تیم ملی فوتبال ایران می تواند شگفتی ساز جام جهانی 2022 گردد به شرط اینکه ...

به گزارش وبلاگ لاوان، تهران (پانا) - ملی پوش سابق فوتبال ایران که سابقه حضور در جام جهانی 2006 را در کارنامه دارد، معتقد است تیم ملی ایران توانایی این را دارد که در جام جهانی 2022 عنوان شگفتی ساز را به خود اختصاص دهد.

تیم ملی فوتبال ایران می تواند شگفتی ساز جام جهانی 2022 گردد به شرط اینکه ...

محمد نصرتی در گفت وگو با پانا در واکنش به اینکه بعضی در حال ایجاد توقع صعود از گروه در جام دنیای 2022 به وسیله تیم ملی ایران هستند گفت: در درجه اول باید گفت شاید ما صعودمان تقریبا مسجل شده اما هنوز چیزی قطعی نیست و در فوتبال تا چیزی قطعی نشده نمی توان درباره آینده حرف زد. تیم ملی ایران چهار بازی دیگر در انتخابی جام دنیای دارد و باید از این بازی ها 3 امتیاز بگیرد تا صعودش به جام دنیای قطعی گردد. با اینکه ما اختلاف خوبی با تیم سوم جدول داریم اما به هیچ عنوان نباید هیچ کدام از تیم ها را دست کم گرفت و با این تصور وارد زمین شد که صعود قطعی شده است البته با شناختی که از ملی پوشان و دراگان اسکووچیچ پیدا نموده ایم در تمام دیدارهای به جای مانده با انگیزه و انرژی کامل در زمین حاضر خواهند شد تا با بیشترین امتیاز و بالاترین اقتدار راهی جام دنیای 2022 قطر شوند.

وی ادامه داد: اما درباره این توقع ایجاد شده که تیم ملی باید از گروهش در جام دنیای صعود کند و دیگر صعود به جام دنیای تکراری شده است، ابتدا نگاهی به گذشته می کنم. زمانی که ما به جام دنیای 2006 آلمان صعود کردیم و مسابقات قرعه کشی شد، عده ای این نظر را داشتند که تیم ملی در گروهی که پرتغال، مکزیک و آنگولا حضور دارند 7 امتیاز می گیرد و به مرحله یک هشتم نهایی می رسد اما وقتی وارد جام شدیم همه دیدند که اصلا فضا و تیم ها متفاوت با آنچه هستند که تصور می کردند. بنابراین درباره تیم ملی هم همین نکته صدق می نماید. در درجه اول باید منتظر ماند و دید که ما در چه گروهی قرار می گیریم و بعد درباره شانس های تیم ملی حرف زد.

زننده گل صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام دنیای 2006 اضافه کرد: همانطور که گفتم صحنه جام دنیای صحنه ای فرق دارد و هر 32 تیم حاضر با تمام قوا وارد این رقابت ها می شوند، بعضی تیم ها از همان ابتدا دنبال حضور در نیمه نهایی و قهرمانی هستند و بعضی دیگر هم دنبال این هستند که شگفتی ساز مسابقات باشند، پس هیچ تیمی در جام دنیای از پیش حذف شده و آسان نیست. البته این نکته را هم باید بگویم که با عملکردی که تیم ملی ما داشته، اعتماد به نفس بازیکنان بسیار بالا رفته و اگر تدارک خوبی برای این تیم دیده گردد و ما بازی های محبت آمیز خوبی را با تیم های بزرگ دنیا برگزار کنیم، هیچ چیز دور از انتظار نیست و حتی شاید تیم ملی ایران شگفتی ساز جام دنیای باشد ولی من در مجموع به این تیم و بازیکنانش برای شگفتی ساز شدن در جام دنیای امید دارم، اما باز هم تاکید می کنم در این راستا تدارکات برای تیم ملی بسیار مهم است و تیم ملی باید با اوج آمادگی به قطر سفر کند زیر در جام دنیای کوچکترین جزئیات هم خودش را نشان می دهد و ممکن است به یک تیم ضربه بزند.

نصرتی در ادامه درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در سال 2021 میلادی گفت: پس از سال 2020 بدی که تیم ملی ایران با مارک ویلموتس سپری کرد و ما حتی در خطر جدی حذف از انتخابی جام دنیای در همان مرحله اول قرار داشتیم، اتفاقی که اگر رخ می داد یکی از برترین نسل های فوتبال ایران به نوعی می سوخت و سرخوردگی آن برای تمام فوتبال ایران بود. اما حضور دراگان اسکووچیچ باعث شد تا سال 2021 سالی متفاوت برای فوتبال ایران گردد و فکر می کنم تیم ملی ایران در سال گذشته میلادی یکی از برترین تیم های ملی فوتبال دنیا از نظر نتیجه گیری بود.

وی در سرانجام درباره عملکرد دراگان اسکووچیچ در تیم ملی ایران گفت: شاید زمانی که اعلام شد که اسکووچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شده، نگاه ها به او متفاوت بود و نقدهایی به این انتخاب از سوی فدراسیون فوتبال می شد اما گذر زمان و نتایجی که کسب شد نشان داد او سرمربی خوبی برای تیم ملی ایران است و نتایج خوبی را هم تا به اینجای کار گرفته است و در این راستا هم خودش رشد خوبی داشته و هم تیم ملی را با رشد روبرو نموده است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تیم ملی فوتبال ایران می تواند شگفتی ساز جام جهانی 2022 گردد به شرط اینکه ..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم ملی فوتبال ایران می تواند شگفتی ساز جام جهانی 2022 گردد به شرط اینکه ..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید