الکترونیک آرتز حدود 5 درصد از کارمندان خود را اخراج خواهد نمود

به گزارش وبلاگ لاوان، بحث اخراج کارمندان و تعدیل نیرو حدود چند ماه است که در دنیای گیمینگ جاری شده است. مسائل مالی و عدم استقبال گیمرها از بعضی بازی ها باعث شده تا ما شاهد تضعیف شرکت های مختلف بشویم و در نتیجه افراد زیادی از این شرکت ها خارج شوند. حال این موضوع به شرکت الکترونیک آرتز (Electronic Arts) نیز راه پیدا نموده و این شرکت نیز میخواهد 5 درصد از کارمندان خود را اخراج کند.

الکترونیک آرتز حدود 5 درصد از کارمندان خود را اخراج خواهد نمود

در سال 2023 این شرکت گفت که حدود 13400 نفر کارمند داشته است. در نتیجه 5 درصد این افراد معادل 670 نفر است که باعث می گردد سهم زیادی از کارمندان شرکت الکترونیک آرتز از این شرکت جدا شوند. طبق چیزی که اعلام شده شرکت الکترونیک آرتز قرار است از ساخت عناوینی که برای آن ها موفقیتی در آینده نمی بیند فاصله بگیرد. به همین علت روند این شرکت کمی تغییر نموده است.

طبق چیزی که رسانه های مختلف اعلام نموده اند چند بازی از مجموعه های مختلف الکترونیک آرتز منحل شده و کارمندان آن نیز به قسمت های دیگر این شرکت منتقل شده اند. نکته اینجاست که هنوز دو بازی بلک پنتر (Black Panther) و مرد آهنی (Iron Man) در حال ساخت هستند و در این دو پروژه تغییری ایجاد نشده است.

در سال 2022 شرکت الکترونیک آرتز و ریسپاون (Respawn) گفتند که در حال ساخت دو بازی مختلف از دنیای جنگ ستارگان هستند. یکی از این عناوین در سبک استراتژی بوده و مورد دیگر در سبک اول شخص است. حال اینطور که به نظر می رسد یکی از بازی های منحل شده همین عنوان اول شخص جنگ ستارگان بوده و کارمندان آن به بخش های دیگر انتقال پیدا نموده اند.

این جنبش و تغییرات در شرکت الکترونیک آرتز باعث شده تا این شرکت تمرکز بیشتری روی پروژه های ارزشمند خود داشته باشد. در اصل این شرکت میخواهد تا بازی های ورزشی خود را بیشتر توسعه داده و تمرکز زیادی روی عناوین آنلاین داشته باشد. همینطور اینکه الکترونیک آرتز بیشتر به نظر کاربران توجه خواهد نمود تا هواداران خود را راضی نگه دارد.

تغییرات شرکت الکترونیک آرتز

رئیس شرکت الکترونیک آرتز به نام اندرو ویلسون (Andrew Wilson) در یک نامه اعلام نموده که تمام کوشش خود را نموده تا کمترین آسیب را به تیم شرکت وارد کند. با این حال بعضی افراد از این تغییرات در شرکت الکترونیک آرتز آسیب دیده و همین موضوع باعث شده که یک تعدیل نیروی گسترده در شرکت الکترونیک آرتز ایجاد گردد.

در نامه ویلسون ذکر شده که برنامه های شرکت الکترونیک آرتز به طور کامل تغییر نموده است. در اصل برای پیشرفت این شرکت احتیاج دارد تا به نظر کاربران توجه کند و در حال حاضر دنیای گیمینگ بیشتر به سمت عناوین سرویس آنلاین و دنیا باز است. در نتیجه این شرکت نیز تصمیم گرفته تا کمتر به بازی هایی که مورد استقبال نیستند توجه کند و بیشتر به سمت ساخت عناوینی حرکت کند که بیشتر مورد استقبال قرار می گیرند.

تغییر در شرکت ریسپاون

زمانی که شرکت الکترونیک آرتز به شرایط شرکت ریسپاون توجه نموده متوجه شده که بیشتر عناوینی که مورد استقبال قرار می گیرند عناوین جدای (Jedi) و بازی های خود شرکت ریسپاون است. در نتیجه الکترونیک آرتز تصمیم گرفته تا ساخت بازی اول شخص جنگ ستارگان را منحل نموده تا تمرکز شرکت بیشتر روی بازی های حال حاضر و پروژه های دیگر باشد. نکته اینجاست که منحل کردن یک پروژه آسیب زیادی به یک شرکت می زند. بسیاری از افراد ناامید شده و حتی انرژی بسیاری از آن ها نیز از دست می رود.

با این حال اینطور که به نظر می رسد تمرکز شرکت الکترونیک آرتز روی این بازی نیست. نکته اینجاست که دو عنوان اول شخص جنگ ستارگان قبلی سری بتل فرانت (Battlefront) بودند که به علت سیاست های اشتباه الکترونیک آرتز از بین رفتند. مگرنه شرکت سازنده این دو بازی یعنی دایس (Dice) عملکرد خوبی در زمینه طراحی اینن عناوین داشت.

تغییرات استودیوی بتلفیلد

مجموعه بتلفیلد برای شرکت الکترونیک آرتز اهمیت بسیار زیادی دارد. مخصوصاً اینکه عناوین این شرکت قالباً با استقباال بسیار خوبی روبرو شده و تنها مورد آخر بود که اصلاً عملکرد جالبی نداشت. حال با توجه به اینکه مدیران این بخش تغییر نموده و وینس زمپلا (Vince Zampella) و بایرون بید (Byron Beede) اداره این بخش را در دست گرفته اند، بتلفیلد قرار است دوباره به دوران اوج خود بازگردد.

نکته جالب اینجاست که الکترونیک آرتز تمام تمرکز خود را روی این بخش گذاشته و تصمیم گرفته بزرگترین تیم تاریخ بتلفیلد را بسازد. پس از اینکه مدیر قبلی بتلفیلد از این پروژه جدا شد، شرکت الکترونیک آرتز به سرعت آن را با مدیر بخش کرایتریون (Criterion) جایگزین رده تا بخش تک نفره بتلفیلد نیز نسبت به قبل بهبود داشته باشد. نکته جالب اینجاست که سه بخش دایس، ریپل و کرایتریون با یکدیگر برای ساخت بازی بعدی بتلفیلد همکاری خواهند کرد.

تغییرات بخش موبایل

بخش موبایل بتلفیلد همواره اهمیت بسیار زیادی دارد. به علت اینکه موبایل همچنان پرمخاطب ترین پلتفرم گیمینگ بوده و فرصت زیادی برای رشد در آن وجود دارد. حال با این تغییرات نو در الکترونیک آرتز تیم سازنده به شدت روی این بخش متمرکز بوده و اولویت های تعیین تری دارد. در 6 ماه گذشته الکترونیک آرتز بخش HD و موبایل را با یکدیگر ادغام نموده تا کیفیت عناوین موبایل الکترونیک آرتز بیشتر بگردد.

در ادامه این شرکت میخواهد تا یک رزومه قدرتمند برای خود در دنیای گیمینگ روی موبایل طراحی کند. در نتیجه بسیاری از عناوین قبلی این شرکت مثل F1 موبایل و ارباب حلقه ها (Lord of the Rings) قرار است متوقف شده و تنها به شکل رزومه در تاریخچه شرکت الکترونیک آرتز باقی بمانند.

تغییرات دیگری نیز در این شرکت ایجاد شده که باعث می گردد الکترونیک آرتز از همواره متمرکزتر باشد. در این چند سال اخیر این غول دنیای گیمینگ اصلاً عملکرد خوبی نداشت و به ندرت بازی های با کیفیت عرضه می کرد. همین موضوع باعث عدم استقبال کاربران و مسائل داخلی در شرکت شد. در نتیجه الکترونیک آرتز نیز تصمیم به تغییر کامل گرفته و این موضوع یک نکته مثبت است.

البته مشکل اینجاست که به بهانه تغییر دیدگاه و موارد دیگر چندین شرکت گیمینگ در حال اخراج کارمندان خود هستند. این تعدیل نیرو باعث شده که این شرکت های بزرگ ضعیف شده و البته فرصت برای شرکت های مستقل ایجاد گردد. امکان دارد که در آینده و به زودی ما شاهد قوی شدن شرکت های مستقل باشیم که از نیروهای قدیمی و با تجربه شرکت های بزرگ مثل الکترونیک آرتز و مایکروسافت یا حتی سونی استفاده می نمایند.

منبع: Gematsu

منبع: دیجیکالا مگ

به "الکترونیک آرتز حدود 5 درصد از کارمندان خود را اخراج خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الکترونیک آرتز حدود 5 درصد از کارمندان خود را اخراج خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید