جریمه رانندگان گوشی به دست با دوربین های هوشمند جدید

به گزارش وبلاگ لاوان، سازمان حمل و نقل ملبورن خیابان ها و آزادراه های این شهر را به دوربین مجهز به هوش مصنوعی تجهیز نموده است تا رانندگانی را که پشت فرمان از تلفن همراه استفاده می نمایند جریمه کند.

جریمه رانندگان گوشی به دست با دوربین های هوشمند جدید

به گزارش وبلاگ لاوان و به نقل از گیزمگ، همه می دانند که کار با تلفن همراه در حین رانندگی خطرناک است، اما با این حال استفاده از گوشی های هوشمند برای بسیاری از افراد تبدیل به اعتیاد شده است و حتی در حین رانندگی نیز از آن نمی گذرند و جان خود و دیگران را با این کار به خطر می اندازند.

مقامات ترافیکی استرالیا تاکنون با مشاهده رانندگان خاطی آنها را بیش از 300 دلار آمریکا جریمه می کرد و یک سوم از اعتبار گواهینامه راننده را نیز کسر می کرد.

اما به نظر می رسد اعمال این جریمه برای تغییر این رفتار کافی نبوده است. بنابراین استرالیا برای آغاز، خیابان های ملبورن را به دوربین های جدیدی مجهز نموده است که از هوش مصنوعی بهره می برند و به صورت 24 ساعته به طور اتوماتیک رانندگان خاطی را تشخیص می دهد و آنها را جریمه می نماید.

مسئولان می گویند این سیستم به صورت 24 ساعته در هفت شبانه روز هفته در آب و هوای خوب یا بد، در تابش مستقیم نور خورشید یا تاریکی مطلق کار می نماید و به طور اتوماتیک تخلفات را با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی تشخیص می دهد، سپس پرونده های رمزگذاری شده و قابل ردیابی را همراه با مدرک ایجاد می نماید که می تواند توسط پلیس برای صدور جریمه مورد استفاده قرار بگیرد یا موضوع به وسیله دادگاه رسیدگی گردد.

این طرح در قالب یک طرح آزمایشی 6 ماهه توسط اداره حمل و نقل نیو ساوث ولز انجام شد و در این مدت 8.5 میلیون راننده را آنالیز کرد و بیش از 100 هزار تخلف قابل تعقیب را پیدا کرد که به نظر کم می رسد.

اکنون این سیستم در انتظار استقرار کامل است و انتظار می رود 135 میلیون راننده را تا سال 2023 کنترل کند.

این سیستم تا خاتمه امسال با تعبیه روی وسایل نقلیه پلیس و مکان های ثابت در سراسر ایالت نیو ساوث ولز اجرایی خواهد شد.

دوربین ها برای 3 ماه اول روی حالت ارسال نامه هشدار تنظیم می شوند و به رانندگان متخلف این پیغام را ارسال می نمایند: دست از این کار بردار. پس از این 3 ماه، رانندگان خاطی را 230 دلار آمریکا جریمه می نمایند.

شرکت پیمانکار می گوید این فناوری هم اکنون در هند نیز در حال کار است و وظیفه نظارت بر راه های اصلی بمبئی و حیدرآباد را بر عهده دارد و همزمان چهار لاین را رصد می نماید. این شرکت همچنین در کانادا جلساتی برگزار نموده است.

با توجه به اینکه این سیستم هم یک سیستم ایمنی متمرکز است و هم می تواند درآمد قابل توجهی برای دولت ها داشته باشد، منطقی است که انتظار داشته باشیم این فناوری به سرعت به کشورهای مختلف گسترش یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جریمه رانندگان گوشی به دست با دوربین های هوشمند جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جریمه رانندگان گوشی به دست با دوربین های هوشمند جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید