علم و تکنولوژی

سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری تابستان 1403 برگزار می شود

ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری تابستان 1403 برگزار می شود.

9 اردیبهشت 1403

هوش مصنوعی به این گوشی قدیمی سامسونگ راه پیدا کرد!

پرچمدارهای سال 2018 سامسونگ به لطف رام غیررسمی به قابلیت های هوش مصنوعی مجهز خواهند شد.

5 اردیبهشت 1403

سقوط اپل از جایگاه بزرگترین سازنده گوشی جهان

ایسنا: آمار یک شرکت تحقیقاتی نشان داد فروش گوشی های اپل در سه ماهه اول سال 2024، با تشدید رقابت سازندگان گوشی های اندرویدی، به مقدار حدود 10 درصد کاهش یافت و این شرکت، برتری خود را از دست داد.

27 فروردین 1403

دانشمند بزرگ ایرانی که به ندرت نامش را شنیده ایم!

مهم ترین مرجع پزشکی در کشورمان پیش از تألیف قانون ابن سینا، طب ملکیِ اهوازی بود و تا پنج قرن این اثر یکی از اصلی ترین منابع آموزش پزشکی به شمار می رفت. این در حالی است که با وجود تاثیر او در تاریخ و علم پزشکی، به ندرت نام او را شنیده ایم!

25 فروردین 1403

کلاهخودی که به شکوه سابق بازگشت

کلاه خود رومی که تکه های مختلف آن با مشقت، بازسازی و به همدیگر متصل شده است، برای عموم مردم به نمایش گذاشته شد.

22 فروردین 1403

ایفون تاشو چه زمان عرضه می گردد؟، عکس

به ادعای منابع مطلع، رونمایی از اولین آیفون تاشدنی هم زمان با گلکسی زد فلیپ 9 سامسونگ انجام خواهد شد.

16 فروردین 1403

به روزرسانی No Mans Sky شخصی سازی عمیق کشتی ها را به بازی می آورد؛ تریلر آن را ببینید

استودیوی هلو گیمز (Hello Games) به تازگی با انتشار تریلری از آپدیت 4.6 بازی No Mans Sky با عنوان اوربیتال (Orbital) رونمایی نموده است.

11 فروردین 1403

5 نکته کلیدی برای استفاده از چند مانیتور با لپ تاپ

آیا دائماً بین پنجره های مختلف جابجا می شوید یا مجبور هستید چندین پنجره را به طور همزمان در صفحه نمایش لپ تاپ خود جای دهید؟ در این صورت به نظر می رسد باید به فکر استفاده از حداقل یک مانیتور جداگانه برای لپ تاپ خود باشید.

3 فروردین 1403

سال نو به سبک نئاندرتال ها در غار قلعه کرد ایران!، عکس

دکتر حامد وحدتی نسب، باستان شناس و انسان شناس پیش از تاریخ در صفحه اینستاگرامی خود تصویری را منتشر کرد که در آن اجداد اولیه ما مشغول برپایی جشن سال نو هستند.

29 اسفند 1402

شبیه ساز Nintendo 3DS در پی شکایت نینتندو از دسترس خارج شد

توسعه دهندگان شبیه ساز نینتندو سوییچ با نام یوزو، چندی پیش وارد توافقی غیرمنتظره با نینتندو شدند و موافقت کردند که 2.4 میلیون دلار خسارت به این شرکت بپردازند و توسعه و توزیع شبیه ساز ذکر شده را متوقف کنند. حال گفته شده که در نتیجه این توافق، شبیه ساز دیگر...

19 اسفند 1402

رقابت ایلان ماسک با یوتوب؛ ویدیوهای طولانی ایکس به تلویزیون های هوشمند می آیند

دیجیاتو: ایلان ماسک قصد دارد به زودی یک اپلیکیشن به منظور تماشای ویدیوهای طولانی پلتفرم ایکس برای تلویزیون های هوشمند سامسونگ و آمازون عرضه کند.

19 اسفند 1402

چطور برندهای بدون تست حیوانی در لوازم آرایشی و مراقبتی را بشناسیم؟

دو سال پیش، وقتی که ویدیوی رالف (خرگوش آزمایشگاه های محصولات آرایشی) منتشر شده بود مطلبی در خبرنگاران مگ نوشتیم و از اتفاقی که برای این حیوانات بی گناه می افتد حرف زدیم. همچنین از مواد مضری که در لوازم آرایشی وجود دارند و شما از آن ها بی خبر هستید گفتیم...

15 اسفند 1402

الکترونیک آرتز حدود 5 درصد از کارمندان خود را اخراج خواهد نمود

بحث اخراج کارمندان و تعدیل نیرو حدود چند ماه است که در دنیای گیمینگ جاری شده است. مسائل مالی و عدم استقبال گیمرها از بعضی بازی ها باعث شده تا ما شاهد تضعیف شرکت های مختلف بشویم و در نتیجه افراد زیادی از این شرکت ها خارج شوند. حال این موضوع به شرکت الکترونیک...

12 اسفند 1402

این گوشی اندرویدی روی آیفون را کم کرد، عکس

سری پیکسل 8 با کنار زدن رقبای قدرتمندش، در MWC 2024 به عنوان برترین گوشی 2023 انتخاب شد.

11 اسفند 1402

ارزان ترین گوشی تاشوی جهان، زنگ خطر برای سامسونگ به صدا درآمد

ZTE هفته گذشته گوشی مجذوب کننده لیبرو فلیپ را در ژاپن معرفی کرد. قیمت گوشی زد تی ای مدل لیبرو فلیپ 420 دلار اعلام شد تا این محصول به ارزان ترین گوشی تاشدنی در جهان تبدیل شود.

8 اسفند 1402

از الان بازی وارفریم را روی گوشی های آیفون تجربه کنید

اگر شما از گیمرهای با سابقه باشید، با بازی وارفریم (Warframe) آشنایی دارید یک عنوان در سبک شوتر و آنلاین چند نفره گسترده (MMO) که حالت علمی تخیلی دارد. این بازی برای مدت زیادی است که در دنیای گیمینگ حضور دارد و توانسته توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. حال شرکت...

5 اسفند 1402

نگاهی به تفاوت هتل های اصفهان و کیش

کیش و اصفهان به عنوان دو قطب مهم گردشگری کشور، هتل های متنوعی دارند که به مسافران اجازه می دهند با فراغ بال محل اقامت خودشان را انتخاب کنند.

4 اسفند 1402

6 نکته که قبل از خرید مانیتور با رفرش ریت بالا باید بدانید

زمانی که از نمایشگر دارای رفرش ریت بالا صحبت می کنیم، منظور ما پنل هایی هستند که از رفرش ریت 120 هرتز یا بالاتر بهره می برند. این روزها بسیاری از گوشی های هوشمند از نمایشگرهای مجهز به رفرش ریت بالا بهره می برند و در بین مانیتورها هم این پدیده روز به روز فراگیرتر...

29 بهمن 1402

8 کار حیاتی که بعد از نصب ویندوز 10 باید انجام دهید

آیا به تازگی اقدام به نصب ویندوز 10 کرده اید؟ پس از نصب سیستم عامل نو، باید چند کار مهم را انجام دهید تا بیشترین سطح از لذت را هنگام کار با کامپیوتر کسب کنید. در این مقاله به طور مفصل به معرفی این دسته از کارهای پر اهمیت می پردازیم.

27 بهمن 1402

دست پر بازدیدکنندگان نمایشگاه هفدهم

امسال در غرفه برخی از استان ها، بازار تبلیغ سفر و گردشگری از سوی صادق بوقی و عمه بتول داغ است و مردم برای گرفتن عکس یادگاری با آنها به صف می شوند. درنای اُمید نیز با المان و لگوی خود سهمی کوچک اما پراستقبال در نمایشگاه هفدهم گردشگری دارد و بازدیدکنندگان...

26 بهمن 1402
تعداد: (406)