راهنمای سفر به دوبرونیک در کرواسی

به گزارش وبلاگ لاوان، راهنمای مسافرتی به دوبرونیک | Travel Guide To Dubrovnik

دوبرونیک یا دوبروونیک، از شهرهای قدیمی و تاریخی کشور کرواسی است که در جنوب این کشور واقع شده است. دوبرونیک یکی از زیباترین شهرهای مدیترانه اس به همین علت سالانه پذیرای دنیاگرد ها و گردشگران بسیار زیادی از سراسر دنیاست. ضروری است بدانید که این شهر در سال 1979 جزء میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده و به آن مروارید دریای آدریاتیک لقب داده اند. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از دنیا داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و بعلاوه چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در راهنمای سفر به دوبرونیک خبرنگاران میخواهد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به شهر دوبرونیک در کشور کرواسی همراهی کنید.

راهنمای سفر به دوبرونیک در کرواسی

موقعیت جغرافیایی شهر دوبرونیک در کرواسی

شهر تاریخی دوبرونیک در کشور کرواسی از لحاظ جغرافیایی در ساحل دریای آدریاتیک واقع شده است. این شهر تنهای شهری است که در ساحل دریای آدریاتیک واقع شده است و رقابت بسیاری با شهر ونیز در گذشته ها داشته است. مساحت شهر دوبرونیک در کشور کرواسی 21 کیلومترمربع بوده و جمعیت این شهر مطابق با آمار سرشماری که در سال 2011 اجرا شده حدود 42615 نفر بوده که در آن زندگی می نمایند.

مختصری از تاریخ دوبرونیک

دوبرونیک یا راگوسا که نام قدیمی است شهر است یکی از تاریخی ترین شهرهای کشور کرواسی است. با توجه به باستان شناسی هایی که بر روی یک جزیره سنگی اجرا شده نشان هایی از قرن هفتم نیز مشهود است. این جزیره سنگی نامش لاوس بوده که در آن موقع سرپناهی برای پناهندگان در نزدیکی شهر Epidaurus تأسیس شد. نیانگزاران در حال فرار از حمله های اسلاوها بودند. بر اساس کاوشهای باستان شناسی نو، یکی دیگر از تئوری ها بر خلاف با تئوری های سنتی نشان می دهد که با توجه به کلیساهای قدیمی امپراتوری روم شرقی که سالن دراز دارند، و از قرن 8 میلادی به جا ماندند بعلاوه بخش هایی از دیوارهای شهر نشان می دهند که در زمان ساخته شدن در این شهر زیست گاه های بزرگ از قبل وجود داشتند. بین قرن 14 و سال 1808، راگوسا یک جمهوری مستقل بود، اگر چه از سال 1440 تا 1804 مجبور به پرداخت خراج سالانه به دولت عثمانی و سلطان آن بود.

اطلاعات ضروری شهر دوبرونیک در کرواسی

زبان رسمی: کرواتی (هِرواتی)

واحد پول: کونا (HRK)

کد کشور: +385

شماره های اضطراری

  • شماره اضطراری عمومی 112
  • پلیس 192
  • آتش نشانی 193
  • آمبولانس 194

نوع برق شهری: برق شهری در کرواسی 230 ولت و 50 هرتز است.

اختلاف ساعت با تهران: یک و نیم ساعت از تهران عقب تر است.

فرودگاه های بین المللی: فرودگاه دوبروونیک

شرایط آب و هوای شهر دوبرونیک

شهر دوبرونیک در کشور کرواسی دارای آب و هوای معتدل قاره ای است. میانگین دمای هوای شهر دوبرونیک در ماه (اواسط دی تا بهمن) بین منفی 19 تا 5 درجه سانتی گراد است و در (اواسط مرداد تا شهریور) 19 تا 39 درجه سانتی گراد است. برترین زمان برای سفر به شهر دوبرونیک اواخر فصل تابستان است، در این مدت دمای هوا بسیار خوب بوده و آب دریای این شهر برای شنا بسیار مناسب است. اگر می خواهید در سفری مقرون به صرفه به شهر دوبرونیک داشته باشید، بهار و پاییز را برای سفرتان انتخاب کنید زیرا دمای هوا در ماه های آوریل و مه (اواسط فرودین تا اواسط خرداد) نسبتا گرم هستند و خبری از حضور دنیاگرد در این شهر نیست.

هزینه اقامت در شهر دوبرونیک

به منظور اقامت در شهر دوبرونیک نیازی به هیچ گونه نگرانی نیست که داشته باشید زیرا در این شهر هتل های زیادی با کیفیت و قیمت های مناسب وجود دارد که می توانید بنابر بودجه ای که مدنظرتان است یکی از آنها را انتخاب کنید و به سفرتان در شهر زیبا و دیدنی دوبرونیک در کرواسی بپردازید. اقامت در هاستل هم می تواند گزینه خوبی برای در این شهر باشد اما خوب باید در خصوص موضوع امنیت و امکانات هم با خودتان کنار بیایید که آن انتظاراتی که در هتل دارید را نمی توانید هاستل داشته باشید. در ادامه راهنمای سفر به دوبرونیک به چند هتل خوب و مناسب در این شهر اشاره خواهیم کرد.

هتل های پیشنهادی در دوبرونیک در کرواسی

  • هتل Bellevue Dubrovnik

هتل 5 ستاره ای که می خواهیم در راهنمای سفر به دوبرونیک برایتان آن را معرفی کنیم، هتل Bellevue است. این هتل فاصله بسیار کمی با دریا دارد و می توانید تنها با چند دقیقه پیاده روی به دریا برسید، حتی اگر در بالکن اتاقتان هم بایستید می توانید چشم اندازی از دریا را مشاهده کنید. از جمله امکانات این هتل می توان به اسپا، استخر، سالن بدنسازی، اتاق کسب و کار، سرویس خشک شویی، اینترنت رایگان، سرویس حمل و نقل فرودگاهی، جکوزی و پارکینگ رایگان اشاره نمود.

شماره تلفن: 038520300300

وب سایت: www.adriaticluxuryhotels.com

آدرس: Ul. Pera Čingrije 7، 20000، Dubrovnik، Croatia

  • هتل هیلتون ایمپریال دوبرونیک | Hilton Imperial Dubrovnik

هتل های زنجیره ای هیلتون در این شهر هم یک شعبه 5 ستاره نیز دارند. این هتل در 4 طبقه ساخته شده و 147 تا اتاق خیلی مدرن دارد. از امکانات این هتل 5 ستاره می شود به اسپا، استخر، سالن بدنسازی، اتاق کسب و کار، سرویس خشک شویی، اینترنت رایگان، سرویس حمل و نقل فرودگاهی، جکوزی و پارکینگ رایگان اشاره نمود. میزان اتاق ها تقریبا بزرگ و عالی است و پرسنل بسیار شکیبا و حرفه ای دارد که تمامی این موارد در کنار هم می تواند اقامت ایده آلی را برایتان فراهم بیاورد.

شماره تلفن: 038520320320

وب سایت: www3.hilton.com

آدرس: Ul. Marijana Blažića 2، 20000، Dubrovnik، Croatia

  • هتل Valamar Lacroma Dubrovnik

دیگر هتلی که در راهنمای سفر به دوبرونیک می خواهیم معرفی کنیم، هتل 4 ستاره Valamar Lacroma است. این هم فاصله بسیار کمی با دریارد. از جمله امکانات این هتل می شود به اسپا، استخر، سالن بدنسازی، اتاق کسب و کار، سرویس خشک شویی، اینترنت رایگان، سرویس حمل و نقل فرودگاهی، جکوزی و پارکینگ رایگان اشاره نمود. موقعیت این رستوران خیلی خوبه و یکی از انتخاب های خوب برای یک سفر رمانتیک می تواند به شمار بیاید.

شماره تلفن: 038552465000

وب سایت:www.valamar.com

آدرس: Ul. Iva Dulčića 34، 20000، Dubrovnik، Croatia

هزینه خورد و خوراک در شهر دوبرونیک

غذاهای کشور کرواسی به میزان ای عالی هستند که می توانیم به شما قول دهیم که نهایت لذت را در وعده غذایی خودتان خواهید برد. اگر می خواهید که در سفرتان مالی عمل کنید، می توانید از سوپرمارکت های شهر اقلام مورد نیازتان را تهیه کنید و خودتان اقدام به طبخ غذا بنمایید. بعلاوه سعی کنید همراه خودتان یک قمقمه آب داشته باشید تا مدام مجبور نباشید بابت تهیه بطری آب مبلغی را پرداخت کنید به این صورت می توانید، کاهش چشم گیری در هزینه های خورد و خوراکتان کاهش داشته باشید. در ادامه راهنمای سفر به دوبرونیک به چند رستوران خوب در این شهر کرواسی و بعلاوه هزینه های مربوط به آن ها هم اشاره خواهیم کرد.

هزینه های مربوط به غذا در این کشور را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم، که عبارتند از:

برای یک وعده غذا در یک رستوران مقرون به صرفه قیمت باید هزینه 40 کونا را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان میانه باید 350 کونا پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر دوبرونیک به نسبت مقرون به صرفه تر است و مبلغ 42 کونا می باشد.

برای تهیه آب معدنی 14 کونا و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن 16 کونا بپردازید.

رستوران های پیشنهادی در دوبرونیک کرواسی

  • رستوران Pantarul

رستورانی فوق العاده در شهر دوبرونیک وجود دارد که اولویت آن استفاده از مواد اولیه تازه است. منوی این رستوران شامل غذاهای مدیترانه ای، اروپایی، گیاهی و رژیمی است که با کیفیت عالی و با قیمت های مناسب برای مشتریان خود ارائه می دهد. ساعت کاری رستوران هم 12 تا 4 عصر و 6 عصر تا 12 شب است.

آدرس: Ul. kralja Tomislava 1، 20000، Dubrovnik، Croatia

  • رستوران دوبرونیک | Restaurant Dubrovnik

رستوران دبرونیک یکی از لوکس ترین و عالی ترین رستوران هایی است که در این شهر وجود دارد و در قسمت قدیمی شهر واقع می باشد. این رستوران از 12 ظهر تا 12 شب آماده به ارائه خدمت است. سطح قیمت غذایی که سرو می کنید در این رستوران بالا است ولی به نسبت پولی که دریافت می نمایند خدمات مناسبی هم ارائه می دهند. منوی این رستوران شامل غذاهای دریایی، مدیترانه ای، اروپایی، گیاهی و رژیمی می شود.

آدرس: Ul. Marojice Kaboge 7، 20000، Dubrovnik، Croatia

  • رستوران Mea Culpa Pizzeria & Trattoria

یک رستوران ایتالیایی فوق العاده در شهر دوبرونیک کرواسی است که اگر خواستید غذاهای ایتالیایی در این شهر میل کنید برترین گزینه ممکن است، فضای داخلی این رستوران و کیفیت غذاهایی که در آن میل می کنید همگی در کنار هم گزینه عالی و خوبی را برای شما در نظر دارند.

تلفن: 0038520323430

آدرس: Za Rokom 3 | Old City, Dubrovnik 20000, Croatia

هزینه حمل و نقل در شهر دوبرونیک کراواسی

سیستم حمل و نقل در کرواسی شامل اتوبوس، تاکسی و مارو می شود. مقرون به صرفه ترین روش برای سفر بین دو نقطه در شهرهای این کشور اتوبوس است اما خوب باید از سریع رسیدن به مقصدتان چشم پوشی کنید. بیشتر راننده های اتوبوس هم به زبان انگلیسی صحبت می نمایند و اگر بلیط های خود را آنلاین رزرو کنید می توانید 5 درصد تخفیف بگیرید.

هزینه بلیط تک سفره 15 کونا

هزینه بلیط ماهانه 250 کونا

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 21 کونا و به ازای هر یک کیلومتر 12 کونا به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 150 کونا باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 34 کونا

جاذبه های دنیاگردی در شهر دوبرونیک

  • شهر قدیمی دوبرونیک | Old Town

یکی دیگر از جاذبه های شهر دبرونیک بازدید از شهر قدیمی این شهر می باشد. این شهر قدیمی که در خلال استقلال از یوگسلاوی سابقه ایجاده شده است همیشه مورد توجه دنیاگردان ورودی این شهر بوده است.

آدرس: Vetranićeva ul. 1، 20000، Dubrovnik، Croatia

  • جزیره لوکروم | Island of Lokrum

جزیره لوکروم در دریای آدریاتیک واقع شده است و فقط 600 متر با شهر دوبرونیک فاصله دارد. برای رفت و برگشت به این جزیره قایق های فروانی وجود دارند که می توان از آنها استفاده کرد. این جزیره محل اقامت تابستانی ماکسیمیلیان، یکی از امپراطوران قدیمی مکزیک بوده است. در ارتفاع 96 متری از سطح دریا در این جزیره نیز می توان قلعه سلطنتی را نیز مشاهده کرد که به وسیله فرانسوی ها ساخته شده است و بعد ها به عنوان برج ماکسیمیلان تغییر نام داد.

آدرس: Lokrum ul.، 20000، Dubrovnik، Croatia

  • موزه جنگ محدود | War Photo Limited

این موزه نمایشگاهی از عکاسی مربوط به جنگ می باشد که بسیار عالی بدی ها و زشتی های جنگ رو به تصویر کشیده و اگه علاقه مند به عکاسی و اخبار روز هستید بازدید از این موزه خیلی می تواند برای شما مجذوب کننده باشد. این موزه همه روزه از 10صبح تا 5 عصر برای بازدیدنمایندگان باز است.

آدرس: Antuninska ul. 2، 20000، Dubrovnik، Croatia

  • دیوارهای شهر باستانی دوبرونیک | Ancient City Walls

قلعه باستانی بسیار تاریخی در شهر دورونیک وجود که جلوه یی زیبا به این شهر تاریخی - باستانی به این شهر تاریخی داده است و برای شما حس و حالی از قرون وسطا را یاد آوری می نماید. بسیاری از این دیوارها و قلعه ها برای حفاظت از مردم شهر در قرون وسطی ساخته شده بودند که هم اکنون تبدیل به یکی از جاذبه های دنیاگردی در شهر دوبرونیک شده اند. این دیوارهای قدیمی که در شهر قدیمی دوبرونیک قرار دارند، از سال 1979 در لیست میراث دنیای یونسکو قرار گرفته است.

آدرس: Stradun 15، 20000، Dubrovnik، Croatia

  • کلیسای سنت بلیز | Church of Saint Blaise

یکی از مهمترین جاذبه های تاریخی در شهر دوبرونیک، کلیسای سنت بلیز است. این کلیسا در سال 1715 به وسیله معمار و مجسمه ساز ونیزی Marino Gropelli ساخته شده است. محراب اصلی این مجموعه به سبک گوتیم و با سنگ های مرمر سفید ساخته شده است.

آدرس: Rkt. crkva sv. Vlaha، 20000، Dubrovnik، Croatia

  • صومعه فرانسیسکن | Franciscan Monastery

مجموعه بزرگی که متعلق به زمان فرمانروایان مسیحی بوده و شامل صومعه، کلیسا، کتابخانه و داروخانه می شود این صومعه در خیابان اصلی شهر واقع شده است و در قرن 13 میلادی ساخته شده است. صومعه در اثر زلزله در سال 1667 نابود شد، اما در سال 1498 مجددا به سبک گوتیک بازسازی شد. داروخانه این صومعه سومین داروخانه قدیمی در دنیا است.

آدرس: Stradun 32، 20000، Dubrovnik، Croatia

مراکز خرید شهر شهر دوبرونیک

  • مرکز خرید اس آر دی | Shopping Center Srd

آدرس: Obala Stjepana Radića 25، 20000، Dubrovnik، Croatia

  • مرکز خرید آتلانت | Atlant Centar

آدرس: Ul. dr. Ante Starčevića 24، 20000، Dubrovnik، Croatia

اطلاعات مربوط به سفارت کرواسی

  • سفارت کرواسی در تهران

آدرس: خیابان پاسداران، بهستان یکم، پلاک 29

تلفن: 22589923

  • سفارت ایران در کرواسی:

Pantovčak 125D, 10000, Zagreb, Croatia آدرس:

تلفن: 0038514578984

منبع: الی گشت

به "راهنمای سفر به دوبرونیک در کرواسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به دوبرونیک در کرواسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید