کلاهبرداری با نام های رسمی ؛ رقم عجیب تعداد باربری های بدون مجوز ، سایت های غیرمجاز فیلتر می گردد اما...

به گزارش وبلاگ لاوان، گلایه های مردم از شیوه انجام کار شرکت های حمل ونقل و بهانه های آنها برای دریافت هزینه بیشتر، فراوان است. اما گلایه ها این روزها رنگ و روی پررنگ تری به خود گرفته است چراکه رقم های درخواستی از سوی این شرکت ها با توجه به شرایط مالی کسانی که می خواهند محل مسکونی خود را جابه جا نمایند سرسام آور شده است.

کلاهبرداری با نام های رسمی ؛ رقم عجیب تعداد باربری های بدون مجوز ، سایت های غیرمجاز فیلتر می گردد اما...

وبلاگ لاوان آنلاین- ملیحه خورده پا: گلایه های مردم از شیوه انجام کار شرکت های حمل ونقل و بهانه های آنها برای دریافت هزینه بیشتر، فراوان است. این گلایه ها در شرایطی این روزها رنگ و روی پررنگ تری به خود گرفته است که رقم های درخواستی از سوی این شرکت ها با توجه به شرایط مالی کسانی که می خواهند محل مسکونی خود را جابه جا نمایند به خصوص مستأجرها، سرسام آور شده است. موضوع از جایی عجیب تر می گردد که عارف مرادی، رئیس اتحادیه حمل ونقل درون شهری تهران این نوع رفتارها را ناشی از عملکرد شرکت های حمل ونقل بدون مجوز می داند. به گفته او، تعداد باربری های غیرمجاز فعال در مرکز بیش از 13برابر تعداد باربری های دارای مجوز فعالیت است و از همین رو، این بازار را به آشفته حالی انداخته است.

پاسخ به نقدها مردم

درباره عملکرد شرکت های حمل ونقل درون شهری و گلایه مردم از آنها از عارف مرادی، رئیس اتحادیه حمل ونقل درون شهری تهران پرسیدیم. وی عامل شرایط موجود را رشد قارچ گونه بدون مجوزهای صنف باربری بیان کرد و گفت: تعداد باربری های غیرمجاز فعال در مرکز بیش از 13برابر تعداد باربری های دارای مجوز فعالیت است. وی با انتقاد از فعالیت بی مجوزها اظهار کرد: بی مجوزهای صنف باربری رشد قارچ گونه ای دارند. این افراد با یک کامیون، خرید چند خط تلفن و دو کارگر در میادین اصلی شهر و خیابان های مرکزی توقف نموده و مشتری جلب می نمایند. رئیس اتحادیه حمل ونقل درون شهری با اشاره به تبلیغات گسترده باربری های غیرمجاز ادامه داد: متأسفانه شبکه های اجتماعی و فضای مجازی مملو از تبلیغات برای شرکت های باربری بدون مجوز شده است. مرادی گفت: در حال حاضر اتحادیه 306عضو دارای مجوز است و این در حالی است که تعداد بی مجوزها در صنف باربری در مرکز به بیش از 4هزار واحد می رسد.

کپی از نام مجوزدارها

این مقام مسئول صنفی با اشاره به افزایش شکایت از تخلفات بعضی باربری ها اظهار کرد: بزرگ ترین مسئله ای که برای شهروندان مرکز در رابطه با فعالیت صنف ایجاد شده این است که نسبت به فعالان صنف باربری بی اعتماد شده اند.

رئیس اتحادیه حمل ونقل درون شهری توضیح داد: در حال حاضر بزرگ ترین چالش مردم با فعالان صنف باربری بروز تخلف گرانفروشی است؛ البته تأکید می کنم که این تخلف از سوی غیرمجازها صورت می گیرد که هر روز هم فعالیت شان بیشتر می گردد.

مرادی اضافه نمود: شرکت های بی مجوز برمبنای نام تجاری شرکت های دارای مجوز اقدام به ایجاد برندهای مشابه نموده و از این طریق اقدام به تبلیغات برای جلب مشتری می نمایند. آنالیز ها نشان می دهد هر نام تجاری دارای مجوز فعالیت در عرصه باربری، حداقل 40 نام جعلی مشابه دارد.

  • سرسام اسباب کشی | کلاهبرداری با نام و رسم شرکت های معتبر | وقتی شرکت های حمل ونقل دبه می نمایند

تمام شکایت ها از غیرمجازهاست

مرادی درباره قیمت حمل ونقل بار در تهران بعلاوه گفت: جابه جایی بار در مرکز بر مبنای قیمت مصوبی که به تأیید اتحادیه و سازمان صنعت، معدن و تجارت رسیده است، باید انجام گردد. وی اضافه نمود: قیمت حمل بار مصوب است و در سایت اتحادیه بارگذاری شده است. مشتریان برمبنای آن می توانند آگاه شوند که آیا قیمت اعلامی از سوی شرکت های باربری منطقی است یا خیر.

وی تهران ادامه داد: متأسفانه شرکت های غیرمجاز که در زمینه حمل ونقل بار فعالیت می نمایند بیشترین تخلف در دریافت هزینه باربری و کارگر را دارند تا جایی که تمامی شکایات ثبت شده از آنها در همین زمینه است. رئیس اتحادیه حمل ونقل درون شهری تهران اظهار کرد: متأسفانه گاهی این باربری ها از مشتریان 10تا 15برابر بیشتر از نرخ مصوب هزینه دریافت نموده اند. به عنوان مثال در یکی از پرونده های شکایت که در اتحادیه مطرح شده بود، شرکت باربری متخلف به جای هزینه 3میلیون و 500هزار تومانی از مشتری 40میلیون تومان کرایه حمل دریافت نموده بود.

وی گفت: البته ما تمام شکایت ها را آنالیز و کوشش می کنیم تا آنها را به نتیجه برسانیم. با توجه به اینکه بیشتر تخلفات در خصوص دریافت هزینه اضافه است بنابراین اگر شرکت باربری غیرمجاز شناسایی گردد می توانیم با دریافت ضرر و زیان پرونده را مختومه کنیم.

به 118 اعتماد کنید

مرادی با اشاره به مشکلاتی که باربری های غیرمجاز برای مردم ایجاد نموده اند، گفت: اسامی شرکت های فعال در این صنف به علاوه مسیرهای ارتباطی با آنها در سایت رسمی اتحادیه به آدرس ehkt.ir بارگذاری شده است. وی تأکید کرد: شهروندان متأسفانه امروزه بیشتر اقدام به استفاده از خدمات شرکت های باربری که در فضای مجازی تبلیغات دارند، می نمایند که این موضوع موجب می گردد تا در دام شرکت های بدون مجوز افتاده و با چالش هایی روبرو شوند.

وی توضیح داد: بعلاوه نام و شماره تماس شرکت های باربری دارای مجوز در سامانه 118موجود است، بنابراین به سهولت می توانید به اطلاعات شرکت های معتبر برای حمل ونقل کالا دسترسی پیدا کنید.

سایت های باربری غیرمجاز فیلتر می گردد اما...

رئیس اتحادیه حمل ونقل درون شهری تهران با بیان اینکه، باربری و حمل کالا شغل بسیار حساسی است گفت: فعالان این صنف، وارد منازل مردم می شوند و با اموال مشتریان سرو کار دارند بنابراین باید افراد معتمد در این حرفه باشند.

مردادی ادامه داد: بزرگ ترین مشکل فعالیت شرکت های باربری غیرمجاز است که با خریدن چند خط تلفن، خودرو و تبلیغات در فضای مجازی وارد این بازار کار می شوند.برای مقابله با فعالیت شرکت های باربری غیرمجاز از سازمان بازرسی دستور قطع تلفن و فیلتر سایت آنها گرفته شده ولی مسئله این است که ایجاد و فعالیت شرکت باربری غیرمجاز بسیار آسان است بنابراین آنها دوباره وارد این چرخه کار می شوند.

  • بسته بندی اسباب خانه چقدر برایتان آب می خورد؟ | از قیمت کارتن و چسب تا کاور و پلاستیک های حباب دار
منبع: همشهری آنلاین

به "کلاهبرداری با نام های رسمی ؛ رقم عجیب تعداد باربری های بدون مجوز ، سایت های غیرمجاز فیلتر می گردد اما..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهبرداری با نام های رسمی ؛ رقم عجیب تعداد باربری های بدون مجوز ، سایت های غیرمجاز فیلتر می گردد اما..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید