بزرگ ترین اشتباهات در چیدمان فضای داخلی

به گزارش وبلاگ لاوان، در مطلب زیر به چند نکته درباره چیدمان اصولی فضای داخل خانه اشاره نموده ایم.

بزرگ ترین اشتباهات در چیدمان فضای داخلی

بسیاری از ما فضای زندگی خود را غیراصولی و بدون رعایت نکات مهم یک معماری داخلی صحیح می چینیم و از تاثیرات منفی آن ها بر روحیات مان غافلیم.

1. استفاده از آینه طرحدار ممنوع مدت هاست که دیگر آینه های طرحدار و شلوغ یا آینه کاری های تکه تکه و مجلل جایگاه خود را در چیدمان فضای داخلی از دست داده اند.

2. به کار بردن کفپوش تیره ممنوع شاید در نگاه اول کفپوش های تیره با رگه های چوبی، مجذوب کننده و طبیعی به نظر برسد، اما باید بدانید که رنگ تیره همواره هم خوب نیست و باعث می گردد فضای شما کوچک تر دیده گردد.

3. خریدن کاغذ دیواری شلوغ ممنوع شاید زمانی استفاده از طرح های شلوغ و پرزرق و برق روی دیوار ها مجذوب کننده و پرطرفدار بود، اما این روز ها زیبایی در سادگی است و هر چه دیوار ها ساده تر و تک رنگ تر باشند، مجذوب کنندهیت بیشتری دارند.

4 نورپردازی رنگیِ تند ممنوع خوب است بدانید که نورپردازی های رنگی و تند پرنور برای فضای داخلی مناسب نیست و برترین نوع اضافه کردن روشنایی به یک محیط، دعوت نور طبیعی به داخل یا به کار بردن نور سفید ملایم است.

5- دیوار تلویزیون شلوغ ممنوع این روز ها با بزرگ تر شدن ابعاد تلویزیون ها و گرایش هر چه بیشتر به سادگی، خلوت بودن دیوار تلویزیون از اهمیت زیادی برخوردار است.

6. سرامیک طرحدار برای کف ممنوعاین حقیقت که سرامیک های طرحدار براق بسیار مجذوب کننده و هیجان انگیز هستند، انکارناپذیر است. با این حال هنگام انتخاب آن ها نباید وسوسه شوید و به سراغ انواع طرحدار به خصوص طرح های درشت و شلوغ آن بروید.

7. استفاده از آیتم های سبک های مختلف در کنارهم ممنوع یک اشتباه بزرگ و بسیار تاثیر گذار در زیبایی چیدمان فضای داخلی، استفاده از آیتم های سبک های مختلف در کنار هم است. اگر می خواهید یک فضای زیبا و متعادل داشته باشید، در ابتدا باید سبک مورد علاقه تان را پیدا و مبلمان خود را مطابق با اصول و قوانین همان سبک انتخاب کنید.

8. فرش کردن کل زمین ممنوع این تفکر سنتی به خصوص در فرهنگ ما از گذشته دور وجود داشته است که کل زمین با فرش پوشانده گردد و هیچ گونه فضای خالی وجود نداشته باشد. این روش کاملا اشتباه است و شما فقط باید بخش مهم و خاصی از زمین منزل خود را فرش کنید.

منبع: زندگی سلام

وبلاگ لاوان وب گردی خواندنی ها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بزرگ ترین اشتباهات در چیدمان فضای داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگ ترین اشتباهات در چیدمان فضای داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید