سفر به کدام کشور های خارجی به صرفه تر است؟

به گزارش وبلاگ لاوان، سفر به خصوص اگر به خارج از کشور باشد، بسیار لذت بخش است. در سفر شما می توانید از قسمت های مختلف یک منطقه بازدید کنید و با فرهنگ و روش زندگی مردمان مختلف آشنا شوید. بعلاوه می توانید در سفر به سرگرمی بپردازید و از اوقات فراغت خود لذت ببرید.

سفر به کدام کشور های خارجی به صرفه تر است؟

به گزارش دنیای اقتصاد، یکی از مهم ترین عواملی که سبب می گردد افراد انگیزه ای برای سفر نداشته باشند، هزینه آن است. همان طور که می دانید سفر به خارج از کشور از سفر های داخلی گران تر است. علت آن هم بلیط هواپیما، اقامت در هتل های خارجی و پرداخت هزینه هایی به صورت دلار یا دیگر ارز ها است.

برخلاف تصور عموم مردم، سفر به بعضی از کشور های همسایه می تواند بسیار ارزان باشد. مسیر های کوتاه به کشور هایی که در نزدیکی ایران واقع شده اند، باعث می گردد تا هزینه بلیط هواپیما نیز کاهش پیدا کند. از سوی دیگر پول بعضی از کشور های همسایه نسبت به پول ما چندان گران نیست و افراد با هزینه های بسیار کم می توانند به این کشور ها سفر نمایند.

اگر در پی سفر ارزان خارجی هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به این سوال که سفر به کدام کشور های خارجی به صرفه تر است؟ پاسخ خواهیم داد.

ارمنستان

یکی از محبوب ترین کشور های همسایه ایران، ارمنستان است. سفر به این کشور در سال های اخیر بسیار رواج داشته است. به خصوص پس از گران شدن ارز و سخت تر شدن سفر های خارجی، توریستان ایرانی تمایل بسیار زیادی برای سفر به این کشور از خود نشان دادند. با این که ارمنستان کشور بزرگی نیست، اما جاذبه های توریستی بسیار زیادی را در خود جای داده است.

آثار تاریخی، بنا های باستانی و معماری خانه های ایروان بسیار چشم نواز هستند. بعلاوه طبیعت بکر خارج از مرکز ارمنستان نیز چشم هر توریستی را به خود جذب می نماید. یکی از برترین مزیت های سفر به این کشور این است که احتیاج به ویزا ندارد.

در ارمنستان می توانید سه شب را در هتلی مالی و ارزان اقامت داشته باشید. البته اگر بخواهید سفری طولانی در هتلی لوکس داشته باشید، هزینه های شما افزایش پیدا می نماید. گاهی تور ایروان لحظه آخری و ارزان قیمت نیز عرضه می گردد که در آن صورت هزینه شما تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می نماید.

دبی

دبی شهری است که با ساختمان های لوکس و مراکز خرید مدرنی که دارد توانسته معروفیت زیادی به دست آورده است. سفر به دبی در سال های اخیر مورد توجه توریستان ایرانی قرار گرفته است. دبی شهری کامل و همه چیز تمام است. اگر به جاذبه های تاریخی و طبیعی علاقه مند باشید، می توانید به این شهر سفر کنید. بعلاوه اگر تنها در پی سرگرمی و خوش گذرانی هستید، باز هم دبی شهر مناسبی برای شما است.

اگر در پی سفری ارزان به دبی هستید، می توانید فصل های گرم سال را انتخاب کنید. در این فصل ها قیمت تور دبی و بلیط هواپیما به مقصد دبی کاهش پیدا می نماید. البته تابستان های دبی بسیار گرم و خشک است، اما تمامی ماشین ها و مراکز خرید و دیگر منطقه ها به کولر هایی مجهز شده اند که شما دیگر گرما را احساس نخواهید کرد.

ترکیه

ترکیه ارزانترین کشور خارجی برای سفرکردن نیست، اما با رعایت چند نکته همانند انتخاب فصل مناسب، انتخاب اقامتگاه ارزان و دیگر موارد در این فهرست جای می گیرد. ترکیه را می توان پرطرفدارترین کشور همسایه از لحاظ توریستی در میان ایرانی ها به حساب آورد. استانبول، کوش آداسی، آنتالیا و آنکارا از شهر های محبوب ترکیه هستند که در اغلب فصل های سال مملو از توریست می شوند. استانبول کلان شهری است که هر نوع جذابیتی را می توانید در آن پیدا کنید.

موزه های تاریخی، بنا های قدیمی، مساجد و کلیسا های زیبا، پارک های بزرگ و پل مشهور بسفور در استانبول بسیار دیدنی هستند. این شهر هتل های متعددی دارد که می توانید ارزان ترین آن ها را انتخاب کنید. بعلاوه با مدیریت و برنامه ریزی می توانید دیگر هزینه های خود را نیز کاهش دهید. آنکارا نیز می تواند شهر ارزانی برای سفر باشد. این شهر جاذبه های توریستی زیادی دارد. البته وجود سفارتخانه آمریکا و کانادا نیز سبب افزایش سفر ها از ایران به آنکارا شده است.

سفر به آنتالیا و کوش آداسی ممکن است کمی هزینه های شما را بالا ببرد. این منطقه ها کاملاً سرگرمیی هستند. هر دو منطقه ساحلی زیبا و طبیعتی بکر دارند و مقصدی عالی برای خوش گذرانی محسوب می شوند.

گرجستان

یکی از هیجان انگیزترین کشور های نزدیک ایران، گرجستان است. سفر به کشور هایی که در آسیای میانه قرار گرفته اند بسیار لذت بخش است. گرجستان با قرارگیری در قفقاز و دریای سیاه به یکی از برترین مقاصد برای سفر های ارزان تبدیل شده است.

این منطقه آثار تاریخی بسیار متنوعی دارد و طبیعت آن نیز در منطقه معروفیت دارد. اغلب افرادی که به گرجستان سفر می نمایند، شهر تفلیس را برای سفر در نظر می گیرند. البته سفر به باتومی نیز بسیار رایج است. هر دو این شهر ها خانه هایی با معماری زیبا دارند. صومعه های قدیمی، غذا های خوشمزه گرجی و مردمانی خونگرم و مهمان نواز عواملی هستند که همواره مورد توجه توریستان قرار می گیرند.

آذربایجان

جمهوری آذربایجان سرزمینی پررنگ و لعاب در شرق است که مقداری با فرهنگ غربی ادغام شده است. این شهر پرجنب و جوش در سال های اخیر مورد توجه توریستان ایرانی قرار گرفته است و علت محبوبیت آن نزدیک بودن آذربایجان به ایران و قیمت مناسب آن است.

فرهنگ خاص این منطقه را می توانید از تار و پود شهر، آشپزی آذربایجان، معماری ساختمان ها، بازار و میادین اصلی درک کنید. در میان تمامی شهر های جمهوری آذربایجان شهر پیشرفته باکو بیشترین توریست را به خود جذب می نماید. باکو مرکز آذربایجان و بزرگترین شهر این کشور است.

بخش قدیمی این شهر برج ها و حصار های باستانی از سده های میانه را در خود جای داده است. بسیاری از این بنا ها در یونسکو به عنوان میراث فرهنگی دنیای به ثبت رسیده است؛ بنابراین اگر هم به طبیعت ساحلی و سرگرمیات آبی و هم به تماشای آثار باستانی علاقه مند باشید، باکو مقصد مناسبی برای شما است.

برای سفر به آذربایجان و باکو راه های زیادی وجود دارد. به عنوان مثال اگر می خواهید در هزینه های مربوط به خرید بلیط هواپیما صرفه جویی کنید، می توانید از راه زمینی به کشور آذربایجان سفر کنید.

تایلند

تایلند یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی در کل دنیا است. توریستان بسیار زیادی از همه جای دنیا بلیط هواپیما به این کشور خریداری نموده و به آن سفر می نمایند.

سفر به تایلند می تواند کم هزینه یا پرهزینه باشد. این موضوع به سلیقه شما و انتخاب هایتان بستگی دارد. به عنوان مثال در تایلند می توانید در هتل های سه ستاره اقامت داشته باشید و از جاذبه های توریستی رایگان بهره ببرید. بعلاوه غذا های خیابانی در تایلند قیمت مناسبی دارند و در کاهش هزینه های شما نیز موثر هستند.

طبیعت تایلند بسیار خاص و دیدنی است. با سفر به شهر های ساحلی این کشور می توانید اوقات خوشی را سپری کنید. بانکوک، پوکت و پاتایا از پرتوریستترین شهر های تایلند محسوب می شوند.

سخن پایانی

با مدیریت هزینه ها و در نظر گرفتن یک سری موارد، می توانید سفری ارزان به خارج از کشور داشته باشید. به عنوان مثال شما باید برترین موقع را برای خرید بلیط هواپیما انتخاب کنید. در های سیزن شهر مقصد، قیمت بلیط ها و تمامی خدمات توریستی افزایش پیدا می نماید. استفاده از تور نیز می تواند در کاهش هزینه های شما موثر باشد. تور برای شما بلیط هواپیما می خرد و اقامتگاه مناسب را نیز رزرو می نماید.

اگر می خواهید هزینه سفر شما بسیار کمتر باشد، از تور های لحظه آخری بهره ببرید. این تور ها در ایام کم سفر بسیار افزایش پیدا می نمایند. به همین علت بهتر است همواره آماده باشید تا در اولین فرصت پس از پیدا کردن تور لحظه آخری خارجی و ارزان راهی سفر شوید.

منبع: فرارو

به "سفر به کدام کشور های خارجی به صرفه تر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به کدام کشور های خارجی به صرفه تر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید