نقش حمایتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در اجرای مصوبات کلان منطقه ای

به گزارش وبلاگ لاوان، اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کلان منطقه پنج کشور، با حضور دکتر رییسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برگزار گردید.

نقش حمایتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در اجرای مصوبات کلان منطقه ای

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نماینده وزیر بهداشت در ستاد تحول سلامت در کلان منطقه پنج کشور، گفت: یکی از ماموریت هایی که به عهده کلان منطقه ها گذاشته گردیده، بحث مدیریت منابع و مصارف است که کلان منطقه پنج از همان ابتدای کار، به صورت جدی فعالیت در این زمینه را شروع کرد و اقدامات خوبی در این کلان منطقه اجرا گردیده است.

دکتر علیرضا رییسی با بیان اینکه بسیاری از مصوبات و پیشنهاداتی که در کلان منطقه پنج کشور ارایه گردیده، مورد تایید ستاد تحول کشوری قرار گرفته است، اضافه کرد: این مصوبات از برنامه های اصلی ستاد تحول بوده و نتایج خوبی به دست آمده است.

او نکته مهم و بسیار تاثیرگذار را اجرایی شدن این مصوبات در کلان منطقه پنج مطرح نمود و گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز دو نقش خوب و مهم را در این زمینه ایفا می نماید؛ نخست اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در اجرای مصوبات و برنامه ها پیشقدم می گردد و نکته دوم اینکه یک نقش حمایتی برای سایر دانشگاه ها، بر عهده دارد تا بتوانند شیوه نامه ها و مصوبات کلان منطقه پنج کشور و ستاد تحول کشوری را به خوبی اجرا نمایند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به مضاعف شدن کوشش های مجموعه وزارت بهداشت، با توجه به شرایط موجود کشور و پیگیری مداوم مسایل از سوی وزیر بهداشت و معاونان وزارت بهداشت، از روسا و مسوولان دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کلان منطقه پنج کشور نیز خواست تا با بهره جویی از ظرفیت ها و توانمندی های موجود، اولویت های مطرح گردیده را با جدیت دنبال نمایند.

تاکید رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر شناسایی مسایل مشترک بین دانشگاه های کلان منطقه پنج کشور

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز از پیش بینی نشست روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کلان منطقه پنج کشور با وزیر بهداشت در شهریور امسال اطلاع داد و گفت: در این نشست گزارشی از فعالیت ها و اقدامات کلان منطقه پنج کشور به وزیر بهداشت ارایه می گردد.

دکتر علی بهادر با اشاره به ماموریت های محول گردیده به هر کدام از دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کلان منطقه پنج کشور، اضافه کرد: در مورد مسایل کلان منطقه باید موضوعات مشترک بین دانشگاه ها تعیین گردد و پروژه های مشترک و مناسب برای کلان منطقه پنج را شناسایی نموده و با کمک هم آنها را پیش ببریم.

در این نشست، روسای دانشگاه ها و دانشکده های کلان منطقه پنج کشور، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های خود در زمینه طرح تحول نظام سلامت و مدیریت صحیح هزینه ها، پیرامون برگزاری محورهای نشست مشترک با وزیر بهداشت، همفکری کردند.

ارائه فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی شیراز از سوی دکتر عبدالخالق کشاورزی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و گزارشی از فعالیت های کلان منطقه از سوی دکتر میرزاخلیل بهمنی دبیر کلان منطقه پنج کشور، دیگر برنامه های این اجلاس یک روزه بود.

این نشست، در سالن ابوریحان بیرونی مجتمع ولایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نقش حمایتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در اجرای مصوبات کلان منطقه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش حمایتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در اجرای مصوبات کلان منطقه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید