ارتش هند به موشکهای پیشرفته آمریکایی هارپون مجهز می گردد

به گزارش وبلاگ لاوان، هند در اقدامی که نگرانی پاکستان را در بردارد چندی دیگر به دو نوع موشک پیشرفته ساخت آمریکا از جمله موشک هارپون مجهز می گردد.

ارتش هند به موشکهای پیشرفته آمریکایی هارپون مجهز می گردد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ لاوان، ارتش هند تا چندی دیگر به موشکهای ضد کشتی و زیر دریایی هارپون و همچنین موشکهای ضد کشتی ام کا-45 ساخت آمریکا مجهز می گردد.

به نوشته وبگاه نشنال اینترست وزارت دفاع آمریکا هفته گذشته از فروش این محموله نظامی به هند اطلاع داد. قرار است ارتش هند در این مرحله به 10 تیر موشک هارپون و 16 تیر اژدر ام کا-45 تجهیز گردد. قرار است هند از این موشکها در گشت هوایی نیروی دریایی خود که متشکل از ناوگانی از هواپیماهای پوسیدان 8 است، استفاده کند.

هارپون، نوعی موشک ضد کشتی با قابلیت استفاده در تمامی شرایط جوی را دارد. هارپون از راهنمایی راداری فعال بهره می برد و قادر به پرواز در ارتفاع بسیار پایین است. این موشک از نظر مشخصات و توانایی ها قابل مقایسه با موشک فرانسوی اگزوسه است.

این نشریه آمریکایی در تحلیلی نوشت که تجهیز هند به این نوع موشکها به نگرانی پاکستان، همسایه این کشور منجر خواهد شد. این در حالی است که این کشور با یاری چین در حال ساخت ناوچه ذوالفقار است که قرار است تجهیزات جنگی آن به طور کامل از سوی چین تامین گردد.

به نوشته نشنال اینترست، تجهیزات چینی و آمریکایی ممکن است برای اولین بار در درگیری هند و پاکستان با یکدیگر روبرو شوند.

هارپون نوعی موشک ضد کشتی با قابلیت استفاده در تمامی شرایط جوی است. این موشک کروز در شرکت مک دانل داگلاس طراحی و فراوری شده است. هارپون از راهنمایی راداری فعال بهره می برد و قادر به پرواز در ارتفاع بسیار پایین است. این موشک از نظر مشخصات و توانایی ها قابل مقایسه با موشک فرانسوی اگزوسه است.

چندی قبل منابع آگاه هندی گفتند که قرار است دهلی نو طی قرارداد 2.6 میلیارد دلاری تجهیزات نظامی جدید از جمله بالگردهای پیشرفته ای را از شرکت آمریکایی لاکهید مارتین خریداری کند. خریدهای دفاعی هند از ایالات متحده از سال 2007 تا به امروز به 17 میلیارد دلار رسیده و این کشور به دنبال نوین سازی ارتش خود و کاهش شکاف با چین است.

دو مقام آگاه هندی گفتند که پیش بینی می گردد کمیته امنیتی کابینه هند با خرید 24 فروند بالگرد سی هاوک ام اچ برای نیروی دریایی هند طی دو هفته آینده موافقت کند. این بالگردهای چند منظوره به موشک های هلفایر مجهز شده و به زیردریایی های هند مستقر در اقیانوس هند در تقابل با چین نیز یاری می نماید. (جزئیات بیشتر)

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "ارتش هند به موشکهای پیشرفته آمریکایی هارپون مجهز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش هند به موشکهای پیشرفته آمریکایی هارپون مجهز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید