ملاقات رییس دانشگاه جامع استان با استاندار مازندران

به گزارش وبلاگ لاوان، خبرگزاری خبرنگاران- درمحل استانداری مازندران برگزار گردید، ملاقات رییس دانشگاه جامع استان با استاندار مازندران.

ملاقات رییس دانشگاه جامع استان با استاندار مازندران

به گزارش خبرنگاروبلاگ لاواندفترمازندران درشهرستان بالسر، دکتر حشمت اله علی نژاد سرپرست دانشگاه مازندران در روز دوشنبه 8 آذر 1400 با حضور در استانداری مازندران با سیدمحمود حسینی پور، استاندار مازندران ملاقات و گفت وگو کرد .

بر اساس این گزارش، دکتر علی نژاد در این ملاقات که با همراهی اعضای هیات رییسه دانشگاه مازندران و با هدف ایجاد تعامل دوسویه در راستای برطرف چالش های موجود در استان برگزار گردید، گزارشی از شرایط آموزشی و پژوهشی دانشگاه مازندران ارایه کرد و با اشاره به حضور حدود 14 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه مازندران که حدود 1000 نفر از این تعداد را دانشجویان غیرایرانی تشکیل می دهند، از کوشش بیشتر دانشگاه برای جذب دانشجویان خارجی اطلاع داد .

سرپرست دانشگاه جامع استان در ادامه به ارایه گزارشی از شرایط دانشگاه های استان از نظر تعداد دانشجو(حدود 140 هزار نفر) و اعضای هیات علمی و جایگاه علمی استان در کشور پرداخت و ضمن درخواست ایجاد هم گرایی در زمینه آموزش عالی استان از سوی همه دستگاه های اجرایی، آمادگی دانشگاه مازندران در زمینه برطرف چالش های توسعه پایدار، مسایل زیست محیطی، مالی، فرهنگی و صنعتی به وسیله انجام طرح های پژوهشی و فناوری به وسیله دانشمندان و نخبگان دانشگاه و استان و همکاری با مدیریت عالی استان در این راستا را بیان کرد .

دکتر علی نژاد با اشاره به ظرفیت بزرگ دانشگاه مازندران با بهره گیری بیش از 400 عضو هیات علمی و هم چنین کارمندان دانشگاه به عنوان یاوران علمی و حدود 5 هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، خواهان انجام طرح های پژوهشی تقاضامحور دستگاه های اجرایی استان، واحدهای فناور و شرکت شهرک های صنعتی به وسیله دانشگاه ها به عنوان یکی از مهم ترین راه های حل معضلات استان شد .

سرپرست دانشگاه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مساله محدودیت های کرونایی و شرایط مطلوب دانشگاه در حوزه آموزش مجازی و الکترونیک و هم چنین برنامه های مدون برای آموزش حضوری در آینده نزدیک بر اساس پروتکل های اعلام شده از سوی وزارت علوم و ستاد ملی کرونا اشاره نمود و با تاکید بر لزوم مساعدت دستگاه های مرتبط در این زمینه، خواهان استفاده از ظرفیت دانشگاهیان در اداره امور اجرایی استان شد .

دکتر علی نژاد در خاتمه سخنان خود به برگزاری مراسم هفته پژوهش در هفته سوم آذرماه اشاره نمود و از استانداری و سایر دستگاه های اجرایی مرتبط استان در این زمینه خواست تا همکاری لازم را با دبیرخانه برگزاری این مراسم در دانشگاه مازندران به عمل آورند .

استاندار مازندران هم در این ملاقات با تاکید بر لزوم مطالبه گری دانشگاه ها از دستگاه ها و نهادهای اجرایی در زمینه توسعه و پیشرفت استان، به ارایه راه کارهایی برای برقراری ارتباط مطلوب میان مدیران اجرایی و مدیران علمی، پژوهشگران، فناوران و نخبگان دانشگاهی استان پرداخت و خواهان حضور جدی تر دانشگاهیان در فرآیند توسعه استان مازندران شد .

جذب اعضای هیات علمی تازه جهت ارتقای کمی و کیفی آموزش عالی در دانشگاه و استان، استفاده از ظرفیت دانشگاه های کشور، حضور دانشمندان و اساتید شاخص و ممتاز در دانشگاه مازندران، بهره گیری از ظرفیت نخبگان علمی استان مازندران، تاکید بر طراحی و تدوین برنامه راهبردی- عملیاتی به وسیله دانشگاه برای ارتباط با صنعت و جامعه و مجموعه دستگاه های مسئول در استان، ارتباط مستمر دانشگاه و دانشگاهیان با استانداری و سایر نهادها و تاکید بر برگزاری مطلوب هفته پژوهش در استان، از دیگر محورهای سخنان استاندار مازندران در این ملاقات بود .

یادآور می گردد: در خاتمه این نشست، دو طرف بر استمرار برگزاری این نشست ها جهت حل مسایل و چالش های استان تاکید کردند .

منبع: خبرگزاری آریا

به "ملاقات رییس دانشگاه جامع استان با استاندار مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات رییس دانشگاه جامع استان با استاندار مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید