راهنمای سفر به کوزکو در پرو

به گزارش وبلاگ لاوان، راهنمای مسافرتی به کوزکو | Travel Guide To Cusco

کوزکو یکی از شهرهای تاریخی در جنوب شرقی کشور پرو است و از شهرهای توریستی در آمریکای جنوبی به شمار می رود. زمانی مرکز اداری، سیاسی و نظامی این کشور در دوره امپراطوری اینکاها بوده است. این شهر به نوعی نشان دهنده تاریخ و هویت کیهانی اینکا و آینه آسمان به شمار می رود. کوزکو در حال حاضر به علت جاذبه های گردشگری که در آن وجود دارد به عنوان یکی از مقاصد گردشگری محبوب در بین مسافرانی که می خواهند به کشور پرو سفر نمایند نیز قرار گرفته است. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از دنیا داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و بعلاوه چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در راهنمای سفر به کوزکو خبرنگاران میخواهد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به کشور پرو همراهی کنید.

راهنمای سفر به کوزکو در پرو

مطالبی که در این مقاله خواهید خواند

موقعیت جغرافیایی | اطلاعات ضروری | اقامت در مقصد | شکم گردی | حمل و نقل | جاذبه های توریستی | مراکز خرید | بایدها و نبایدها در کوزکو

موقعیت جغرافیایی شهر کوزکو

کوزکو شهری تاریخی در جنوب شرقی کشور پرو است که در دره اوروبامبا واقع شده و مرکز اداری - سیاسی - نظامی امپراتوری اینکاها نیز به شمار می رفته است. مساحت این شهر 385 کیلومترمربع بوده و جمعیت آن مطابق با آمار سرشماری که در سال 2013 اجرا شده حدوده 435 هزار نفر نیز بوده است.

مختصری از تاریخ شهر کوزکو

از نظر اینکاها، مرکز امپراطوری کوسکو ناف جهان بود، یعنی جایی که زمین، آسمان و رودها با یکدیگر تلاقی می کردند. کوسکو که محاط به کوه های مقدس و پوشیده از برف بود، ناحیه ای بس بزرگ تر از یک شهر بود و تجسم اسطوره، تاریخ و هویت کیهانی اینکا و آینهٔ آسمان به شمار می رفت. این شهر که به دست پاچاکوتی ها در وسعتی پهناور بنا شده، به شکل یوزپلنگی بزرگ الجثه نماد سلطنت اینکا بود. این شهر به دو نیمهٔ کوسکوی علیا و سفلی تقسیم شده و جایگاه پرستشگاه ها، بارگاه ها و کاخ مقابر امپراتوران گذشته بود که اجساد مومیایی آن ها جزوه اصلی کیش سلطنتی به شمار می رفت.

اطلاعات ضروری شهر کوزکو

زبان رسمی: اسپانیایی

واحد پول رسمی: نوئوو سول (PEN)

نوع برق شهری: 220 ولت - 60 هرتز

کد کشور: 51+

کد شهری: 84

تلفن های ضروری:

  • شماره پلیس: 105
  • شماره آتشنشانی: 116
  • آمبولانس: 117

اختلاف ساعت با تهران: 8:30-

فرودگاه: فرودگاه بین المللی الخاندرو ولاسکو ازتته (CUZ)

آب و هوای شهر کوزکو در پرو

شهر کوزکو به علت شرایط جغرافیایی که دارد و ارتفاع بالایی نسبت به سطح دریا دارد و در نزدیکی خط استوا نیز واقع شده است نیز در تمام طول سال دمای شهر میانگین نسبی نیز داردو در فصل تابستان در مقایسه با دیگر فصل های این شهر هوای گرم تری دارد و اما این وجود باران می بارد و فصل مرطوبی نیز به شمار می رود. برترین زمان برای سفر به کوزکو بین ماه های مه و سپتامبر است که این شهر تقریبا هوایی همواره آفتابی و خشک دارد. در این مدت شب های خنک تری را نسبت به زمان های دیگر تجربه خواهید کرد و ممکن است دما گاهی تا زیر نقطه صفر هم برسد، با این حال بارش برف بسیار کم اتفاق می افتد.

هزینه اقامت شهر کوزکو در پرو

در شهر کوزکو هتل های متنوع بسیاری وجود دارد که مطابق با احتیاج و بودجه مسافران در رده هتل های 3 الی 5 ستاره آماده ارائه خدمات به مسافران هستند. هتل های شهر کوزکو از ماه مه تا اکتبر که این پر مسافر است کاملا پر هستند و باید حتما قبل از سفرتان اقدام به رزرو محل اقامتتان بنمایید. در فصل های بارانی که تقریبا از فصل نوامبر تا آوریل شروع می شود تعداد مسافران کاهش پیدا می نماید و به طبع هزینه اقامت در هتل های هم پایین می آید.

به غیر از هتل، اقامتگاه های متنوعی هم در این شهر وجود دارد که بتوانید با اقامت در آنها از لحاظ مالی برایتان ارزان باشد، اما دیگر احتیاجهای شما نظیر امکانات مناسب و امنیت نیز نمی تواند در این مدل اقامتگاه ها مانند هتل محیا باشد.

گفتنی است که آژانس مسافرتی وبلاگ لاوان در بیشتر نقاط جهان دارای امکان رزرو هتل است و بعلاوه شما می توانید قبل از رزرو با مشاوران این مجموعه که به طور 24 ساعته آماده ارائه مشاوره هستند جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید. در ادامه راهنمای سفر به کوزکو همراه ما باشید.

هتل های پیشنهادی در شهر کوزکو

  • هتل JW Marriott El Convento Cusco

هتل 5 ستاره پیشنهادی در راهنمای سفر به کوزکو هتل ماریوت ال کانونتو است که یکی از معروف هتل های این شهر بوده و برای مهمانان خود امکانات فوق العاده خوبی را فراهم آورده است.

شماره تلفن: 005184582200

وب سایت: marriott.com

آدرس: ,Calle San Agustin 212، Cusco 08000، Peru

  • هتل Novotel Cusco

هتل پیشنهادی دیگر در راهنمای سفر به کوزکو، هتل 4 ستاره نوتل است که می تواند گزینه بسیار خوبی برای شما در این شهر باشد. دکوراسیون عالی در کنار خدمات مناسب به مهمانان از جمله امکاناتی است که در این هتل وجود دارد.

شماره تلفن: 005184581030

وب سایت: novotel.com

آدرس:,Calle San Agustin 249، Cusco 08000، Peru

هزینه خورد و خوراک در شهر کوزکو

در ادامه راهنمای سفر به کوزکو به حدودی از قیمت غذا در این کشور بر اساس سایت Numbeo اشاره خواهیم کرد.

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 5 نوئوو سول را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان میانه باید 30 نوئوو سول پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر کوزکو به نسبت ارزان تر است و مبلغ 12 نوئوو سول می باشد.

برای تهیه آب معدنی 1 نوئوو سول و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن 5 نوئوو سول بپردازید.

رستوران های پیشنهادی در شهر کوزکو

  • رستوران Le Soleil

رستوران پیشنهادی در شهر کوزکو ل سولیل یکی از رستوران های گران قیمتی است که در این شهر می توانید غذاهایی لوکس با دیزاین های زیبا را میل کنید. منوی غذایی این رستوران شامل انواع غذاهای فرانسوی و سبزیجات می شود.

آدرس: , Calle San Agustin 280، Cusco 08000، Peru

  • رستوران Organika

رستوران اورگانیا در شهر پرو با غذاهای عالی و قیمت مناسب جزء محبوب ترین هاست و یکی از برترین مکان ها برای میل کردن غذایی خوشمزه است.

آدرس:Huaynapata 253، Cusco 08000، Peru

هزینه حمل و نقل در شهر کوزکو در پرو

هزینه بلیط تک سفره 0.80 نوئوو سول

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 3 نوئوو سول و به ازای هر یک کیلومتر 4.50 نوئوو سول به مبلغ اضافه می شود.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 10 نوئوو سول

جاذبه های توریستی در شهر کوزکو

  • دره Sacred Valley of the Incas

یکی از با ارزش ترین مکان ها در شهر کوزکو پرو دره ساکرد است که در فاصله یک ساعته از کوزکو قرار گرفته است. قطعا هر توریستی که به این شهر سفر می نمایند باید به این دره برود و هرگز این مکان تماشایی را از دست ندهد. این شهر هم طبیعت فوق العاده ای دارد و هم گزینه بسیار مناسبی برای تصفیه روح و روانتان است. در طول گردش هم بهتره دوربین عکاسی به همراه خودتون داشته باشید.

آدرس: Unnamed Road، Peru

خرابه های پیزاک اینکا | Pisac Inca Ruins

خرابه هایی به نام پیزاک در دره مقدس ساکرد واقع شده است و از مهمترین ویژگی های آن ها معماری تاریخی و فوق العاده ای است که سبب شده چشم مقدار های بی نظیری را به وجود بیاورد و همین خود علتی است تا توریست ها به سمت این منطقه جذب شوند.

آدرس: Unnamed Road، Peru

  • مجسمه مسیح | Statue of Christ

یکی از تماشای ترین بناهایی که در شهر کوزکو وجود دارد مجسمه مسیح و تماشای آفتاب تابیده شده بر آن است. برای رسیدن به بالای این مجسمه باید تعدادی پله را طی کنید البته برای رسیدن به بالای این مجسمه تله کابین هم وجود دارد که می توانید هنگام رسیدن به آن از منظره ها زیبای کوزکو هم تماشا کنید.

آدرس: Circunvalacion 13b، Cusco، Peru

  • منطقه توریستی Inca Trail

این فضای توریستی مجذوب کننده یکی از منطقه ها زیبای این منطقه است که با پیاده روی در این جهت می توانید حسابی خوش بگذرانید و از تماشای این منطقه لذت ببرید. شهرک های قدیمی، خرابه ها، جنگل ها و بیشه های مه آلود می توانند برای شما سوژه های فوق العاده مجذوب کنندهی برای عکاسی داشته باشند.

آدرس: Inca Trail، Peru

  • تامبو ماچای | Tambomachay

این منطقه چشمه آبی گرمی است که برای افرادی پایگاهی مهم نظامی به شمار می رفته است. آب در این منطقه جریان دارد و در هر منطقه از آن استخرها و فواره های آبی دیده می شود. پیاده روی در این منطقه یکی از برترین تفریح ها محسوب می شود. مردم محلی اطراف این منطقه با مهربانی با توریست ها رفتار می نمایند و راه رفتن آن ها به همراه لاماهایشان ارزش تماشا دارند.

آدرس: 28G 540، Peru

مراکز خرید شهر کوزکو

  • مرکز خرید Plaza Sur

آدرس: 3S 1242-1308، Cusco، Peru

  • مرکز خرید Mercado Central de San Pedro

آدرس: Mercado Central de San Pedro، Cascaparo، Cusco 08000، Peru

بایدها و نبایدها در سفر به کوزکو

  • بسیار در این کشور مراقب وسایل ارزشمند و مدارکتان باشید که هر لحظه ممکن است کیف شما به سرقت برود.
  • در فصول کم توریست سفر کنید.
  • مهمان مردم محلی شوید.
  • در شهر کوزکو می توانید از تورهای پیاده روی رایگان لذت ببرید.
  • مسافران ایرانی جهت ورود به پرو به ویزا احتیاج دارند . اما متاسفانه کشور پرو در ایران سفارت ندارد و نزدیکترین سفارت پرو در ایران در ترکیه و قطر و کویت قرار دارند. ایران نیز در پرو سفارت ندارد و نزدیک ترین سفارت به پرو، در شهر سانتیاگو ،کشور شیلی واقع شده است.
منبع: الی گشت

به "راهنمای سفر به کوزکو در پرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به کوزکو در پرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید