شفر: تقسیم 50-50 بلیت ها کار خوبی بود، در داربی باید شجاعانه بازی کنیم

به گزارش وبلاگ لاوان، سرمبی تیم فوتبال استقلال در نشست خبری پیش از داربی 88 تهران گفت: امیدوارم در بازی فردا استادیوم پر از تماشاگر باشد چون این برای هر دو تیم خوب است.

شفر: تقسیم 50-50 بلیت ها کار خوبی بود، در داربی باید شجاعانه بازی کنیم

به گزارش وبلاگ لاوان، تیم فوتبال استقلال در جریان هفته هشتم لیگ برتر فوتبال ایران فردا (پنج شنبه) از ساعت 18:30 در استادیوم آزادی میزبان پرسپولیس خواهد بود. وینفرد شفر در نشست خبری پیش از این دیدار اظهار کرد: همیشه در حالت عادی در کنفرانس خبری با همه رسانه ها دست می دادم اما امروز مقدور نیست با این حال به همه سلام می دهم و خوش آمد می گویم. قبل از بازی باید بگویم که یک مهمانی خوب از جانب استقلال برگزار گردید که همه اعضای باشگاه از کادرفنی و بازیکنان تا پیشکسوتان استقلال حضور داشتند. از این بابت که باشگاه بازیکنان قدیمی اش را فراموش نکرده خوشحالم و افتخار می کنم که جزئی از این خانواده ام.

در استقلال همه مانند خانواده در کنار هم کار می نمایند

او اضافه نمود: مدیرعامل باشگاه دیشب درباره مسائل مختلفی از گذشته تا آینده صحبت کردند. صحبت های خوبی راجع به آینده باشگاه انجام شد که برای من مهم بود. همه ما مثل خانواده هستیم. او از ما حمایت کرد و ما هم از او حمایت می کنیم. تیمی خواهیم ساخت و جوان ها باید کوشش نمایند که در آینده بازیکنان تیم شوند. در استقلال همه مانند خانواده در کنار هم کار می نمایند.

همه تب داربی دارند

سرمربی استقلال ادامه داد: داربی بسیار فوق العاده است و خیلی دوست دارم. من دو داربی در ایران داشتم و چندین داربی به عنوان بازیکن و مربی در کشورهای مختلف داشتم. در کنفرانس خبری همه تب داربی دارند. امیدوارم در بازی فردا استادیوم پر از تماشاگر باشد و این برای هر دو تیم خوب است. ما بازیکنانی که قبلا در مقابل این تعداد طرفدار بازی نکردند را از نظر ذهنی و فنی آماده کردیم.

باید در داربی شجاعانه بازی کنیم

شفر اعلام کرد: ما بازی با پرسپولیس را آنالیز کردیم و کارهای تاکتیکی آن را مرور کردیم. هر دو بازی الدحیل را آنالیز کردیم. خیلی از تیم ها پرس می نمایند که پرسپولیس در دیدار برگشت به خوبی پرس کرد. این مهم است که 90 دقیقه با نظم تاکتیکی بالا بجنگیم و همه بازیکنان توانشان را برای یاری به بازیکنان دیگر بگذارند. ما از آسیا حذف شدیم و باید شجاعانه در داربی بازی کنیم. با حمایت های طرفدارانمان در استادیوم و خارج از استادیوم می توانیم داربی را ببریم.

در یکی، دو پست هنوز تصمیم نهایی را نگرفته ام

او اضافه نمود: بعد از تمرین امروز 11 نفرم را انتخاب می کنم. در یکی، دو پست هنوز تصمیم نهایی ام را نگرفته ام اما می دانم که تمام بازیکنان آماده هستند. نکته آخر این که داربی هیجان بزرگی در بیرون و داخل زمین دارد. امیدوارم مانند سال گذشته داربی در بهترین شرایط در استادیوم و بیرون از استادیوم برگزار گردد. باید همیشه به داور احترام گذاشت. اتفاقی که در آبادان برای داور افتاد را دیدید اما همه باید به داور احترام بگذارند. طرفداران هم در آرامش از استادیوم خارج شوند.

سرمربی استقلال در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا در داربی با دو هافبک دفاعی بازی می نمایند، گفت: از این سوال بسیار خوشحال شدم. در بازی آخر یک بازیکن در پست 6 و دو بازیکن در 8 و 10 داشتیم که تغییراتی در این پست ها در برهه هایی از بازی ایجاد می شد. سال گذشته با امید ابراهیمی و فرشید باقری به خوبی بازی می کردیم. روی کاغذ باید دو هافبک دفاعی داشته باشید اما در بازی یکی به حمله اضافه می گردد. در بازی تراکتورسازی دیدید که توانستیم از این طریق به گل برسیم. کاری که در جلسات تمرین به بازیکنان می گوییم، مهم است که به خوبی در زمین پیاده نمایند.

تقسیم 50-50 بلیت ها کار خوبی بود

شفر ادامه داد: تقسیم بلیت های داربی 10-90 نیست و 50-50 است و این بهترین تصمیمی بود که انجام شد. 10-90 اتفاق خوبی نبود. اوایل که اینجا آمده بودم عکسی از داربی دیدم که نصف آبی و نصف قرمز بود و این بسیار جالب بود.

باید از چشمی حمایت کرد

او در ادامه درباره احتمال حضور روزبه چشمی در داربی شرح داد: طبیعی است. بعد از بازی با السد درباره کارت هایی که گرفت صحبت کردیم. موضوع کارت اولی بود که گرفت و همه می دانند که با داورهای مالزی و سنگاپوری نمی توان صحبت کرد و باید به تصمیماتشان لبخند زد. روزبه بازیکن باکیفیتی است و در جام جهانی به خوبی بازی کرد. باید از چشمی حمایت کرد.

پلی استیشن نیست که بازیکنان سریع هماهنگ شوند

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که آیا عدم هماهنگی بازیکنانش در بازی فردا برای این تیم مشکل ساز نمی گردد؟ گفت: شما چطور می گویید که استقلال از نظر تاکتیکی آماده نیست؟ در حالت عادی نمی توان راجع به گذشته صحبت کرد. این آخرین بار است که به این موضوع اشاره می کنم. نصف تیم ما در آخر فصل جدا شدند. ما به زمان احتیاج داریم که شرایط خوب گردد و مثل زدن یک دکمه نیست که همه چیز درست گردد. برای شما مثال می زنم که اگر بخواهید زبانی یاد بگیرید احتیاج به زمان دارید. همان طور هم بازیکن احتیاج به زمان دارد که با تاکتیک ما وفق پیدا کند. مطمئن باشید مانند سال گذشته شرایط خوب می گردد ولی مانند پلی استیشن نیست که یک دکمه را بزنید و همه چیز درست گردد.

گواردیولا هم برای قهرمانی با سیتی به زمان احتیاج داشت

شفر اضافه نمود: این نکته را هم بگویم که زمانی که گواردیولا به سیتی رفت گفت که احتیاج به زمان داریم تا قهرمان شویم. در دورتموند هم همین طور بود و طرفداران ما هم این را می دانند و مطمئن هستند که تمام کوششمان را برای رسیدن به شرایط مطلوب به کار می گیریم.

برانکو انسان شریفی است

او درباره صحبت های برانکو که گفته بود ترکیب استقلال را می داند اظهار کرد: من برای اجلاس AFC سه روز با او در شانگهای بودم. او انسان شریفی است و به او احترام می گذارم.

فقط نگرانم تاریخ تولد همسرم و سالگرد ازدواجمان را فراموش کنم!

سرمربی استقلال در سرانجام گفت: اگر هوادران استقلال یا پرسپولیس بگویند داربی را نمی بریم، طرفداران خوبی نیستند. آن ها به دنبال پیروزی هستند. داربی یکی از بهترین داربی های بزرگ دنیاست و از کشورهای مختلف مخصوصا آلمان برای پوشش این دیدار به من زنگ زدند. پارسال به من گفتند که باید حتما داربی را ببرید اما وقتی شکست خوردیم، چون طرفداران کوشش ما را دیدند، از ما حمایت کردند. من نگرانی بابت داربی ندارم. تنها نگرانی من این است که تاریخ تولد همسرم و سالگرد ازدواجمان را فراموش کنم!

از سرمربی استقلال درباره سرنوشت کاری اش در صورت باخت احتمالی به پرسپولیس پرسیده شد که مدیررسانه ای استقلال به جای شفر شرح داد: بارها و بارها فتحی و حاجیلو اعلام کردند که از شفر حمایت می نمایند و نتیجه داربی هیچ تاثیری روی کار آقای شفر ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شفر: تقسیم 50-50 بلیت ها کار خوبی بود، در داربی باید شجاعانه بازی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شفر: تقسیم 50-50 بلیت ها کار خوبی بود، در داربی باید شجاعانه بازی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید