحی پیشرفته امروزه در 12 مرکز استان در کشور انجام می گیرد، یادآور شد: دستگاه خریداری شده پی سی ان ال برای بیمارستان امام رضا جزو پیشرفته ترین دستگاه ها در سطح کشور و حتی جهان می باشد و برای انجام آن احتیاج به گذراندن 24 ماه دوره تکمیلی فوق تخصصی (فلوشیپ) است.

لازم به ذکر است، هزینه انجام این عمل در مراکز درمانی خصوصی بین پنج تا 10 میلیون تومان است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اولین عمل جراحی درمان سنگ کلیه با روش PCNL در اردبیل انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین عمل جراحی درمان سنگ کلیه با روش PCNL در اردبیل انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید