عملیات اجرایی احداث موزه منطقه ای جیرفت سال 1403 به اتمام می رسد

به گزارش وبلاگ لاوان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: عملیات اجرایی احداث موزه منطقه ای جیرفت در سال 1403 به اتمام می رسد.

عملیات اجرایی احداث موزه منطقه ای جیرفت سال 1403 به اتمام می رسد

به گزارش وبلاگ لاوان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان، غلامرضا فرخی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی احداث موزه منطقه ای جیرفت پس از یک دهه تعطیلی شروع شده است، اظهار کرد: طی یک سال گذشته مبلغ 50میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی در آن هزینه شده است.

او با بیان اینکه این پروژه از مهمترین پروژه های سازمان میراث فرهنگی در سطح کشور است که پس از اتمام عملیات اجرایی آن به یکی از بزرگترین موزه های کشور تبدیل خواهد شد، اضافه نمود: بدون شک موزه جیرفت در کنار محوطه های تاریخی جیرفت نقش بسزایی در جذب گردشگران داخلی و خارجی خواهد داشت.

فرخی با اشاره به اینکه موزه مذکور در 10 طبقه و با زیربنایی حدود 14هزار متر مربع و براساس آخرین استانداردهای روز با اسکلت بتن آرمه در حال ساخت است، توضیح داد: در موزه جیرفت علاوه بر سالن های نمایش اشیا، تمامی فضاهای جانبی موزه شامل سالن آمفی تئاتر، مخازن امن نگهداری اشیای تاریخی، آزمایشگاه، فضاهای اداری، کتابخانه و غیره در حد استانداردهای بین المللی احداث خواهد شد.

او در سرانجام اعلام نمود: در صورت تامین اعتبار مورد احتیاج این پروژه ظرف مدت کمتر از پنج سال آماده بهره برداری خواهد بود.

منبع: میراث آریا

به "عملیات اجرایی احداث موزه منطقه ای جیرفت سال 1403 به اتمام می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات اجرایی احداث موزه منطقه ای جیرفت سال 1403 به اتمام می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید