تهران خواستار اجرایی شدن کامل تمام تعهدات اتحادیه اروپا است

به گزارش وبلاگ لاوان، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با استقبال از اعلام ساز و کار اقتصادی اتحادیه اروپا با ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران اقدام اخیر اتحادیه اروپایی برای ثبت و اعلام سازوکار ویژه اقتصادی با ایران را اولین گام اروپا در انجام تعهدات خود در قبال ایران مندرج در بیانیه ماه می 2018 وزرای خارجه ایران و سه کشور اروپایی، دانسته و خواستار اجرایی شدن کامل تمامی تعهدات اتحادیه اروپا در کوتاه ترین زمان ممکن است.

تهران خواستار اجرایی شدن کامل تمام تعهدات اتحادیه اروپا است

قاسمی اضافه نمود: پس از خروج آمریکا از برجام با وجود مواضع سیاسی اتحادیه اروپایی در ارتباط با حفظ برجام و ضرورت انتفاع اقتصادی ایران از آن و اقدامات محدود اتحادیه همچون بروز رسانی مقررات مسدود ساز، متاسفانه تاکنون نتیجه ملموس و اقدام عملی در راستای انتفاع ایران را شاهد نبوده ایم. اقدام اتحادیه اروپا در تاسیس سازوکار ویژه اقتصادی بسیار دیر صورت گرفت و ضروری است سه کشور و اتحادیه اروپایی اطمینان حاصل نماید که این اقدام بخشی از تحریم های غیرقانونی آمریکا را جبران نماید.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید نمود: جمهوری اسلامی ایران برای ادامه تعامل سازنده با اتحادیه اروپایی و کشورهای عضو براساس احترام و تامین منافع متقابل آمادگی دارد. در عین حال با توجه به اجرای محدود و ناقص و همراه با تاخیر فراوان تعهدات اتحادیه اروپا در بیانیه می 2018 اعتقاد دارد که اتحادیه اروپا می بایست این اقدام و سایر تعهدات خود را برای بهره مندی مردم ایران از منافع اقتصادی برجام تسریع نماید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تهران خواستار اجرایی شدن کامل تمام تعهدات اتحادیه اروپا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران خواستار اجرایی شدن کامل تمام تعهدات اتحادیه اروپا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید