تقویت خدمات و تاسیسات گردشگری در جاده &shyهای اردبیل

به گزارش وبلاگ لاوان، سومین کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با تاکید بر مطالعه جاده ها و محورهای گردشگری استان و رونق این حوزه برگزار گردید.

تقویت خدمات و تاسیسات گردشگری در جاده &shyهای اردبیل

به گزارش وبلاگ لاوان به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی استان در این جلسه رویکرد اصلی این مجموعه را رونق گردشگری اردبیل عنوان نمود.

نادر فلاحی متذکر شد: بر همین اساس مطالعه بر جاده های گردشگری اردبیل در دست اقدام است و قرار است بعد از اعلام نظر مشاور نسبت به تقویت خدمات و تاسیسات گردشگری در این محورها اقدام گردد.

او با اذعان به اینکه گردشگری یک حوزه کاملا فرابخشی است، تأکید کرد: موفقیت در این حوزه نیازمند همکاری تمامی مجموعه هایی است که به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این حوزه تأثیرگذار هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان توضیح داد: با توجه به برنامه های پیش بینی شده در نیمه دوم سال شاهد رونق چشمگیر گردشگری استان خواهیم بود و در سال 98 نیز اردبیل به کارگاه بزرگ عمرانی پروژه های سرمایه گذاری و گردشگری تبدیل می گردد.

در این جلسه همچنین سرپرست معاونت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به ضرورت معرفی توانمندی های استان در حوزه گردشگری اشاره نمود.

رشد حضور گردشگران خارجی در اردبیل

صغری فرشی تاکید نمود: 10 رویداد بزرگ گردشگری در سطح استانی و ملی در 6 ماهه نخست امسال برگزار شده و توانسته گوشه ای از توانمندی استان را به نمایش بگذارد.

او با اشاره به افزایش حضور گردشگران خارجی در استان اردبیل ادامه داد: در 6 ماهه نخست امسال بیش از 53 درصد افزایش در ورود اتباع آذری به ثبت رسیده است.

صغری، همچنین به رشد بازدید از موزه های استان در نیمه نخست سال اشاره و تاکید نمود: در نیمه نخست امسال 255 هزار و 665 نفر از موزه ها بازدید داشتند که 4516 نفر از این تعداد بازدیدکنندگان خارجی هستند.

تدوین 20 بسته سرمایه گذاری

سرپرست معاونت سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در این جلسه به آنالیز پروژه های بلاتکلیف در حوزه سرمایه گذاری اشاره نمود و اضافه کرد: 20 بسته سرمایه گذاری نیز در سطح استان تعریف شده است.

ناصر محمودی همچنین در خصوص برخی مسائل واحدهای پذیرایی بین راهی در زیباسازی و نماسازی خواهان حمایت اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از سرمایه گذاران شد.

در این جلسه همچنین معاون امور عمرانی استانداری اردبیل نیز رویکرد دولت را حمایت از بخش گردشگری عنوان نمود.

بهروز ندایی اضافه کرد: گردشگری اصلی ترین محور توسعه استان است و بعد از اتمام مطالعات محورهای گردشگری و تصویب آن در کارگروه تمامی برنامه ها برای دستگاه های متولی لازم الاجرا خواهد بود.

او بیان داشت: در خصوص ساخت و ساز مراکز اقامتی و تفریحی بین راهی نیز ضروری است قوانین و مقررات رعایت شده و مسائل سرمایه گذاران حل و فصل گردد.

منبع: میراث آریا

به "تقویت خدمات و تاسیسات گردشگری در جاده &shyهای اردبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت خدمات و تاسیسات گردشگری در جاده &shyهای اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید