اخبار و رویدادها

سقوط اپل از جایگاه بزرگترین سازنده گوشی جهان

ایسنا: آمار یک شرکت تحقیقاتی نشان داد فروش گوشی های اپل در سه ماهه اول سال 2024، با تشدید رقابت سازندگان گوشی های اندرویدی، به مقدار حدود 10 درصد کاهش یافت و این شرکت، برتری خود را از دست داد.

27 فروردین 1403

دانشمند بزرگ ایرانی که به ندرت نامش را شنیده ایم!

مهم ترین مرجع پزشکی در کشورمان پیش از تألیف قانون ابن سینا، طب ملکیِ اهوازی بود و تا پنج قرن این اثر یکی از اصلی ترین منابع آموزش پزشکی به شمار می رفت. این در حالی است که با وجود تاثیر او در تاریخ و علم پزشکی، به ندرت نام او را شنیده ایم!

25 فروردین 1403

کلاهخودی که به شکوه سابق بازگشت

کلاه خود رومی که تکه های مختلف آن با مشقت، بازسازی و به همدیگر متصل شده است، برای عموم مردم به نمایش گذاشته شد.

22 فروردین 1403

نقد فیلم تارا؛ تلاشی نافرجام برای ساخت فیلمی هنری

در فیلم تارا ما با زندگی یک زوج هنرمند در سه مرحله متفاوت زندگی شان روبه رو هستیم. آشنایی، جوانی و بعد میانسالی. قصه به صورت موازی و پراکنده روایت می گردد. فیلمساز نشانه هایی را در فیلم گنجانده است که خیلی زود متوجه ارتباط زندگی سه زوجی که می بینیم بشویم....

20 فروردین 1403

هشدار بارش های شدید در 13 استان از امروز

رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی از ورود سامانه بارشی نو به کشور خبر داد و مناطقی را که از امروز تا پایان تعطیلات عید فطر بارانی و برفی خواهند شد، اعلام کرد.

19 فروردین 1403

ایفون تاشو چه زمان عرضه می گردد؟، عکس

به ادعای منابع مطلع، رونمایی از اولین آیفون تاشدنی هم زمان با گلکسی زد فلیپ 9 سامسونگ انجام خواهد شد.

16 فروردین 1403

سایبرپانک 2077 تا به حال چقدر برای سی دی پراجکت عایدی داشته است؟

بازی نقش آفرینی سایبرپانک 2077 در سال 2020 به علت مسائل فراوانش شروعی چالش برانگیز داشت، اما بازی از آن موقع تا به امروز بازگشتی به شرایطی ایده آل داشته است و اکنون بیش از 3 میلیارد زواتی یا 752 میلیون دلار از زمان انتشار برای استودیوی سازنده به ارمغان آورده...

13 فروردین 1403

به روزرسانی No Mans Sky شخصی سازی عمیق کشتی ها را به بازی می آورد؛ تریلر آن را ببینید

استودیوی هلو گیمز (Hello Games) به تازگی با انتشار تریلری از آپدیت 4.6 بازی No Mans Sky با عنوان اوربیتال (Orbital) رونمایی نموده است.

11 فروردین 1403

بازدید بیش از 300 هزار نفر از موزه ها و اماکن تاریخی فرهنگی

خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، بازدید بیش از 300 هزار نفر از موزه ها و اماکن تاریخی فرهنگی صورت پذیرفت.

9 فروردین 1403

5 نکته کلیدی برای استفاده از چند مانیتور با لپ تاپ

آیا دائماً بین پنجره های مختلف جابجا می شوید یا مجبور هستید چندین پنجره را به طور همزمان در صفحه نمایش لپ تاپ خود جای دهید؟ در این صورت به نظر می رسد باید به فکر استفاده از حداقل یک مانیتور جداگانه برای لپ تاپ خود باشید.

3 فروردین 1403

راهنمای جامع میخکوبی یا نیلینگ

از جمله مواردی که در صنعت ساخت و ساز بسیار حائز اهمیت می باشد، مسئله استحکام بستر و پایدار ماندن دیواره های محافظت کننده سازه است. به همین علت فعالان در این حوزه حتما چالش رویارویی با سستی و عدم استحکام لازم خاک تامین کننده را داشته اند.

28 اسفند 1402

خودروی تحسین شده چینی ها در آستانه ورود به بازار ، عکس

ام جی سایبرستر Red Top Edition پس از معرفی اولیه خود در نمایشگاه های چین، عرضه شد. قیمت آن 50900 دلار (معادل 3 میلیارد تومان) مشخص شده است. این مدل دارای مشخصاتی مشابه بالاترین تریم سایبرستر، یعنی AWD 520 است.

28 اسفند 1402

حضور غافلگیرکننده هواپیمای مافوق صوت در رودخانه

کنکورد مشهورترین هواپیمای مافوق صوت تاریخ با حضور غافلگیرکننده در رودخانه هادسن در نیویورک خبرساز شد.

26 اسفند 1402

تکمیل نیمی از ظرفیت هتلهای مشهد پیش از نوروز 1403

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، تکمیل نیمی از ظرفیت هتلهای مشهد پیش از نوروز 1403 صورت پذیرفت.

24 اسفند 1402

راهنمای خرید میز پینگ پونگ برای افراد مبتدی و حرفه ای

انتخاب یک میز پینگ پنگ برای خانه یا محل کار شما یک ایده عالی است. این میز برای شما و دیگران سرگرمی زیادی به ارمغان می آورد. انتخاب بهترین میز پینگ پونگ نیازمند در نظر گرفتن عوامل متعددی است که به نیازها، سطح مهارت و بودجه شما بستگی دارد. در این راهنمای...

23 اسفند 1402

ابعاد حیرت انگیز بزرگترین سیاره های کیهان

در جهانی به این بزرگی کره زمین سیاره کوچکی است. در منظومه شمسی غول هایی چون مشتری و زحل بسیار بزرگتر از زمین هستند اما فراتر از منظومه شمسی در کیهان نامتناهی چطور؟ بزرگترین سیاره های کدامند؟

21 اسفند 1402

سقف بخشی از آب انبار مرکزی نوش آباد فرو ریخت

مدیرعامل انجمن دوستداران آثار تاریخی و مفاخر شهر نوش آباد گفت: بخشی از سقف آب انبار مرکزی نوش آباد که به عنوان مسیر ورود به مجموعه باستانی شهر زیرزمینی نوش آباد استفاده می شود، فرو ریخت.

16 اسفند 1402

چطور برندهای بدون تست حیوانی در لوازم آرایشی و مراقبتی را بشناسیم؟

دو سال پیش، وقتی که ویدیوی رالف (خرگوش آزمایشگاه های محصولات آرایشی) منتشر شده بود مطلبی در خبرنگاران مگ نوشتیم و از اتفاقی که برای این حیوانات بی گناه می افتد حرف زدیم. همچنین از مواد مضری که در لوازم آرایشی وجود دارند و شما از آن ها بی خبر هستید گفتیم...

15 اسفند 1402

حریم منظری تاق بستان بروزرسانی می گردد

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از پیگیری برای تهیه طرح مطالعاتی پهنه زردرنگ تاق بستان و بروزرسانی آن پس از نیم قرن اطلاع داد.

14 اسفند 1402

الکترونیک آرتز حدود 5 درصد از کارمندان خود را اخراج خواهد نمود

بحث اخراج کارمندان و تعدیل نیرو حدود چند ماه است که در دنیای گیمینگ جاری شده است. مسائل مالی و عدم استقبال گیمرها از بعضی بازی ها باعث شده تا ما شاهد تضعیف شرکت های مختلف بشویم و در نتیجه افراد زیادی از این شرکت ها خارج شوند. حال این موضوع به شرکت الکترونیک...

12 اسفند 1402
تعداد: (1517)