حسرت بزرگ زندگی بیل گیتس چیست؟

به گزارش وبلاگ لاوان، دیجیاتو نوشت: بیل گیتس، هم بنیان گذار مایکروسافت، اخیراً در جمع فارغ التحصیلان دانشگاه آریزونای شمالی گفت که آرزو می کرد وقتی جوان تر بود می فهمید که زندگی فقط در کار خلاصه نمی گردد. او به جوانان توصیه نموده است که بین زندگی شغلی و شخصی خود تعادل برقرار نمایند و برای خودشان وقت بگذارند.

حسرت بزرگ زندگی بیل گیتس چیست؟

بیل گیتس در پستی در وبلاگ خود سخنرانی اخیرش در دانشگاه آریزونای شمالی را منتشر و توصیه هایی را مطرح نموده است که دوست داشت در دوران جوانی کسی آن ها را به خود او می گفت. گیتس در جمع فارغ التحصیلان این دانشگاه شرح داد: وقتی هم سن شما بودم، اعتقادی به تعطیلات و آخر هفته ها نداشتم. به هر کسی که اطرافم بود، فشار می آوردم تا [روزانه] ساعت های بسیار زیادی کار کند.

گیتس که پس از گذراندن سه ترم از دانشگاه انصراف داد تا شرکت خود را تأسیس کند، می گوید: اگر کمی به خودتان راحت بگیرید، تنبل محسوب نمی شوید. او شرح داد که در روزهای آغازین مایکروسافت به اهمیت ایجاد تعادل بین کار و زندگی واقف نبود و از پنجره دفترش نگاه می کرد که چه کارمندانی زود و چه کارمندانی دیرتر محل شرکت را ترک می کردند.

بیل گیتس: برای خودتان و دیگران زمان بگذارید

گیتس می گوید: به میزان من صبر نکنید تا این درس را بیاموزید. برای رسیدگی به روابط خود، برای جشن گرفتن موفقیت ها و برای بازیابی از شکست ها زمان بگذارید. هر موقع که لازم دارید، استراحت کنید. وقتی اطرافیان پیرامونتان به زمان احتیاج دارند هم به آن ها سخت نگیرید.

گیتس بعلاوه به این فارغ التحصیلان توصیه نموده است که زمانی را برای ارزیابی مجدد تصمیمات زندگی شان اختصاص دهند. به علاوه، او می گوید همواره باید به یادگیری ادامه داد؛ حتی خارج از کلاس های درس.

هم بنیان گذار مایکروسافت درباره انتخاب های شغلی می گوید: الان احتمالاً فشار زیادی را روی خود احساس می کنید تا تصمیم درست را درباره آینده شغلی خود بگیرید. شاید حس کنید که این تصمیم ها دائمی هستند. اما چنین نیست. کاری که فردا - یا در 10 سال آینده - انجام می دهید، لازم نیست کاری باشد که تا آخر عمر انجام می دهید.

گیتس از دانشجویان خواست تا روی روابط محبت آمیز خود اتکا نمایند و پروژه هایی را پیش ببرند که در پی حل مسائل بزرگی مثل تغییرات اقلیمی یا سوگیری های هوش مصنوعی هستند: شما در برهه ای درحال فارغ التحصیل شدن هستید که می توانید یاری زیادی به مردم بکنید. صنایع و شرکت های نو هر روز درحال ظهور هستند و اگر شما هم تغییرساز باشید، می توانید آینده خود را بسازید. پیشرفت های علم و فناوری باعث شده اند که اثرگذاری حالا آسان تر از هر زمان دیگری باشد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "حسرت بزرگ زندگی بیل گیتس چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسرت بزرگ زندگی بیل گیتس چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید