برترین نرم افزار طراحی برای استخدام سال 2021 کدام است ؟

به گزارش وبلاگ لاوان، برترین نرم افزار طراحی برای استخدام سال 2021 کدام است ؟

اگر شما هم به تازگی قصد استخدام در شغل طراحی گرافیک یا شغل های شبیه به این را داشته باشید، یک از مهمترین سوال هایی که از شما می پرسند یا باید در رزومه خودتان به آن اشاره کنید، شناخت برترین ابزارهای طراحی برای استخدام در سال 2021 است. ما در این مقاله قصد داریم شما را با برترین ابزارهایی که به شما در پیدا کردن شغل ایده ال تان یاری شایانی می نماید، آشنا می کنیم.

برترین نرم افزار طراحی برای استخدام سال 2021 کدام است ؟

کاربرد برترین ابزارهای طراحی در سال 2021 چیست ؟

امروزه شرکت های مختلف، نرم افزارهای متعددی را به منظور طراحی گرافیکی روانه بازار می نمایند. به طور مثال، شرکت Adobe یکی از مطرح ترین این شرکت هاست که چندین نرم افزار مختلف را با کاربری های متنوع و متفاوت معرفی نموده است. اما هر یک از این نرم افزارها در چه جاهایی کاربرد دارند و موارد استفاده شان به چه گزینه هایی محدود می گردد؟

با این مقاله همراه شوید تا با هم، به صورت اجمالی مزیت ها و معایب بعضی از نرم افزارهای طراحی را آنالیز کنیم.

Adobe Photoshop

نرم افزار فتوشاپ یکی از حیاتی ترین نرم افزارهایی است که از ساده ترین تا پیچیده ترین پروژه های گرافیکی و حتی انیمیشن دوبعدی و سه بعدی به یاری آن انجام می گردد. فتوشاپ به علت قابلیت های متنوع و زیادی که در زمینه روتوش عکس، تغییرات روی تصاویر و طراحی پوستر، کارت ویزیت، طراحی بسته بندی، بنرها و جلد نشریات و در کل هر نوع فعالیت گرافیکی دارد، به نرم افزاری محبوب بدل شده و بعید است گرافیستی پیدا کنید که نرم افزار فتوشاپ روی دستگاهش نصب نشده باشد.

یکی دیگر از ویژگی های فتوشاپ، قابلیت گرفتن خروجی هایی است که روی سایر نرم افزارهای مرتبط یا مشابه قابل اجرا باشد. بعلاوه تنوع کار با کدهای رنگی متفاوت از قبیل LAB، CMYK و RGB باعث می گردد خروجی فتوشاپ برای انواع پروژه هایی که در نهایت احتیاج به چاپ کاغذی دارند قابل استفاده گردد.

در ضمن فتوشاپ در نسخه های تازهتر، امکان طراحی موشن های کوتاه را برای کاربران فراهم نموده که تحول مهمی محسوب می گردد.

از طرفی، شاید بزرگترین عیب فتوشاپ، فضای زیادی باشد که از سیستم شما اشغال می نماید. پس در نظر داشته باشید برای کارهای گرافیکی، حتما از دستگاه هایی با ظرفیت و کارت گرافیک مناسب بهره ببرید.

Corel Draw

کورل یکی دیگر از نرم افزارهای محبوب گرافیکی است. شاید بزرگترین مزیت کورل را بتوان حجم کم و سرعت بالای کار در این نرم افزار اسم کرد که آن را برای پروژه های فوری یا اصلاحات جزئی به گزینه ای مناسب بدل می نماید. یکی دیگر از خاصیت های ویژه کورل، امکان حذف زمینه های ناخواسته است.

بعلاوه به علت اجرای فایل های مبتنی بر بردار، کورل گزینه خوبی برای ایجاد فایل های منظم و چهارچوب مند به شمار میرود. کورل با نرم افزارهای شرکت Adobe هم سازگار است و می توان فایل ها را از آن نرم افزارها به کورل انتقال داد.

یکی دیگر از مزیت های برداری بودن فایل های کورل، اشغال شدن کمتر فضا به وسیله این فایل هاست. این اتفاق باعث می گردد کورل گزینه مناسبی برای اتصال به سیستم های چاپی و دستگاه های برش باشد. بیشتر اپراتور های دستگاه های برش مثل CNC هم ترجیح می دهند از کورل برای آماده سازی فایل موردنظر خود استفاده نمایند.

Adobe Illustrator

ایلاستریتور یکی دیگر از نرم افزارهای شرکت Adobe است که مشابهت های زیادی با فتوشاپ دارد. در مجموع اگر با یکی از نرم افزارهای Adobe کار نموده باشید، محیط سایر نرم افزارهای این شرکت برای شما آشنا و کار با آن نسبتاً ساده خواهد بود. اما به نسبت فتوشاپ، کار با ایلاستریتور برای آماتورها کمی سخت تر است. ازاین رو، تعداد کمتری به استفاده از این برنامه تمایل دارند.

ایلاستریتور برنامه ای فوق العاده برای طراحی فونت، طراحی لوگو، ست اداری، اینفوگرافیک و کاراکترهای تبلیغاتی به تعداد می آید و ابزارهای آن به طور ویژه برای ایجاد تغییرات جزئی ولی تاثیرگذار ایجادشده اند. بعلاوه طراحی وکتورها (طرح ها و شکل های ساده و آیکونیک) از دیگر ویژگی های این نرم افزار است که آن را مجذوب کننده و تاثیرگذار می نماید.

ایلاستریتور به کاربر امکان می دهد هر گوشه و نقطه ای از کار را که می خواهد به هر شکلی که علاقه دارد تغییر دهد و شکل های متنوع و تازه خلق کند.

امروزه با گرایش بیشتر به خلق طرح های سه بعدی، ایلاستریتور هم خود را با این تغییر سلیقه به روز نموده و می توانید با این برنامه، تصاویر سه بعدی زیبا و تقریبا مشابه واقعیت خلق کنید. درواقع، ایلاستریتور را می توان پلی بین طراحی گرافیکی و موشن دانست. چرا که بسیاری از کاراکترهای مورد استفاده در موشن گرافی، ابتدا در این نرم افزار طراحی و آماده سازی می شوند.

علاوه بر این، ایلاستریتور برای چاپ با ابعاد بزرگ، تبدیل عکس به وکتور، مدیریت ساده رنگ و گرفتن خروجی های باکیفیت ولی کم حجم مثل svg هم گزینه مجذوب کنندهی به تعداد می آید.

3D Max

به نسبت نرم افزارهایی که تا به امروز درباره آن ها صحبت کردیم، 3D Max نرم افزاری بسیار حجیم و سنگین به شمار میرود. البته با در نظر گرفتن اهداف و کارایی های این نرم افزار، حجم آن چندان هم غیرمنطقی به نظر نمی رسد.

3D Max به اسم یکی از معروف ترین نرم افزارهای شرکت Autodesk برای مدلینگ، انیمیشن، ساخت بازی ها و رندر استفاده می گردد. تری دی مکس به وسیله هنرمندان اثر بصری و حرفه ای های صنعت تلویزیون و فیلم و توسعه دهنده های بازی و طراح های بازی های واقعیت مجازی استفاده می گردد. این برنامه بعلاوه برای طراحی ساختمان، زیرساخت و برنامه ریزی برای توسعه محصول و ساخت مناسب است.

این نرم افزار یک پکیج کامل طراحی سه بعدی به شمار میرود. از جزئیات بسیار ساده و ظریف تا ساختارهای سه بعدی بزرگ و پر از جزئیات مثل یک ساختمان کامل با این نرم افزار قابل طراحی هستند.

بعلاوه این نرم افزار خواص رندر هم دارد. چیزهایی مانند شبیه سازی تنظیمات دوربین واقعی. کتابخانه ای دارد که به کاربران اجازه می دهد به راحتی برای محتوای سه بعدی جستجو نمایند و نمونه های آرشیو شده آن، تا حد زیادی کار را برای کاربران ساده می نماید.

این خواص به 3D Max اجازه می دهد علاوه بر یک نرم افزار گرافیکی، برای پروژه های معماری هم گزینه ای مطلوب باشد.

در ضمن همانطور که بالاتر اشاره شد، ساخت انیمیشن هم با این نرم افزار قابل انجام است که آن را به یک نرم افزار همه فن حریف تبدیل می نماید.

Adobe Indesign

دیگر نرم افزار پراستفاده شرکت Adobe ایندیزاین نام دارد. ایندیزاین، نرم افزار استاندارد طراحی برای صنعت چاپ است. بیشتر روزنامه ها و مجلات، به علت فرم بندی مناسب و ساده سازی کار صفحه بندی، از این نرم افزار برای آماده سازی نهایی صفحات خود استفاده می نمایند.

از لحاظ بصری، شما می توانید ایندیزاین را به شکلی دربیاورید که کاملا مشابه صفحات مطبوعات باشد و خط کشی ها و جدول بندی های آن به شما یاری می نماید که بتوانید یک خروجی دقیق و درست، با رنگ های مشابه چاپخونه داشته باشید.

ایندیزاین برای طراحی گرافیکی بسیار وابسته به سایر نرم افزارهای Adobe است. اما می توان آن را در کنار فتوشاپ یا ایلاستریتور برای طراحی صفر تا صد یک مجله بکار برد. در واقع ویژگی های صفحه بندی آن از قبیل تنوع فونت و شکل و جدول بندی، در کنار ویژگی های گرافیکی سایر نرم افزارها، یک پکیج کامل طراحی را در اختیار شما قرار می دهد.

بعلاوه می توان از ایندیزاین، خروجی هایی گرفت که برای صفحات وب مناسب باشند. در کنار آن، کتاب های الکترونیکی هم به راحتی با این نرم افزار قابل طراحی هستند.

Sketch

همین ابتدا باید گوشزد کنیم که Sketch نسخه ویندوز ندارد و فقط روی مک قابل نصب است. اما اگر کاربر مک هستید، Sketch می تواند شما را از سایر نرم افزارهای طراحی به طور کامل بی احتیاج کند.

اسکچ یک برنامه Vector Based برای طراحی رابط کاربری وب و موبایل، آیکن، پروتوتایپ و وایرفریم است. یکی از مهم ترین ویژگی های این برنامه، امکان Artboards است. این موضوع به شکل ساده به شما امکان می دهد که در یک فایل، همه صفحات پروژه خود را داشته باشید و دیگر احتیاج نداشته باشید برای هر صفحه یک فایل جدا ایجاد کنید.

علاوه بر این، گریدبندی ساده و امکان تغییرات متنوع روی گریدلاین ها هم به شما امکانات گسترده ای برای چهارچوب سازی در این نرم افزار می دهد.

یکی از نکات جالب دیگر اسکچ هوشمندی آن برای تصاویر پیکسلی است. شما اگر از یک تصویر بیش از یک بار در طرحتان بهره ببرید تنها یک بار به حجم پروژه تان اضافه می گردد که این یاری زیادی به پایین نگه داشتن حجم نهایی فایل می نماید چرا که بدیهی است طراحان مجبورند از تصاویر مشابه، چند بار در یک طرح استفاده نمایند. در ضمن با استفاده چندباره از یک طرح، Sketch این قابلیت را دارد که طرح را شناسایی نموده و به جای چندین برابر کردن حجم مصرفی، یک بار آن تصویر را بخواند و حجم نهایی کار را پایین نگه دارد.

Gimp

نرم افزار گرافیکی Gimp یکی دیگر از آلترناتیوهای فتوشاپ به شمار میرود که بیشتر برای ویرایش عکس ها بکار می رود. گیمپ علاوه بر حجم کمی که اشغال می نماید، انواع ابزارهای طراحی ساده، میانه و حرفه ای را در اختیار شما قرار می دهد و از کراپ کردن عکس تا ایجاد تغییرات گسترده روی لایه های متنوع را می توانید روی این نرم افزار -با اشغال فضای بسیار کم از ظرفیت دستگاه- اجرا کنید.

اصلاح سطح افقی عکس، اصلاح رنگ، اصلاح تعادل رنگ سفید، حذف گردوغبار و افزودن کنتراست های متنوع از دیگر ویژگی های این نرم افزار است.

از طرفی، ضعف های گسترده در حالت CMYK و البته رابط کاربری بسیار پیچیده، جزو ضعف های گیمپ نسبت به فتوشاپ به تعداد می رود.

منبع: مجله چاپخونه

به "برترین نرم افزار طراحی برای استخدام سال 2021 کدام است ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین نرم افزار طراحی برای استخدام سال 2021 کدام است ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید