چگونه با سفر کردن دور جهان، زندگی کنیم؟

به گزارش وبلاگ لاوان، حتما تا به حال در خصوص کسانی که با سفر کردن دور جهان زندگی می نمایند بسیار شنیده اید، عکس های اینستاگرام آنها را نگاه نموده اید، وبلاگ های آن ها را خوانده اید و شیفته ماجراجویی های مسحورنماینده آن ها شده اید. آن ها تاثیرگذاران رسانه اجتماعی لقب گرفته اند که سفرهای بسیاری را تجربه می نمایند و به نحوی مسحور نماینده و افسانه وار زندگی می نمایند. در حالی که بیشتر ما فقط رویای این زندگی را برای خود مجسم می کنیم.

چگونه با سفر کردن دور جهان، زندگی کنیم؟

شاید پیش خود فکر می کنید که این افراد ماجراجو بدون دریافت هیچ پولی سفر می نمایند اما درواقع پست های آن ها در فضای مجازی تصاویر برندهای مختلف است و این کار نوعی بازاریابی است. حتما با خود می گویید آن ها چطور این کار را می نمایند و پیروز هم می شوند؟ و آیا شما هم قادر به انجام این کار هستید؟

با بعضی از این افراد که تعدادشان هم کم نیست مصاحبه ای انجام شده و سوالاتی از آن ها پرسیده شده که پاسخ آن ها در قالب 8 نکته کلیدی برای شما آورده شده است. با استفاده از این نکات می توانید سفر کردن و درواقع شغل خود را آغاز کنید.

بازاریابی حرفه ای باشید!

پول درآوردن از اینستاگرام، وبلاگ نویسی و رسانه های اجتماعی نوعی شغل و در واقع نوعی بازاریابی است. از نظر اقتصادی بازاریابی پیروز احتیاج به مشتری دارد و شما می توانید با پایه گذاری اصول سخت بسیاری مانند برندها و شبکه های مختلف برای خود مشتری جلب کنید. در واقع پستی در خصوص عکس راستا سفر یا هتل و یا هر چیز دیگری در اینستاگرام می گذارید و این پول است که اتوماتیک وارد حساب بانکی شما می گردد. البته ساختن برند برای شما زمان بر خواهد بود.

راه های مختلف بسیاری برای این بازاریابی وجود دارد. کریستین آدیس می گوید وقتی نویسنده ای آزاد بوده، زندگی همراه با سفر خود را آغاز نموده و 600 دلار درماه حقوق دریافت می نموده است. او می گوید این مبلغ پول زیادی نبود اما من در کشوری مقرون به صرفه و به نحوی مقتصدانه زندگی می کردم. چرا که احتیاج داشتم این کار را انجام دهم. آنچه که بیشتر مردم در خصوص این کار نمی دانند این است که این شغل زمان زیادی می برد و مثل یک تلاشگر کارآفرین باید بر روی آن سرمایه گذاری کرد.

هر مشتری احتیاجها و انتظارات مختلفی دارد. بعضی به شما اختیار تام می دهند درحالی که بعضی دیگر می خواهند تک تک پست ها را قبل از انتشار بازبینی و ویرایش نمایند. تمام این موارد قرارداد شما را تشکیل می دهند. بنابراین می بینید که این کار هم همانند کارهای تجاری یا دفتری نوعی کسب و کار به نظر می رسد. درواقع نوعی کسب و کار بازاریابی است.

حتما باید سفر کنید تا تخصص ارزشمندی در سفر کسب کنید!

قطعا نمی توانید متخصص سفر شوید بدون اینکه هیچ تجربه ای از سفر داشته باشید. بنابراین اگر در کارتان جدی هستید در طول هفته به کار دفتری خسته نماینده و تمام وقت خود بپردازید اما آخر هفته ها به سفر بروید. یا کار خود را به مدت 1 سال متوقف کنید و به سفر بروید تا تجارب مورداحتیاج برای ساخت برند خود را کسب کنید.

بخشی از سفر که عاشق آن هستید را بیابید و در خصوص آن تخصص کسب کنید. سوار اتوبوس محلی ها در آمریکای مرکزی شوید یا روی تخته ای چوبی در جنگل بخوابید. باید قبل از این که در خصوص سفر بنویسید، یاد بگیرید که چطور سفر کنید. دیو و دیب که در این حرفه فعالیت دارند می گویند به مدت 7 سال سفر نموده اند و بعد آغاز به اشتراک گذاری ماجراهایشان نموده اند.

برنامه ریزی داشته باشید!

این شغل هم مثل کسب و کارهای دیگر است بنابراین احتیاج به بعضی برنامه ریزی ها دارید مثلا فهرست اهداف، استراتژی پیشرفت و.... اما باید بدانید که پرو بال دادن زیاد به برنامه ها محتمل ترین راه شکست شماست. اگر نمی دانید از کجا آغاز کنید، جای نگرانی نیست. پیشنهاد ما نقاط مهم جنوب شرق آسیاست.

یکی از اعضای شبکه وقفه سفر می گوید: صادقانه بگویم، نمی دانم بهتر است از کجا آغاز کنید. دومین مقاله من ویروسی شد و تقریبا 70000 بار در اینترنت به اشتراک گذاشته شد و من نمی توانستم کاری بکنم. این اتفاق برای من تبدیل به یک فرصت از دست رفته شد. من در خصوص رسانه اجتماعی اطلاعاتی داشتم اما احتیاج به یادگیری مهارت های دیگری نیز بود تا از پس این مشکل بربیایم. تحقیقات زیادی در زمینه تجارت الکترونیک و مدل های کسب درامد انجام دادم، عکاسی یاد گرفتم و اینکه چطور وبسایت خود را بسازم. نقاط ضعف و قدرت خود را تحلیل کردم و آن چه را که می توانستم انجام دهم و آنچه را که نمی توانستم و باید یاد می گرفتم برای خود معین کردم.

مقاومت کنید!

وبسایت های بسیار زیادی در زمینه سفر وجود دارد اما بیشتر آنها به دردنخور و یا زیاده گو هستند. با برند منحصربه فرد خود، که شما را در بین همه متمایز می نماید، باید در برابر این حجم انبوه ایستادگی کنید.

به یاد داشته باشید که با خاص شدن، قدرت می گیرید. وقتی تمام سایت های گردشگری عمومی را در دست می گیرید در واقع فرصت های عمومی را به دست آورده اید. با تمرکز کردن بر روی یک موقعیت خوب، فرصت های بی شماری با متقاضیان کمتری پیش روی شما قرار خواهد گرفت و اغلب، شما را بسیار سریع تر از تلاشتان به سوی موقعیتی تخصصی سوق می دهد.

کرستن آلانا از گروه هوانوردان و یک دوربین توصیه می نماید: یک موقعیت خوب انتخاب کنید و آن را رها نکنید! او می گوید:این روزها افراد بسیاری در رسانه های اجتماعی فعالیت دارند که می خواهند تاثیرگذار نامیده شوند. بنابراین نمی توانید تنها با پست گذاشتن در خصوص سفر، غذا و یا مدگرایی پیروز شوید بلکه باید خاص شوید.

تا جاییکه می توانید شبکه بسازید و آن ها را حفظ کنید!

شما باید افراد مهم در این شغل را بشناسید ازجمله: سایر وبلاگ نویسان متخصص، نمایندگان برندها، عکاسان و وبلاگ لاوان، دفاتر گردشگری و گروه های توریستی. این امر شما را به سوی فرصت های نو و ساخت برندهای مهم سوق خواهد داد. دیو و دیب می گویند: ما با سایر وبلاگ نویسان حوضه سفر همکاری می کنیم و این کار باعث پیشرفت ما می گردد. بدین ترتیب مخاطبان بیشتری به دست می آوریم و توجه حامیان اقتصادی را به خود جلب می کنیم.

کریستین آدیس، وبلاگ نویسی دیگر، می گوید: من در ابتدا به عنوان نویسنده مهمان در وبلاگ های بزرگ فعالیت می کردم تا اسمم شناخته گردد. این کار برای رسیدن به پیروزیت ضروری بود.

اینستاگرام هم مفید است اما به تنهایی کافی نیست!

با پست گذاشتن و هشتک گذاری در اینستاگرام نمی توانید به تخصص دست یابید و به وسیله این شغل زندگی خود را بسازید. حتی اگر صفحه اینستاگرام گردشگری شما صدها هزار مخاطب داشته باشد، بازهم احتیاج به وبلاگی فعال، فیس بوک، توییترو.. علاوه بر اینستاگرام دارید.

بهتر است در تمام رسانه های اجتماعی پست بگذارید زیرا هرکدام از آنها مخاطبان خاص خود را دارند. ممکن است کسانی که شما را در فیس بوک دنبال می نمایند هرگز به اینستاگرام خود سر نزنند و یا کسانی که شما را در اینستاگرام دنبال می نمایند وب سایتتان را چک ننمایند. با استفاده از تمام رسانه ها می توان به مخاطبان مختلفی دست یافت.

رسانه اجتماعی اجتماعی است

کلید پیروزیت در اینستاگرام یا هر رسانه اجتماعی دیگری اجتماعی بودن است. بسیاری از افراد به این موضوع اهمیت نمی دهند اما این مساله کلید بخشی از جامعه دیجیتال شدن است. پست ها و عکس هایی که می گذارید بیانگر سطح تعهد شما هستند.

برند، برند، برند و باز هم برند!

زندگی شما برند شماست. هیچ چیز مهمتر از برند شما نیست. اما اگر تمام فکر و ذکرتان ساخت آن نباشد، زندگی شما نخواهد شد. شما باید مشتاقانه هر لحظه خود را صرف ساختن رسانه اجتماعی و برند خود کنید. سفر کردن یک شغل است و مثل هر شغل دیگری احتیاج به تحمل مشقت فراوان در دوره زمانی طولانی دارد. با این وجود برخلاف کارهای پشت میزی روح آزار که اغلب مردم زندگی شان را با آن سپری می نمایند، سفر کردن شغلی رویایی است و با وجود مشقت های فراوان امکان پذیر است.

منبع: کجارو / thrillist.com

به "چگونه با سفر کردن دور جهان، زندگی کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با سفر کردن دور جهان، زندگی کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید