رقابتی با انبوه سازان نداریم، از نرخ تنزیل اخزا هم مالیات می گیرند

به گزارش وبلاگ لاوان، منوچهر ملکیانی فرد در نشست نکوداشت هفتادمین سال تأسیس سندیکای شرکت های ساختمانی ایران، با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی ما را در نشست اخیر وزیر راه با انبوه سازان دعوت نکرد، گفت: دولت نباید برای سندیکایی که 70 سال سابقه دارد، تصمیم گیری کند بلکه باید در یک جهت شفاف با یکدیگر قدم بزنیم.

رقابتی با انبوه سازان نداریم، از نرخ تنزیل اخزا هم مالیات می گیرند

وی با اشاره به برگزاری گفت وگوهای دولت با بخش خصوصی اضافه نمود: ما در بعضی از این گفت وگوها حضور داشته ایم ولی به عنوان بخش خصوصی حرف خودمان را می زنیم و دولت هم کار خودش را انجام می دهد.

رئیس سندیکای شرکت های ساختمانی با بیان اینکه تشکل های بخش خصوصی در شرایط فعلی تحریم ها می توانند یاری بزرگی به دولت و مردم نمایند تا بر تحریم ها غلبه کنیم، ادامه داد: متأسفانه در بعضی مواقع دولت اعتقادی به این موضوع ندارد.

ملکیانی فرد درباره جزئیات کارت اعتباری مصالح ساختمانی که قرار است به فعالان صنعت ساخت وساز داده گردد، گفت: ما در جریان جزئیات این کارت نیستیم اما باید این کارت برای خرید مصالح استاندارد در ساختمان استفاده گردد چون اگر مصالح غیراستاندارد خصوصاً آهن آلات در ساختمان به کار برود، کل صنعت ساخت وساز با شکست روبرو خواهد شد.

وی درباره قیمت تمام شده ساخت وساز گفت: در حال حاضر امکان معین نرخ قطعی برای هزینه ساخت وساز وجود ندارد چون هیچ ثباتی در بازار مصالح ساختمانی نداریم و هر روز ممکن است نرخ مواد اولیه ساخت وساز و نهاده های ساختمانی تغییر کند.

به گفته رئیس سندیکای شرکت های ساختمانی، در زمانی که مسکن مهر ساخته می شد، دولت قیمت پایه ساخت را 300 هزار تومان به ازای هر مترمربع معین کرد و پیمانکاران را در فضایی قرار دادند که مجبور شدند با این قیمت کار نمایند. معلوم است ساختمانی که با متری 300 هزار تومان ساخته می گردد، از چه کیفیتی برخوردار خواهد بود.

ملکیانی فرد درباره صدور خدمات فنی و مهندسی گفت: 80 درصد صادرات خدمات فنی و مهندسی به وسیله شرکت های عضو در سندیکای شرکت های ساختمانی انجام می گردد.

این فعال ساخت و ساز در پاسخ به پرسش وبلاگ لاوان مبنی بر رقابت میان سندیکای شرکت های ساختمانی و سایر تشکل های صنفی حوزه ساخت و ساز مانند انبوه سازان اضافه نمود: ما هیچ رقابتی با هیچ یک از تشکل های صنفی این بخش نداریم بلکه معتقدیم در شرایط تحریم، همه فعالان ساخت و ساز را باید دور هم جمع کنیم تا از شرایط فعلی عبور کنیم.

به گفته وی، هزینه تمام شده ساخت مسکن در صورت انبوه سازی، با کاهش روبرو خواهد بود ولی به طور کل در هر پروژه هزینه ساخت و ساز متفاوت است و به عوامل مختلفی مانند قیمت نهاده های ساختمانی، محل اجرای پروژه و کیفیت اجرا بستگی دارد.

در ادامه این نشست ایرج گلابتونچی،دبیر سندیکای شرکت های ساختمانی با بیان اینکه کل فعالیت های پیمانکاری به دلیل کاهش بودجه عمرانی در سال های اخیر با رکود روبرو بوده است، در پاسخ به پرسش وبلاگ لاوان درباره تفاوت تسویه پروژه های عمرانی به صورت نقدی و اوراق اسناد خزانه اسلامی اضافه نمود: پیمانکاران قراردادهای خود را با دولت به صورت سود 10 تا 15 درصدی امضا می نمایند که این در حالت تسویه نقدی است اما دولت به جای پرداخت نقدی به پیمانکاران پروژه های عمرانی، اوراق اسناد خزانه اسلامی پرداخت می نماید که این اوراق با نرخ تنزیل بالایی به فروش می رسد.

دبیر سندیکای شرکت های ساختمانی یادآور شد: متوسط نرخ تنزیل اوراق اخزا 25 درصد است و ما از سال 94 تاکنون 100 میلیارد تومان اخزا دریافت نموده ایم که 25 درصد آن بابت نرخ تنزیل از بین رفته است ضمن اینکه سازمان امور مالیاتی از نرخ تنزیل هم مالیات می گیرد و نحوه محاسبه مالیات شرکت های پیمانکاری، رقمی است که به طور کلی به شکل اوراق دریافت نموده ایم و نرخ تنزیل را از آن کسر نمی نماید.

این فعال صنعت ساخت و ساز اظهار داشت: اوراق مشارکت و اوراق اسناد خزانه در انواع مختلف و با سررسیدهای گوناگون منتشر می گردد اما عمدتاً اوراقی به ما واگذار می گردد که سررسید آنها چهار ساله است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "رقابتی با انبوه سازان نداریم، از نرخ تنزیل اخزا هم مالیات می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابتی با انبوه سازان نداریم، از نرخ تنزیل اخزا هم مالیات می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید