تشدید نظارت بر خرید گندم

به گزارش وبلاگ لاوان، آنا مغانلو- بیله سوار - خبرنگار:بخش جعفرآباد بیله سوار جزو اولین مناطق استان اردبیل است که برداشت گندم در آن شروع می گردد.

تشدید نظارت بر خرید گندم

این روزها کشاورزان جعفرآباد در تکاپوی برداشت محصول هستند و فروش، تحویل و پرداخت پول گندم از دغدغه های هر سال آنها در فصل برداشت گندم است. در این باره بخشدار جعفرآباد، با تاکید بر حمایت از فراوری داخلی و ارتقای امنیت غذایی مردم همراه با زحمات شبانه روزی کشاورزان منطقه، از تشدید نظارت بر خرید گندم خبر می دهد.

جبرائیل طلیعه می گوید: با توجه به نزدیکی زمان برداشت گندم در بخش جعفرآباد شایسته است مراکز مختلف خرید، سیلوها و انبارهای معین شده برای تسهیل تحویل گندم کشاورزان، تدابیر لازم را اتخاذ نمایند و اقدامات مقتضی را انجام دهند. وی می افزاید: سیلوها باید پیش بینی لازم را در خصوص بارندگی های پراکنده انجام دهند و شورای هماهنگی مدیریت بحران منطقه نیز آمادگی لازم را برای مقابله با آتش سوزی یا هرگونه مشکل احتمالی داشته باشد.

این مسئول تاکید می نماید: مطابق هماهنگی و پیش بینی های اجرا شده، دستگاه های مرتبط همکاری و هماهنگی لازم را در این حوزه بیش از سال گذشته خواهند داشت. آنها با برنامه ریزی مناسب و استفاده از تجربیات سال گذشته خواهند توانست در زمینه خرید گندمرضایت هرچه بیشتر کشاورزان را فراهم نمایند.

بخشدار جعفرآباد با تاکید بر اقدامات نظارتی و کنترلی در خرید گندم اظهار می نماید: برای انجام بهتر کارها و جلوگیری از بعضی مسائل و نارسایی های احتمالی در خرید گندم نظارت های دقیق تشدید و به صورت شبانه روزی انجام می گردد. همچنین برای حمایت از فراوری گندم، تامین امنیت غذایی مردم و پاسداشت زحمات کشاورزان منطقه، ناظرین ویژه ای از سوی دستگاه های مرتبط و متولی به منظور نظارت مستمر در مراکز خرید مستقر خواهند شد تا از هرگونه مشکل و اختلال احتمالی در خرید و تحویل گندم تا حد امکان جلوگیری نمایند.وی بیان می نماید: از مهم ترین وظایف این ناظران، نظارت بر عملیات خرید گندم شامل مراحل باسکول و آزمایشگاه برای کنترل کیفی است که تمام آنها باید از تخصص های لازم برخوردار باشند.

جبرائیل طلیعه اظهار می نماید: جهاد کشاورزی باید اطلاعات لازم را در خصوص عدم آتش زدن کاه و کلش زمین ها به کشاورزان بدهد. این موضوع از سوی دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها پیگیری خواهد شد تا از خسارت های احتمالی پیشگیری گردد.این مسئول می گوید: تمام سعی مجموعه دولت سال جاری بر آن خواهد بود که پول کشاورزان در سریع ترین زمان ممکن پرداخت گردد. بر این اساس، با هماهنگی سیستم بانکی و ارسال چک لیست از سوی مراکز معین شده در اسرع وقت به بانک های عامل، در روند پرداخت پول گندم به کشاورزان مسئله ای ایجاد نخواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "تشدید نظارت بر خرید گندم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید نظارت بر خرید گندم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید