نصب شیرهای هیدرانت آتش نشانی در بازار سنتی ملایر

به گزارش وبلاگ لاوان، ایرنا/ رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر از نصب شیرهای هیدرانت آتش نشانی در بازار سنتی ملایر اطلاع داد.

نصب شیرهای هیدرانت آتش نشانی در بازار سنتی ملایر

داستان چیست؟

ابراهیم جلیلی گفت: براساس طرح ساماندهی بازار سنتی ملایر شامل بازسازی، اصلاح کابل های برق، روشنایی بازار و اصلاح سیستم گازکشی، نصب شیرهای هیدرانت برای پیشگیری از آتش سوزی در محدوده این بازار سنتی به عنوان یک اولویت در دستور کار نهاده شد.

وی اضافه نمود: برهمین اساس و با هماهنگی سازمان آتش نشانی و شرکت آب و فاضلاب نسبت به نصب 10 شیر هیدرانت ویژه اطفا حریق در بازار سنتی ملایر اقدام می گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر اعلام کرد: با توجه به معماری و بافت سنتی بازار و وجود بیش از 400 باب مغازه در این مجموعه سنتی و تاریخی، در صورت بروز هرگونه اتفاقی امکان ورود خودروهای آتش نشانی برای امداد رسانی در این محدوده وجود ندارد که نصب شیرهای هیدرانت می تواند نقش مهمی در پیشگیری از بروز حریق و مهار به موقع آن داشته باشد.

جلیلی بازسازی بازار ملایر را یکی از اولویت های میراث فرهنگی در شهرستان مطرح کرد و اضافه نمود: بیش از 400 باب مغازه در بازار سنتی ملایر وجود دارد که بخش اعظمی از آنها خصوصی است و که به همین دلیل تامین هزینه بازسازی این مجموعه نیازمند مشارکت مالکان و بخش خصوصی است که متاسفانه همراهی کسبه بازار در انجام این مهم کمرنگ است.

وی با اشاره به اوقافی بودن حدود 76 درصد از بازار سنتی ملایر، خواهان همراهی و یاری اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان برای بازسازی، حفظ و نگهداری بازار با توجه به کمبود منابع اقتصادی و اعتباری در حوزه میراث فرهنگی شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با بیان اینکه بازار سنتی متعلق به دوره قاجار است و طرح ساماندهی آن توسط این اداره تهیه شد، گفت: سال جاری بازسازی طاق ورودی بازار و ایزوگام بخشی از سقف بازار عظیم انجام شد.

جلیلی اعتبارات سال جاری حوزه میراث فرهنگی ملایر را 256 میلیون تومان مطرح کرد و اضافه نمود: از این رقم 60 درصد یعنی حدود 150 میلیون تومان تخصیص داده شده که برای اجرای این حجم از فعالیتها در بخش آثار و بناهای تاریخی شهرستان ناچیز است. وی گفت: بخشی از این مبلغ برای بازسازی اضطراری امامزاده سام و هام، موزه لطفعلیان و تپه باستانی گوراب هزینه شده است.

منبع: همگردی

به "نصب شیرهای هیدرانت آتش نشانی در بازار سنتی ملایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب شیرهای هیدرانت آتش نشانی در بازار سنتی ملایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید