خودرو مسابقه که کاملا از زباله های الکترونیک ساخته شده است! ، حضور جالب آیفون در بدنه!

به گزارش وبلاگ لاوان، انویژن ریسینگ امیدوار است که خودرو فرمولا ئی جن3 ریکاور-ئی (Formula E Gen3 Recover-E) موضوع نگران کننده فراوری زباله های الکترونیک در سراسر دنیا را هرچه بیشتر در کانون توجه قرار دهد.

خودرو مسابقه که کاملا از زباله های الکترونیک ساخته شده است! ، حضور جالب آیفون در بدنه!

وبلاگ لاوان - تیم مسابقه فرمولا ئی انویژن ریسینگ (Envision Racing) به تازگی از نخستین خودرو مسابقه ای مقدار کامل و قابل رانندگی که به طور کامل از زباله های الکترونیک ساخته شده است، رونمایی کرد. این کار با هدف رسیدن به دنیایی پایدارتر اجرا شده است.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

انویژن ریسینگ امیدوار است که خودرو فرمولا ئی جن3 ریکاور-ئی (Formula E Gen3 Recover-E) موضوع نگران نماینده فراوری زباله های الکترونیک در سراسر دنیا را هرچه بیشتر در کانون توجه قرار دهد.

در این پروژه، انویژن ریسینگ برای طراحی و ساخت خودرو با هنرمند و طراح بریتانیایی لیام هاپکینز همکاری نموده است.

برای ساخت این خودرو مسابقه ای منحصر به فرد از دستگاه های الکترونیکی اهدایی شرکت فناوری بریتانیایی میوزیک مگپای (Music Magpie) استفاده شده است. در این خودرو از محصولات الکترونیکی مختلف از جمله تلفن های همراه، شارژرها، لپ تاپ ها، باتری ها و بعلاوه ویپ های (سیگار الکترونیکی) یک بار مصرف به عنوان بخشی از بدنه استفاده شده است.

به وسیله این کمپین، انویژن ریسینگ قصد داشته است تا آگاهی درباره اثر انسانی زباله های الکترونیک و احتیاج به استفاده مجدد و بازیافت محصولات الکترونیکی قدیمی را افزایش دهد.

انویژن ریسینگ بخشی از گروه انویژن (Envision Group)، یک شرکت فناوری انرژی هوشمند مستقر در شانگهای، چین است. این تیم از سال 2014 در مسابقات فرمولا ئی حضور دارد که یک رقابت قهرمانی برای خودروهای الکتریکی تک سرنشین است.

مسابقات فرمولا ئی از سال 2012 شروع شده و به عنوان بستری برای آزمایش و توسعه فناوری های مرتبط با خودروهای جاده ای و به عنوان یک کاتالیزور برای گزینه های حمل و نقل پایدار عمل می نماید.

رسیدن فراوری زباله های الکترونیکی به 75 میلیون تن

پیشرفت های فناورانه و پذیرش در مقیاس بزرگ به افزایش فراوری زباله های الکترونیک منجر شده است. تخمین زده می گردد تا سال 2031 فراوری زباله های الکترونیک به 75 میلیون تن برسد. بریتانیا از نظر فراوری زباله های الکترونیک در سال 2022 در رتبه دوم نهاده شد.

ویپ های یک بار مصرف، تلفن های همراه، کامپیوترها، دستگاه های پخش نماینده موسیقی قابل حمل، شارژرها و باتری ها از جمله رایج ترین اقلامی هستند که دور ریخته می شوند. به علت افزایش محبوبیت ویپ های یک بار مصرف، 1.3 میلیون واحد از آنها در هفته در بریتانیا دور ریخته می گردد.

انویژن ریسینگ به وسیله ساخت یک خودرو فرمولا ئی به طور کامل از زباله های الکترونیک میخواهد پتانسیل استفاده مجدد را در صورت بازیافت میلیون ها باتری لیتیومی مورد استفاده در ویپ ها و دستگاه های دیگر برجسته کند. چنین اقداماتی در زمینه بازیافت و استفاده مجدد می تواند در کاهش تقاضا برای استخراج مواد کمیاب زمین و انرژی مورد احتیاج برای ساخت باتری ها بسیار موثر باشد.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

به گفته لیام هاپکینز، متاسفانه، امروزه ما به جای تعمیر و بازیافت دستگاه های الکترونیکی، آنها را دور ریخته و جایگزین می کنیم. این روند به بحران دنیای زباله های الکترونیک منجر می گردد. به وسیله طراحی و خلاقیت، ما قصد داریم موضوع زباله های الکترونیک و پتانسیل آن برای تسریع در خلق مالی چرخشی را نشان دهیم.

انویژن ریسینگ بعلاوه رقابت بازیابی زباله های الکترونیک برای مسابقه (Recover E-Waste to Race) را برای درگیر کردن افراد جوان و هواداران در سراسر دنیا برگزار کرد. در این رقابت خواسته شده بود تا شرکت نمایندگان خودرو زباله الکترونیک خود را از قطعات الکتریکی بازیابی شده طراحی نمایند.

منبع: عصر ایران

به "خودرو مسابقه که کاملا از زباله های الکترونیک ساخته شده است! ، حضور جالب آیفون در بدنه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودرو مسابقه که کاملا از زباله های الکترونیک ساخته شده است! ، حضور جالب آیفون در بدنه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید