صدور مجوز خرید تضمینی سالانه 15 میلیون مترمکعب آب از بخش خصوصی

به گزارش وبلاگ لاوان، مدیرعامل آبفای هرمزگان از صدور مجوز خرید تضمینی سالانه 15 میلیون مترمکعب آب از بخش خصوصی برای این استان اطلاع داد.

صدور مجوز خرید تضمینی سالانه 15 میلیون مترمکعب آب از بخش خصوصی

به گزارش وبلاگ لاوان ، امین قصمی با اشاره به صدور مجوز خرید تضمینی سالانه 15 میلیون مترمکعب آب از بخش خصوصی گفت: با صدور این مجوز از سوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، حجم خرید تضمینی آب آبفای استان از طریق ایجاد تاسیسات نمک زدایی (آب شیرین کن ها) به 66 میلیون مترمکعب در سال افزایش یافت.

وی ضمن قدردانی از پیگیری های مستمر استاندار و نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در این خصوص، اضافه کرد: این اقدام براساس استراتژی شرکت آب و فاضلاب استان و با هدف تامین احتیاج آبی شهر بندرعباس از طریق بخش خصوصی و ایجاد تاسیسات نمک زدایی صورت گرفت.

قصمی یاری به احیای دشت های میناب و شمیل و نیان را از دیگر دلایل آبفای هرمزگان برای پیگیری صدور مجوز خرید تضمینی آب اعلام کرد.

مدیرعامل آبفای استان در ادامه اظهار کرد: همچنین این اتفاق در راستای سیاست های تنوع بخشی به منابع آبی استان و استفاده حداکثری از پتانسیل بخش خصوصی انجام گردیده و بدون تردید یاری موثری در ایجاد منابع آبی پایدار استان به ویژه کلان شهر بندرعباس خواهد بود.

وی توضیح داد: با در مدار قرار دریافت ظرفیت های نمک زدایی, بیش از 50 درصد احتیاج آبی جمعیت تحت پوشش آبفای استان و بالغ بر 60درصد از احتیاج ابی کلان شهر بندرعباس از طریق آب شیرین کن ها تامین خواهد شد.

وی اضافه کرد: حجم خرید تضمینی آب از طریق آب شیرین کن بندرعباس و 16 آب شیرین کن در حال بهره برداری 51 میلیون مترمکعب است که با اضافه شدن 15 میلیون مترمکعب دیگر ، این حجم به 66 میلیون مترمکعب می رسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "صدور مجوز خرید تضمینی سالانه 15 میلیون مترمکعب آب از بخش خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور مجوز خرید تضمینی سالانه 15 میلیون مترمکعب آب از بخش خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید