ستون فقرات ناوگان بمب افکن های استراتژیک آمریکا، آتش گرفت، عکس

به گزارش وبلاگ لاوان، یک فروند بمب افکن استراتژیک B-52H نیروی هوایی آمریکا در تاریخ 4 اسفند در پایگاه هوایی مینوت در داکوتای شمالی به دلیل آتش سوزی در موتور، فرود اضطراری داشت.

ستون فقرات ناوگان بمب افکن های استراتژیک آمریکا، آتش گرفت، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ لاوان ، هیچ یک از خدمه این بمب افکن آسیب ندیدند و آتش سوزی به سرعت مهار شد. علت این حادثه در دست بررسی است. جزئیات بیشتر، از جمله میزان خسارت هواپیما، هنوز علام نشده است.

B-52H که ستون فقرات ناوگان بمب افکن استراتژیک این سرویس در نظر گرفته می شود، در سال 1961 وارد خدمت شد. هر کدام از طریق 5 خدمه، دو خلبان، دو اپراتور سیستم های تسلیحاتی و یک افسر جنگ الکترونیک هدایت می شوند و دارای هشت موتور جت هستند. این جت ها می توانند ترکیبی از سلاح های هسته ای و متعارف را حمل کنند.

براساس آخرین گزارش های منتشر شده، در حال حاضر هفتاد و شش B-52، از جمله بمب افکن درگیر در حادثه هفته گذشته، در ناوگان نیروی هوایی در Minot و Barksdale AFB، لوئیزیانا به جای مانده اند.

آمریکا بودجه 48.6 میلیارد دلاری برای تقویت استراتوفورترس های خود با موتورهای نو، رادارها و سایر پیشرفت ها برای نگه داشتن بمب افکن دوران جنگ سرد تا حدود سال 2060 در نظر گرفته است.

منبع: airforcetimes

227227

منبع: خبرآنلاین

به "ستون فقرات ناوگان بمب افکن های استراتژیک آمریکا، آتش گرفت، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستون فقرات ناوگان بمب افکن های استراتژیک آمریکا، آتش گرفت، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید