برندسازی محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان لازم است

به گزارش وبلاگ لاوان، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برندسازی محصولات کشاورزی استان خصوصا حنا، چای ترش، خرما و میوه های خاص استان برای توسعه بخش کشاورزی و خصوصا معرفی صندلی بخش کشاورزی سیستان وبلوچستان در کشور لازم است.

برندسازی محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان لازم است

به گزارش وبلاگ لاوان احمد علی موهبتی 15 فروردین ماه در نشست با مسئولان سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: برخلاف همه محدودیت ها سهم بخش کشاورزی درایجاد اشتغال استان از سایر بخش ها بیشتر است و بخش اعظم نیروی کار در بخش کشاورزی فعالیت دارند.

وی خدمات مجموعه جهادکشاورزی کشاورزی استان در توسعه متوازن بخش کشاورزی را بی بدیل خواند و اضافه نمود: برای دست یابی به توسعه همه جانبه باید تحرک و نقش آفرینی مردم و بهره برداران را بیش از پیش مهیا کنیم.

استاندار سیستان وبلوچستان با بیان اینکه با حداقل های منابع آب و خاک می توان به حداکثرهای اعجاب انگیزی در فراوری دست یابیم اضافه نمود: فراوری بیشتر ضامن امنیت پایدار خواهد بود.

وی گفت: در سالی که گذشت گام های بلندی برای برطرف موانع فراوریبرداشته شده و احتیاج است دولت ومجلس هم بخش کشاورزی سیستان وبلوچستان را حمایت نمایند.

موهبتی بیان نمود: برندسازی محصولات کشاورزی استان خصوصا حنا، چای ترش، خرما و میوه های خاص استان برای توسعه بخش کشاورزی و خصوصا معرفی صندلی بخش کشاورزی سیستان وبلوچستان در کشور لازم است.

وی گفت: به دلیل شرایط اقلیمی سال آبی خوبی نداریم و احتیاج است از منابع آب و خاک با بکار گیری شیوه های نوین آبیاری، حداکثری بهره وری از آب موجود در افزایش فراوریات بخش کشاورزی داشته باشیم.

وی آینده درخشانی را با وجود ظرفیت های شیلاتی برای جنوب استان بویژه سواحل مکران متصور شد وگفت: توسعه فعالیت های شیلاتی در صیدانواع ماهی، پرورش میگو و صنایع مرتبط به زودی رونق دوچندانی دراستان ایجاد خواهد نمود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان نیز در این نشست به ظرفیت های فراوریی در زیر بخش های زراعت، باغبانی، دام و طیور، شیلات و جنگل و مرتع اشاره نمود و گفت: برای بالفعل کردن همه توانمندی های بخش کشاورزی باید برای هر زیر بخش برنامه فراوری کنیم تا با بهره گیری از همه منابع بتوانیم صندلی بخش کشاورزی را ارتقا دهیم.

محمد علی نیکبخت اضافه نمود: تا به امروز 13 برنامه برای ارتقا و توسعه زیر بخش های مختلف کشاورزی با هماهنگی وزارت جهادکشاورزی تدوین شده است.

وی جنوب سیستان و بلوچستان را یک فرصت استثنایی برای فراوری فراوری میوه های گرمسیری برشمرد و گفت: با اجرای طرح های توسعه ای می توانیم بخش اعظم احتیاج کشور به میوه های گرمسیری خصوصا موز کشور را تامین کنیم که این امر در ایجاد فرصت های شغلی جدید و ایجاد درآمد مالی در منطقه بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: با توجه به زیر ساخت های موجود و توانمندی خاص استان در پرورش دام، سیستان و بلوچستان می تواند در قالب یک برنامه پنج ساله بخش اعظم کمبود گوشت قرمز کشور را در استان فراوری و به بازار عرضه کند و برنامه اجرایی این طرح، تدوین و آماده اجراست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان اضافه نمود: در حال حاضر مرحله سوم آبیاری به مزارع دشت سیستان در حال اجرا است و برای نهایی شدن طرح بزرگ آبرسانی به 46هزارهکتار ازاراضی دشت سیستان، تشکیل سازمان بهره بردار و نظام بهره برداری ضرورت دارد.

وی با اشاره به مزیت های طرح سیستان اظهار کرد: با وجود طرح آبرسانی امکان اجرای هر نوع الگوی کشت در منطقه وجود دارد.

نیکبخت تاکید نمود: بهره گیری از سیستم های نوین آبیاری با توجه به شرایط اقلیمی استان ضرورت بخش کشاورزی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برندسازی محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برندسازی محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید