تا سال 2050، دریاها بیشتر حاوی پلاستیک خواهند بود تا ماهی

به گزارش وبلاگ لاوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، در این عکس که توسط کارگردان یک مستند محیط زیست گرفته گردیده است، بدن لاک پشت دریایی سبز به طور کامل تجزیه گردیده اما تور پلاستیکی که لاک پشت در آن گرفتار و توسط آن کشته گردیده همچنان باقی مانده است.

تا سال 2050، دریاها بیشتر حاوی پلاستیک خواهند بود تا ماهی

عکس در شبه جزیره کیپ یورک در استرالیا و به منظور بالا بردن آگاهی در مورد تورهای پنهان منتشر گردیده است؛ پسماند تورهای ماهیگیری که در طول سال های زیادی در دریا ها و اقیانوس ها رها گردیده اند و هر ساله باعث مرگ جانوران دریایی می شوند.

مستند سازان می گویند: در دهه گذشته نزدیک به ده هزار لاک پشت گرفتار تورهای ریخته گردیده در شمال استرالیا گردیده اند.

روزی فولر، هماهنگ نماینده تور در استرالیا گفت: این تصاویر نشان دهنده تاثیرات وحشتناک آلودگی های پلاستیکی و تورهای پنهان در زندگی دریایی و اقیانوس های جهان است.

فیلمسازان بر این باورند که لاک پشتی که در تصویر ثبت نموده اند قادر به آزاد کردن خود نبوده و در نتیجه در ساحل مرده است. پلاستیکی که باعث مرگ این لاک پشت گردیده است پس از سال ها و تجزیه شدن لاک پشت همچنان این موجود بی دفاع را در بند خود دارد.

فولر همچنان گفت: این تورهای رها گردیده در آب، همه موجودات را به خطر می اندازند. اما لاک پشت ها بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرند، زیرا آن ها در جریان ها و مسیرهای آب که با این پسماند ها همراه است، شنا و تغذیه می نمایند. وقتی در تور گرفتار می شوند، دیگر راه فراری برای آن ها نمی ماند و در نهایت غرق می شوند.

تا سال 2050، دریاها بیشتر حاوی پلاستیک خواهند بود تا ماهی. میزان پلاستیک انبوه گردیده در دریاها هر 10 سال، دو برابر می گردد. با اینکه آمار بسیار ناامید نماینده است، اما هنوز راه پیش رو وجود دارد. اما اکنون زمان عمل است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تا سال 2050، دریاها بیشتر حاوی پلاستیک خواهند بود تا ماهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا سال 2050، دریاها بیشتر حاوی پلاستیک خواهند بود تا ماهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید