پلیس راهور: خطر کولاک و مه گرفتگی در جاده های شمال، به سفر غیر ضروری نروید

به گزارش وبلاگ لاوان، طبق هشدار هواشناسی خطر کولاک و مه گرفتگی طی دو روز آینده در جاده های شمال کشور وجود دارد لذا از سفر غیر ضروری در این مسیرها خودداری کنید.

پلیس راهور: خطر کولاک و مه گرفتگی در جاده های شمال، به سفر غیر ضروری نروید

پلیس راهور گفت: به علت خطر کولاک و مه گرفتگی در دو روز آینده از سفر غیرضروری به شمال کشور خودداری کنید.

به گزارش ایسنا، پلیس راهور گفت: خستگی و خواب آلودگی بیشترین علت تصادفات در روزهای گذشته بوده است.

بعلاوه طبق هشدار هواشناسی خطر کولاک و مه گرفتگی طی دو روز آینده در جاده های شمال کشور وجود دارد لذا از سفر غیر ضروری در این مسیرها خودداری کنید.

استفاده از زنجیر چرخ در محورهای کوهستانی و برفگیر الزامی است و رانندگان تجهیزات لازم و سوخت بعلاوه لباس های گرم همراه داشته باشند.

بعلاوه رانندگان قبل از سفر از سالم بودن برف پاکن، مه شکن و بخاری خودرو مطمئن شوند.

بهره مندی بیش از 3 میلیون نفر از خدمات ایمنی و سلامت هلال احمر در ایام نوروز

جمعیت هلال احمر با صدور اطلاعیه شماره 7، توصیه هایی در موج بازگشت مسافران از سفرهای نوروزی ارائه کرد.

در اطلاعیه شماره 7 ستاد خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر آمده است: به علت افزایش سفرهای نوروزی در امسال تا به امروز بیش از 3 هزار عملیات امداد و نجات جان مسافران نوروزی انجام شده است که 47 درصد از این عملیات شامل تصادفات جاده ای و سایر موارد شامل سوانح جوی در جاده های کوهستانی، ساحلی و .... بوده است.

تا به امروز بیش از 17 هزار نفر درمان سرپایی و به علت شرایط بحرانی مسافران در بعضی از جاده ها حدود 3 هزار نفر نیز اسکان اضطراری در محل های امن انجام شده است.

از ابتدای نوروز 1402 تا به امروز بیش از 3 میلیون نفر از خدمات ایمنی و سلامت، اکیپ های سیار یاری های اولیه و ... امدادگران و داوطلبان هلال احمر در سراسر کشور استفاده نموده اند. بعلاوه مراجعه حدود 50 هزار نفر از مسافران نوروزی به مراکز درمانی هلال احمر و استفاده از خدمات پزشکی از دیگر خدمات هلال احمر در این ایام بوده است.

با توجه به نزدیک شدن به سرانجام تعطیلات نوروزی و بازگشت مسافران هموطنان هشدار جدی پلیس راهور و توصیه های ایمنی امدادگران هلال احمر و توجه به شرایط آب و هوا و آخرین شرایط جاده ها و رعایت توصیه های ایمنی برای اطمینان از شرایط خودرو و داشتن لوازم اضطراری برای عبور از جاده های کوهستانی را برای حفظ سلامت خود و سایر سرنشینان خودرو را جدی بگیرند.

69 هزار تن از امدادگران و داوطلبان هلال احمر در 2 هزار پایگاه در اقصی نقاط کشور به صورت 24 ساعته آماده امدادرسانی به مسافران نوروزی هستند و هموطنان در صورت احتیاج به هرگونه یاری به این پایگاه ها می توانند مراجعه نمایند.

شماره تلفن امداد و نجات هلال احمر 112 و آماده امداد و نجات افراد حادثه دیده است.

منبع: عصر ایران

به "پلیس راهور: خطر کولاک و مه گرفتگی در جاده های شمال، به سفر غیر ضروری نروید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس راهور: خطر کولاک و مه گرفتگی در جاده های شمال، به سفر غیر ضروری نروید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید