زمانبندی سفر ، چه زمانی به اروپا برویم؟؟

به گزارش وبلاگ لاوان، بعضی از افراد شغل و شیوه زندگیشان به حدی انعطاف پذیر است که هر وقت که اراده نمایند می توانند زمانبندی سفر را معین نمایند و مرخصی بگیرند اما سایر افراد انتخاب های محدودتری دارند. اروپا در تمام 365 روز سال بازدید نماینده می پذیرد و در هر فصل محیط و تجربه متفاوتی را ارائه می نماید. در صنعت گردشگری، سال به سه فصل تقسیم می گردد: فصل اوج (تقریبا از اواسط ماه ژوئن تا ماه اوت)، فصل میانه (آوریل تا اواسط ژوئن، سپتامبر تا اکتبر) و فصل کسادی (نوامبر تا مارس). هر کدام از این فصول جوانب مثبت و منفی دارند. صرف نظر از زمانی که به سفر می روید اگر هدف شما دیدار با مردم باشد، در تمام طول سال اروپا پر از مردم است. با خبرنگاران همراه باشید، برای اطلاعات بیشتر از زمانبندی سفر، برنامه ریزی سفر و زمان سفر به اروپا...

زمانبندی سفر ، چه زمانی به اروپا برویم؟؟

فصل اوج

تابستان زمان خوبی برای سفر برترین زمانبندی سفر است تنها مشکل جمعیت زیاد و درجه حرارت بالای هوا است. آب و هوای آفتابی و روزهای طولانی و شب زنده داری ها و زندگی شبانه اروپا را به یک آهنربای قدرتمند تبدیل نموده است. من در طول 30 سال گذشته هرگز فصل اوج گردشگری را از دست نداده ام. سفر برای خانواده هایی که بچه ها مدرسه ای دارند به فصل اوج محدود می گردد. در اینجا چند نکته برای زمان سفر به اروپا ذکر می کنم:

با در نظر داشتن مقدار جمعیت سفر خود را ترتیب دهید.

در طول فصل اوج تا جایی که می توانید دیرتر یا زودتر به مکان های شلوغ سفر کنید و زمانبندی سفر را معین کنید. مثلا یک سفر شش هفته ای به اروپا را در 1 ژوئن آغاز کنید، نصف سفر را با قطار برای بازدید از تماشای های معروف ایتالیا و اتریش صرف کنید و نیمه دوم سفر را برای تماشا اعضای خانواده تان در اسکاتلند سپری کنید. استفاده از حمل و نقل ریلی برترین انتخاب است و به خاطر جمعیت کم می توانید از سفر لذت ببرید و در هفته های پایانی که فلورانس و سالزبورگ مملو از جمعیت و گردشگران است، شما می توانید وقتتان را با تماشا اعضای خانواده تان بگذرانید. بازدید از سالزبورگ در 10 ژوئن و بازدید آن در 10 جولای دو تجربه کاملا متفادت خواهند بود.

در پی مکان هایی باشید که کمتر تبلیغ می شوند

به یاد داشته باشید که در دسترس بودن و بودجه های تبلیغاتی، معروفیت و ارزش آن مکان را به عنوان یک جاذبه جهانگردی مشخص می نماید. سواحل Peloponnesian Peninsula در یونان همان آب و هوا و آبی را دارد که سواحل بسیار پر هوادار Santorini و Iosدارند اما زمانبندی سفر به آن محدود است، با این تفاوت که در مسیر قرار ندارند و به شکل عجیبی دور افتاده و متروکه مانده است. اگر با خودرو سفر می کنید، به راحتی می توانید از مسیر های شناخته شده جهانگردی خارج شوید. استفاده از مسیرهای ریلی در اروپا مقرون به صرفهتر است و احساس آرامش بیشتری دارد. از جمعیت زیادی که از مسیرهای ریلی استفاده می نمایند چشم پوشی کنید، چرا که این مسئله در دنیای مدرن امروزی در واقع یک پسرفت به شمار میرود.

از شبهایتان بهره ببرید.

مقاصد سفرهای روزانه معمولا در نزدیکی شهر های بزرگ و مکان هایی مثل تولدو در نزدیکی مادرید، سن مارینو در نزدیکی مجتمع های بزرگ ساحلی ایتالیا، و سن گیمیگنانو در نزدیکی فلورانس قرار دارند و شب ها زمانی که گروه گروه مسافران روزانه به شهر های بزرگ و هتلهای ساحلیشان بر می گردند، از فضایی آرام و لذت بخش برخوردار اند و زمانبندی سفر، برنامه ریزی سفر و زمان سفر به اروپارا قبل رفتن معین کنید. شهر های کوچک اغلب هتلهای بزرگی ندارند که بتوانند گروه های تورها و مسافران را پوشش دهند، و اغلب اتوبوس های بزرگی نیز ندارند. بنابراین در بدترین شرایط، اوج شلوغی در آنها به وقت ظهر خواهد بود.

برای گرمای شدید آماده باشید.

اروپایی ها قسم می خورند که هوا هر سال داغ تر می گردد و در زمانبندی سفر و برنامه ریزی سفر این موضوع را حتما مدنظر داشته باشید. حتی رستوران های شهر های خنک تر (مثل مونیخ و آمستردام) حالا از صندلی های فراوان برای بهره گیری از خنکی هوای بیرون در فصلی که می توان در فضای باز غذا خورد، استفاده می نمایند. در سراسر اروپا در ماه های جولای و آگوست انتظار می رود درجه حرارت هوا خیلی بالا باشد. به حدی که افراد از گرما بی حال می شوند، بخصوص در بخش های جنوبی اروپا.

جولای و آگوست را از دست ندهید.

با اینکه اگر جمعیت جهانگرد های اروپا را بر روی منحنی زنگوله ای در نظر بگیریم اوج جمعیت مربوط به ماه جولای و آگوست است و سعی کنید در برنامه ریزی سفر و زمانبندی سفر حواستان باشد، اما همواره استثناهایی وجود دارد. برای مثال پاریس در ماههای جولای و آگوست (به خاطر مجمع ها) و در ماه سپتامبر (به خاطر نمایشگاه های تجاری) تقریبا خالی است. هتل های تجاری در اسکاندیناوی در طی تابستان مقرون به صرفهتر هستند چرا که سفر ها به خصوص سفرهای تجاری در این فصل کاهش می یابد.

در بسیاری از کشورهای اروپایی (به ویژه ایتالیا و فرانسه) شهر ها در طول ماه های جولای و آگوست خلوت تر می گردد چرا که مردم محلی برای تعطیلات به بخش های ساحلی سفر می نمایند. شاید شنیده باشید که این ماه ها زمان های مناسبی برای سفر نیستند اما زیاد اهمیت ندارد. شاید نتوانید یک دندانپزشک پیدا کنید و بسیاری از خشکشویی ها بسته باشند اما گردشگری اساسا تحت تاثیر تعطیلات عمومی اروپا قرار نمی گیرد. فقط سعی کنید در اول و پانزدهم هر ماه به سفر جاده ای نروید چرا که تعطیلات اغلب در این روزها آغاز یا تمام می گردد بنابراین با حجم شدید ترافیک رو به رو خواهید شد. اگر در ماه آگوست به ساحل ریویئرا در فرانسه بروید مجبور می شوید به خاطر یک بخش کوچک از ساحل، با تمام مردم اروپا رقابت کنید.

بعضی مکان ها برترین تجربه را در فصل اوج برایتان رقم می زنند. در فصل اوج به اسکاندیناوی، بریتانیا و ایرلند سفر کنید. چرا که اغلب جمعیت زیادی از جاهای دیگر به این کشورها سفر نمی نمایند، در فصل میانه اغلب بسیار کسالت بار اند یا همه جا تعطیل است، و در فصل اوج برترین آب و هوا و طولانی ترین روزها را دارند. اسکاندیناوی فصل گردشگری بسیار کوتاهی دارد که اساسا از اواسط ژوئن تا اواخر اوت را شامل می گردد. من هرگز خارج از این محدوده زمانی به این کشور سفر نمی کنم.

فصل میانه

فصل میانه معمولا به آوریل تا اواسط ژوئن، سپتامبر و اکتبر گفته می گردد. شما در این فصل هم از مزایای سفر در فصل اوج و هم از مزایای سفر در فصل کسادی بهره می برید. در فصل میانه شما از آب و هوای مناسب لذت می برید، روزها به حد کافی بلند هستند، جمعیت گردشگران کمتر است، و صنعت گردشگری محلی هنوز آماده استقبال و سرگرم کردن مسافران است. فصل میانه بسته به مقصدتان فرق دارد، چرا که بهار و پاییز در بخش مدیترانه ای اروپا خنک تر است، فصل میانه در بیشتر بخش های ایتالیا، جنوب فرانسه، اسپانیا، کروواسی و یونان از نظر قیمت و جمعیت شبیه به فصل اوج است. مثلا به جز مراکز ساحلی، فصل اوج گردشگری در ایتالیا شامل ماه های می، ژوئن، سپتامبر و اکتبر است، نه جولای و آگوست! همانطور که قبلا هم گفته شد پاریس در ماه های جولای و آگوست بسیار خلوت است.

بهار یا پاییز؟

اگر می خواهید در خصوص سفر قبل یا بعد از تابستان تصمیم بگیرید باید مقصدتان را در نظر بگیرید. آب و هوا و جمعیت در بهار و پاییز معمولا مشابه است، بخش اروپای مدیترانه ای در بهار سرسبزتر ولی در پاییز خشک است. برای کوهنوردان کوه های آلپ در اوایل پاییز مطلوب تر است چرا که بسیاری از مسیرهای پیاده روی خوب تا اواخر در بهار زیر برف پوشیده شده است. بودجه تان را در نظر داشته باشید و یادتان باشد که در سفرهای هوایی رفت و برگشتی هزینه برگشت با توجه به هزینه رفت معین می گردد. بنابراین اگر در فصل اوج سفرتان و زمان سفر به اروپا را آغاز کنید و بعد در فصل میانه برگردید، شما باید هزینه هواپیمای برگشت را با قیمت های فصل اوج پرداخت کنید.

فصل کسادی

هر تابستان اروپا با آغوشی باز به مسافران خیرمقدم می گوید. قبل از آغاز فصل اوج، سفری در طول فصل کسادی ترتیب دهید بخصوص از نوامبر تا مارس.

انتظار می رود که در بیشتر اوقات هزینه های کمتری پرداخت کنید: بلیط های هواپیماها در فصل های کسادی معمولا چند صد دلار مقرون به صرفهتر هستند. به خاطر کاهش جمعیت گردشگران در اروپا شما می توانید جای خواب مقرون به صرفهتری پیدا کنید. بسیاری از هتل های خوب قیمتهایشان را کاهش می دهند و هتل های مقرون به صرفهتر اتاقهای خالی زیادی خواهند داشت. با اینکه بسیاری از B&Bها و خوابگاه ها و اقامتگاه ها در این فصل تعطیل هستند کسانی که هنوز اتاق اجاره می دهند اتاق خالی دارند و بنابراین راحتتر خواهید بود.

برای اینکه پول کمتری خرج کنید، دیرتر حضور پیدا کنید، از روی کلیدهای موجود در قفسه می فهمید چندتا اتاق خالی دارند، بگذارید میزبانتان قیمت پیشنهادیش را بگوید، محدوده قیمت دستتان می آید و می توانید چانه بزنید. در مراکز تجاری بزرگ مخصوصا شهر های برلین، بروکسل و مرکز های اسکاندیناوی، این فصل به خاطر سفرهای تجاری گرانتر و شلوغ تر است.

از اینکه اروپا برای خودتان است لذت ببرید:

در فصل کسادی با خیال راحت می توانید در خانه لئونادرو داوینچی به ماجراجویی بپردازید، به راحتی به تعمق در محوطه رم بپردازید، در سواحل دریای آتلانکی پاهایتان را در شن و ماسه فرو کنید و با نگهبانان قلعه های فرانسوی صحبت کنید. در زمستان های ونیز می توانید به تنهایی در بالای برج ناقوس سنت مارک به بخار نفستان بر فراز گنبدهای کلیساهای بزانسی و کوه های آلپ با قله های برفی نگاه کنید.پایین تر در میدان سنت مارک کبوتران متعجب و بی قرار پرواز می نمایند: گردشگران کجا هستند؟؟ گردشگران در فصل کسادی از تمام خدمات خرید و دفاتر جهانگردی بهره مند می شوند و اروپا را بهتر تجربه می نمایند. اگر چه بسیاری از مراکز جهانگردی مشهور ، پارک ها، نمایشگاه ها و تورهای گردشگری تعطیل اند اما فصل کسادی فصلی با سطح فرهنگی بالا محسوب می گردد. مثلا در وین Boys Choir، اپرا، و Lipizzaner stallions با شکوه و زیبایی برگزار می شوند.

برای هر نوع آب و هوایی آماده باشید:

زمان سفر به اروپا را معین کنید؛ چرا که بیشتر اروپا در عرض های جغرافیایی مشابه کانادا واقع شده است، روزهای زمستان بسیار کوتاه اند و هوا تا ساعت 5 صبح تاریک است. آب و هوا می تواند نامناسب باشد، سرد، طوفانی و کسل نماینده، و ممکن است بدتر هم بگردد. برای آب و هوای سرد و مرطوب خودتان را آماده کنید. لباس های ضخیم، بارانی های خز دار، دستکش، کلاه پشمی، شال بلند، کفش ضد آب و چتر لازمتان می گردد. لباس گرم بپوشید وقتی بیرون از خانه هستید در طول روز هوا سرد و سردتر می گردد و هتل های مقرون به صرفه قیمت در طول فصل کسادی به مقدار کافی گرم نیستند. اما درست همانطور که ممکن است تابستان ابری و مرطوب باشد، زمستان هم ممکن است خشک و آبی باشد و حتی تا اواسط نوامبر دامنه کوه ها از برگهای رنگارنگ می درخشد.

حواستان به کوتاه شدن ساعات باشد:

زمان سفر به اروپا، زمانبندی سفر و برتامه ریزی سفر خود را معین کنید. از ساعات محدود روز نهایت استفاده را کنید. بعضی از مکان های تماشای کاملا بسته اند اما بعضی دیگر ساعات کاریشان را کمتر می نمایند و معمولا معیار برای بسته شدن مکان های تماشای تاریک شدن هوا است. گشت و گذار و تماشای خیابان ها در زمستان در شهر های بزرگ خوب است چرا که در تمام طول سال شلوغ هستند اما در شهر های کوچک این کار بسیار خسته نماینده است چرا که بیشتر رستوران ها و تماشای های شهر بسته اند.

در طول ماه دسامبر سواحل دریاها بسیار ساکت و خلوت اند. با اینکه فضاهای باز عصرگاهی جالب در اروپا در تمام طول سال در بخش جنوبی برقرار است، در فصل زمستان پس از تاریک شدن هوا خیابان های بخش شمالی اروپا کاملا خلوت می گردد. از تورهای انگلیسی زبان که در فصل تابستان همه جا دیده می شوند، خبری نیست چرا که بیشتر مسافران زمستانی مسافران بومی هستند. دفاتر اطلاعات گردشگری معمولا در تمام طول سال مشغول به کار هستند اما ساعت کاریشان در زمستان کمتر است. زمان آغاز به کارشان معمولا غیر قابل پیش بینی است بنابراین قبل از اینکه حضورا به دفاتر گردشگری بروید تلفنی زنگ بزنید و باز بودن مرکز را چک کنید.

منبع: همگردی

به "زمانبندی سفر ، چه زمانی به اروپا برویم؟؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمانبندی سفر ، چه زمانی به اروپا برویم؟؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید